Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 212 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-16 17:31 | |
![]() | Vill jag ha en riktig tripp dricker jag en kopp kaffe och försöker fokusera på att tänka på vad jag tänker på när jag omedvetet analyserar medvetandet om mitt ovetande om mitt medvetandes existens, och existensen av tveksamhet inför medvetandets övertygelse om sin reella existens, och avsaknaden av bevis på att medvetandet är annat än en "strange loop" i ett intrikat nätverk av återkopplade neuroner. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-16 21:07 | |
![]() | När vi fick vär dotter för nio år sedan och vi fick reda på att hon har hjärfel kom vissa tankar. Vi fick en bok (BOK) om hjärtat och olika fel, samt lite info om de olika hjärtfelen. Då började jag fundera.... Detta är alltså en bok om olika fel i ETT organ... alla andra organ då? Om det finns så många fel (medfödda fel alltså) som kan uppstå i detta organ, hur många fel kan då finnas i resten av kroppen? Hur i hela friden finns det barn som föds UTAN medfödda fel???? | |
| skraki | 2007-05-16 21:44 | |
![]() | illiterate - haha. jag är inte säker på om jag riktigt förstod det där mamman - det där var intressant tänkt! Hoppas din dotter mår bra i alla fall. Jag har också hjärtfel så jag vet hur jobbigt det kan vara. | |
| Elmis | 2007-05-16 21:46 | |
![]() | Har du barn, mamman? ;) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-16 21:48 | |
![]() | Oh, spännande!! Vad har du?? Hon har ett sk enkammarsystem och allt verkar funka. Senaste operationen var för fem år sen när hon var 4. Ska på kontroll på tisdag, men den görs 1-2 gr/år.... Berätta gärna eller skriv ett mejl om du hellre vill det. Är nyfiken! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-16 21:49 | |
![]() | Nä Elmis!! Jag kallar mej mamman för det!!! Har tre faktiskt!!! | |
| Elmis | 2007-05-16 21:54 | |
![]() | Minsann! | |
| skraki | 2007-05-17 09:29 | |
![]() | Efter att jag har läst illiterates kommentar några gånger kom jag fram till att det är precis sånt som jag brukar tänka på också:D Till alla andra som stöder mig i mitt intensiva tänkande - Tack! | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2007-05-17 11:23 | |
![]() | inget fel alls i att tänka, skraki. det var inte riktat som negativ kritik även om det framstog så. sorry. ditt tänk lät utifrån mitt sätt att se det bara väldigt djupt, spekulativt och inte leda någon vart, tänkte mest att man måste ha väldigt lite att göra eller vara fruktansvärt uttåkad för att komma på tanken. detta grundat på att jag fann det fullkommligt menlöst och ointressant eftersom man ändå inte kan se det, ta på det eller ändra, göra om utveckla det fysiskt på direkten. sen såg jag en bra rad av en figur här. som väckte min trångsynta dömmande person. - det handlar om intresse. så, du skraki med ditt intensiva tänkande, fortsätt du. erkänner, grubblar själv dagligen. mest på hur jag kan utveckla saker, göra dem bättre. eller konstruera om det för att kunna använda det till något helt annat. etc. | |
| skraki | 2007-05-17 11:59 | |
![]() | Jag bara förundras över livets alla gåtor. Alla har ju inte behov av att tänka på sådant. Vissa försöker uppnå alla svar genom att tro på Gud eller något liknande. Jag tror inte på Gud eller något annat i den stilen. Mitt intresse för sådant här väcktes när jag läste om jordens uppkomst och alla organismers uppkomst i Biologin. Att några små bakterier har utvecklast och blivit till bl.a människan är ju ganska så otroligt. Mamman hade en jätteintressant kommentar. Hur kan det födas så många som inte har något fel? Eftersom det finns så många fel hur kan det då lyckas så många gånger. Jag upplever en slags kick när jag tänker på något som inte går eller har förklarats ännu. Jag är inte uttråkad. Jag tycker bara att det är tråkigt att tänka på vanliga saker som t.ex. att man måste hinna göra klart en uppsats till deadlinen och sånt. Jag gör ju dom ändå fast jag inte tänker på dom hela tiden. Så det handlar väl om intressen som sakt | |