Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade23
Mobilspel
Pågående18 192

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tuta2007-05-27 17:35
Antal inlägg: 770

mamman: haha., den frågan har ja fått ofta vad det gäller bostad ;D ja vill just nu ha en liiten liiten lägenhet o bo mysigt.
detta säger ja efte att just ha sålt en 3vångings hus med stoor tomt, massa gräsklippning, vedhuggning, renovering i både kök, badrum, bastu mm, pannbyte, takbyte, osv osv.. så det har blitt för mycket av lantlig idyll för mej, så ja ääälskar lägenhet just nu ;D
men självklart unnar ja alla som trivs i hus deras glädje ;D
så lycka till verkligen med allt :)

mamman - Ej medlem längre2007-05-27 23:26
Antal inlägg: 6379

Jo men så är det att äga hus, om man inte köper ett fabriksnytt då... ;-)
Det är renovering här och gräsklippning där och sen en oupptäckt grej man måste fixa osv...osv....

Har kompisar som växt upp i hus och som aldrig kan tänka sig att bo i hus, utan ska bo i lägenhet.
Har också kompisar som köpt ett fabriksnytt hus (för max sex år sedan) och de har hunnit renovera det... (?)

Vi bodde i en lägenhet som jag gillade jättemycket och sa att bara den hade haft gräsmatta och tvättstuga hade jag velat bo kvar.
Jag själv känner att jag måste ha en gräsmatta eftersom vi har tre barn. De ska kunna gå ut själv och leka...
Men alla är vi olika och det är helt ok för mej att du vill bo i lägenhet tuta... kände mej bara lite busig *fniss*

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-05-27 23:51
Antal inlägg: 1290

Det vikigaste är att inte anlita svartbyggare när ni ska renovera/bygga om & stuff. Lönar sig inte i längden!

yayasout - Ej medlem längre2007-05-28 11:13
Antal inlägg: 1408

det är tur man har vänner som är både sotare, rörmokare och elinstallatör. kommer ner lite i pris då :)

nu har vi iaf skrivit papper. blir flytt 1 aug och vi kommer inte renovera något stort på en gång. det är nog klokast att vänta och se hur ekonomin ter sig först. det skönaste förutom att slippa "hästarna" ovanpå är att få egen tvättmaskin! jag avskyr tvättstugan innerligt och tvättar enbart när jag har två rena strumpor kvar.

alla är vi ju olika. vissa gillar att bara kunna ringa en vaktis när det svämmar över och det finns nog många praktiska fördelar med att bo i lägenhet. men att ha något eget fristående som man får pula hur man vill med måste ju vara underbart. och äntligen kan vi bygga kattlucka åt älsklingskräken som vill in/ut 5 gr per natt.

Dille - Ej medlem längre2007-05-28 11:53
Antal inlägg: 218

Mitt bästa råd är att inte göra massor med förändringar direkt i början, utan "bo in" er i huset först, annars kommer ni göra massor med onödigt arbete och pengar rulla!

myran_64 - Ej medlem längre2007-05-28 19:56
Antal inlägg: 3157

De flesta hussäljarsidor har en "knapp" där man kan räkna på vad det kostar per månad. Jag dubblade den summan jag fick där och det stämmer ungefär med verkligheten.
Jag och min karl bodde ju i var sin hyresrätt innan, vilket gjorde att vi hade 10000 i hyror och sedan dubbla internet, telefoner, försäkringar och en massa annat. Vi har ungefär 7000 idag med amorteringar, räntor, el, pellets, försäkring, sophämtning och de andra vanliga utgifterna till huset. Sen kommer ju dom vanliga räkningarna fast man köpt hus =) (a-kassa, barnomsorg, andra försäkringar, andra lån, telefon, bensinkortet, matkontot osv osv)..
Man ska nog tänka både en och två gånger innan man slår till, det gjorde ju inte vi!!
Just nu går allt som kan gå sönder, sönder. Vattenpumpen, pelletsbrännaren, oljebrännaren (som vi inte använder annat än i nödfall)vattenläckage...u tgifter hela tiden. Sen gick vår nya bil sönder också! Så det gäller att ha en bra backup i form av sparpengar, för man får ju inte låna hur mycket som helst =)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?