Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 20 018 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Amiable | 2009-04-07 12:15 | |
![]() | ja, ung 5000 pers Chew, alla ideellt, + ordinarie personal(året runt) | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-07 12:16 | |
![]() | Jag vet ..... | |
| Amiable | 2009-04-07 12:21 | |
![]() | Jag bor 1.5mil från stället :) | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-07 12:22 | |
![]() | Okej haha :::::)))) | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-07 12:24 | |
![]() | Jo..hiphopen är dagen "rock"..det är väl det jag menar. Dagens nya "rockartister" är liksom på samma sätt, som när en svensk sjunger country. Rocken växte ju fram under en mycket speciell epok, med en tidsanda som inte finns kvar efter Vietnamkriget. Jag är helt övertygad om att man inte bara måste vara född under den epoken, utan oxå liksom kunnat insupa den oxå...få den erfarenheten. Med andra ord inte vara född 67 eller nåt... All musik som skapas är ju knuten till sin tid så att säga. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-07 12:27 | |
![]() | Men du Amiable.....det här har du och jag diskuterat förut... Vi är fortfarande lika oense... | |
| Amiable | 2009-04-07 15:49 | |
![]() | Menar du det? *tänker efter i minnet* *teflonminne* Det vi isf kan vara överrens om är att vi är oense ;) Lika mycket som du är övertygad över att man .... "bara måste vara född under den epoken, utan oxå liksom kunnat insupa den oxå...få den erfarenheten. " - menar du för att kunna uppskatta den? Eller för att se den som enbart rock'n'roll? ... jag är övertygad av att musiken betyder så mycket för många idag oavsett gengre inom vad jag nu kallar rock. Det är lika mycket idag ett uttrycksätt som det var på 40/50-talet. Betyder nog inte mindre. Menar du att den har ett politiskt/samhälleligt ställningstagande? Alla generationer tillhör 'sin' musik-epok. För min mamma är det jazz/storbandsjazz t ex. Den kallades för djävulsmusik då av hennes föräldrar. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-07 19:10 | |
![]() | Jo man måste nog vara född under "rätt tid" så att säga, för att kunna skapa på ett visst sätt. Var tid har sitt eget syn och uttryckssätt. Samhället har utvecklats enormt de senaste 50 åren så..men musiken har nog lika stor betydelse i dag som då....men kanske inte av samma skäl. Helt naturligt. | |
| ToB | 2009-04-09 04:00 | |
![]() | Alltså, Mitch du snackar om ren, rå blytung rock änd röll, ur ett helt filosofiskt perspektiv. Som ett begrepp för någon form av social-politisk uttrycksform som florerade under influenser av ett sorts kalla-kriget/hippie-menta litet. Förstår vad du menar. Men när du vill påstå att rocken dog med punken, då blir jag nästan lite full i skratt. Som thrash-metaltrummis, och som stort fan av den musiken, skulle jag istället vilja säga, att den moderna "rocken" ( eg. hårdrock, alt. metal) föddes iom med punken. Alla nuvarande "stora" band som tex In Flames, Disturbed osv, lirar med thrashen i bagaget. Inovativt som bara den. Sedan visst, det finns ju en hel drös med gubbar som påstår att "Metalen föddes och dog med Black Sabbath, de har redan tagit alla riff en gång" Men ja, tjafs om att rocken är död, som inovativ och nyskapande musikalisk utrycksform, tycker jag är helt fel. Just nu, repar nästkommande revolutionär i något garage, det sitter fortfarande professorer och studerar Hendrix gitarrspel not för not, och då det var över 30 år sedan guden kolade. Nä, rocken är inte död för fem öre, den lever, utvecklas och kommer förmodligen att göra det till tidens rand, eftersom att ja, rock'n'roll, bygger på att hela tiden göra det bättre, snabbare, tyngre, svårare och skickligare. | |
| ToB | 2009-04-09 04:03 | |
![]() | Snyggaste särskrivning ever ser jag nu: "menta litet." xD | |
| Amiable | 2009-04-09 11:26 | |
![]() | ToB : lite nyfiken i vilken grupp du spelar i? Messa om du inte vill skriva det här :) | |
| ToB | 2009-04-09 16:30 | |
![]() | Har precis ramlat in i ett nytt projekt, så något bandnamn har vi inte än. Men alster att lyssna på, finns på www.myspace.com/killonsig htband även om sidan är sjukligt dåligt uppdaterad, fortfarande gamla trummisen/gitarristerna på bandinfon etc. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-09 20:57 | |
![]() | ToB Om rock bygger på att göra det bättre, snabbare, skickligare, tyngre osv....då pratar vi definitivt inte om samma sak. Men du bekräftar därmed precis vad jag säger....att rocken dog med punken! Rockmusik handlar mest av allt om att uttrycka känslor och drömmar. I och med punken tappade rocken flera av sina viktigaste beståndsdelar, blev nyanslös...tappade kontakten med sina rötter. Dog alltså.... | |
| ToB | 2009-04-09 22:50 | |
![]() | Haha, jag tycker du är lustig nu. Nu är det såhär va, och det är fakta: Rockmusiken, har alltid uvecklats mot mer tyngd, snabbhet och hårdhet. Exempel: Elvis Preasley-Chuck Berry-Jimi Hendrix-Black Sabbath-Deep Purple-Judas Priest-Iron Maiden-Metallica-Megadeth ....och den listan går vidare. I grunden: Rockmusik. Punken gjorde bara rocken en stor tjänst, gav hela genren en nytändning. Under 80-talet sprang dessutom världens i särklass nu levande bästa gitarrist, Yngwie Malmsteen. Kallar du en platta som Rising Force, från 84 för "Nyanslös...tappade kontaken med sina rötter" så börjar jag fundera på hur väl påläst du egentligen är inom den här genren. Men ja, å andra sidan, faktiskt, så är det skit sak samma. Kan man inte känna det där i sitt hjärta, då kan man inte, och då är det inte heller lönt att försöka. Bäst av alla, säger ändå Rob Halford det: "Metal is strong, metal is alive and metal is going to be forever" | |
| Amiable | 2009-04-10 10:17 | |
![]() | ToB : nice! Rob Halford var rätt divig när han var på SWRF förra året :S Gillade inte alls deras framträdande, blev grymt besviken - tyvärr! Fast citatet var ju bra! Men jag håller med dig... finns det inte i hjärtat så finns det inte! | |
| Amiable | 2009-04-16 08:42 | |
![]() | Ahh... nu är vårat arbetsschema färdigt på festivalen. Fick som jag ville - nice! Ska stå vid en VIP-Gate, det brukar fara en massa kändisar där fram o tbx. Kanske vi får en glimt av dem. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-04-16 09:03 | |
![]() | synd att det är många band med pajas-stämning på sig. Många band som andas Kickan i the Poodles Band som H.E.A.T. ...En massa radio-rock. Och så lite industri i In Flames. Gubb-rock i ZZ-Top... hallå Hammerfall? synd att brittisk och amreikansk screamo, punkrock, melodiös, post-hardcore, skate, osv inte existerar i Sverige. Ett band som Jimmy Eat World (riktig emorock som funnits i 10 år innan MCR kom) eller Taking Back Sunday (punkrock) skulle få mitt hjärta att slå. Kanske Brand New? (emo, alt rock. punkrock) Enter Shikari (post-hardcore) ? | |
| Amiable | 2009-04-16 09:10 | |
![]() | lejonmix : det finns så många andra festivaler så det finns säkert nån som du kan besöka. Ingen tvingar dig att komma t SWRF. Btw, har du varit där? Kanske nån av de, citat 'brittisk och amreikansk screamo, punkrock, melodiös, post-hardcore, skate,' - kanske är där ändå.. ?! | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-04-16 09:22 | |
![]() | har kollat in banden- anser mig riktigt insatt, sry för hur det låter=) men jag tycker att det är för mkt pudlar "Hate the jocks, the preps, the hippie fucking scumbags Heavy metalers with their awful pussy hair bands" Amiable- nej det finns inte festivaler som har band som spelar det som är stort i USA främst. Det får man åka till kontineten el UK för. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-04-16 09:25 | |
![]() | Bergslagsrocken hade stil... om du kommer ihåg den Refused, Rancid (dagens största band inom gengern punk och rock?) | |