Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 344 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2007-06-05 13:12 | |
![]() | När man kommunicerar så är det centrala hur mottagaren uppfattar budskapet - inte vad man själv "egentligen" menat. Med citationstecknen menar jag att det kanske inte alltid är så klart för avsändaren själv vad den egentligen känner och tänker. Coupland slår huvudet på spiken tror jag - rätt ofta när smileys används känner jag också att det handlar om att man inte riktigt - ens inför sig själv - vågar stå för att man faktiskt är irriterad/arg/misstänksam . Jag läste f.ö. precis i min personaltidning om svårigheterna med att e-kommunicera. Enligt en amerikansk undersökning uppfattade bara hälften av mottagarna avsikten i ett e-mail helt korrekt. Detsamma gäller säkert för forum och chattar. Därför föredrar jag nog - och här kommer en ren övervakarsynpunkt - att vår regel om förbud mot fuskanklagelser tolkas strikt och bokstavligt. Undvik alltså alla antydningar om att motspelaren skulle ägna sig åt fusk i någon form - även om ni låter dem följas av små smileysar. Detta inte för att jag eller andra är humorlösa utan för att just grundlösa fuskanklagelser förmodligen är det fenomen här på Betapet som orsakar mest irritation och ilska. | |
| smurvlan | 2007-06-05 15:31 | |
![]() | Men det känns som att vad f?n är det att tjafsa om??!?!?! Om man inte förstår vad som menas kan man kanske lyfta fingret och fråga då om man undrar eller berätta att man blir arg eller vad det nu är så har den JÄTTESKYLDIGE en chans att förklara så slipper det vara sura miner! Ursäkta om jag nämner en annan spelsajt, men spelar nån av er som "gnäller" i denna tråden på BLIP? Där är det en helt annan gargong på spelarna, där skulle i stort sett ingen se detta mer än som ett skämt utan skulle isåfall skämta tillbaka! | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-06-05 15:36 | |
![]() | Stick dit och spela yatzy istället då :). | |
| smurvlan | 2007-06-05 15:38 | |
![]() | hahaha vad söt du är =) (ser ni smileysen?) | |
| Angeloflove | 2007-06-05 16:00 | |
![]() | Vad är en smiley? | |
| y not | 2007-06-05 17:14 | |
![]() | :) | |