Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade51
Mobilspel
Pågående18 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mamman - Ej medlem längre2007-06-18 22:59
Antal inlägg: 6379

Och så vill jag påpeka att du kan besikta bilen med "fel" däck på,
De är intresserade av att bilen funkar och att alla värden på avgasningar osv är ok. De skiter i vilka däck du har... det är bara polisen intresserade av.
Detta sa en "besiktare" till mej när jag funderade hur jag skulle göra då vi skulle besikta bilen just vid "däckbytartider"....

Inte för att detta har med resten av skiten att göra

Jesper M2007-06-18 23:13
Antal inlägg: 1332

vulcan: hoppas inte att din tjej/fru om du har någon läser ditt inlägg :)

Wilderness2007-06-19 00:57
Antal inlägg: 69

En tänkvärd film för alla som fastnat i gamla negativa banor, som önskar mer i sitt liv och vågar tro på sin egen kapacitet framför allt!

THE SECRET- dokumentärisk och MYCKET behjälplig!
Länk för filmsnutt finns här:

www.youtube.com/watc...b1 GKGWJbE8

Kanske kan den få dig att komma på andra tankar och finna flyt i livet, växa som människa eller förverkliga dina drömmar!

krill_master - Ej medlem längre2007-06-19 08:41
Antal inlägg: 1576

wilderness: tack för omtanken. men nä, har en jäkla självkänsla, massor att ge, optimistisk syn på framtiden och är driftig utav bara helv... samt så lyckligt lottad att jag brukar lyckas mot alla odds med det mesta. så jag kommer få det bra, och har det redan förjäkla bra. bara det att det varit lite mycket ett tag. och droppen var när jag miste den jag älskar. tycker hon är så jävla fin, saknar henne och älskar henne. det att hon hittade en annan bakom min rygg ihop med alla andra motgångar de gågna typ 10 månaderna gjorde att jag skapade tråden om livets motgångar. men nix, jag ger mig inte, ska fan hitta någon att dela mitt liv och min kärlek, vardag och hjärta med.

och japp mamman: - du hade rätt, bilen gick igenom och de struntade i däcken :) hade jag ingen aning om. men så var det väl inte förr?

Huzan2007-06-19 09:15
Antal inlägg: 1920

men du, det är ju inte motgångar om du har orsakat dom själv...eller??

lelou - Ej medlem längre2007-06-19 09:33
Antal inlägg: 2025

äh, vad är det för ett sätt att klanka ner på honom? Har man blivit lämnad på ett sånt sätt, så förtjänar man att få sympatier. Det är ingen rolig sits, och ni som skriver att han får skylla sig själv måste vara ena självgoda personer som aldriiiig gör ett skit fel.
Gnäll? Nej jag vet inte vad som är fel på er. Att få sitt hjärta insparkat till dörren är bland det jobbigaste som finns, och känslan av svek är obeskrivlig (nästan). Krill gör ett gott jobb i att beskriva eländet, och nu är det framåt som gäller.
Det FINNS fler fiskar i vattnet, och du kommer uppleva äkta kärlek en gång till om inte fler, så se framåt och fokusera på DIN framtid, utan henne.

Lycka till och gnäll av dig allt du vill, jag lider iaf med dig.

Huzan2007-06-19 10:05

äh, men kolla vad han har ställt till för sig.. skulle du stanna hos nån som höll på så? visst, nåra saker va inte hans fel.. men va fan!

yin2007-06-19 22:27
Antal inlägg: 21

Du Huzan, det finns tyvärr de som bara vill lyssna på en part.. Kanske de andra medverkande i historien har en annan syn på "eländet"? Och du, lelou, man behöver inte vara självgod för att man inte gillar när folk skyller ifrån sig och allt är andras fel mm. Därav självrannsakan.
Tack för mig!

lelou - Ej medlem längre2007-06-20 01:50

jo, jag skulle stanna om jag älskade personen.

lelou - Ej medlem längre2007-06-20 01:52

yin, självrannsakan är en sak. men som jag ser det så sparkar man inte på nån som redan ligger ner.
Han vet nog själv om att inte allt är andras fel, men blir man lämnad så behöver man tröst och pepp, inte massa pekpinnar och "jag skulle lämna dig med" osv. . det är bara taskigt tycker jag.

Huzan2007-06-20 06:44

inte taskigt anser jag, enbart sanningen, och den kanske han behöver höra om han vill få tillbaks sin tjej. vilket jag hoppas han kämpar för genom att till en början ställa allt tillrätta.
har oxå blivit lämnad för att jag betedde mej illa, av vänner och familj tom.. då var allt jag behövde sanningen för att inse vad som krävdes av mej för att få dom tillbaks i mitt liv.

krill_master - Ej medlem längre2007-06-20 07:55

att skriva här och kalla det "motgångar i livet" istället för otur, missflyt, klantigt och kulminerat med ett svek jag inte trodde fanns var och är ett sätt att ventilera.
för mig kanske det gör nytta eller fyller ett behov som underlättar, känns iaf ok och bättre än att tiga helt. är van vid att bolla tankar med familjen och min bäste vän eller kvinnan jag av kärlek valt att leva med, men då detta är en och samma person och alla tre alternativen jag är van vid därmed borta så gnäller jag. för det gör jävligt ont och är jävligt tomt.
så HUZAN - vad är det som är så katastrof i vad jag ställt till för mig? indirekt utav ditt inlägg är det lätt att tyda det som att jag betett mig illa. undrar vad det skulle vara och antar att du syftar på att ekorotel samt skattebrottsenheten rotar. tja, låt oss kalla det missflyt och otur om än självförvållat. av ganska förståeliga skäl kan jag inte säga mer här men tro mig, ren jävla otur och slumpartad händelse orsakad av annan person gav dem vad de kallar insyn, vetskap etc.
ställa till rätta?
och ja, jag älskar henne än, är rent av kär i henne fortfarande efter 6år, tycker hon är jättevacker och saknar henne så in i helvete. men därifrån till att kämpa för att få tillbaka!! ??? för mig är kärlek attraktion, åtrå, respekt, lojalitet, vänskap, öppenhet etc och att ens komma på tanken att inleda en relation med det motsatta könet bakom ryggen på min partner absurd, än mera helt otänkbar att genomföra och fullfölja eftersom jag (trots att jag älskar sex) inte tror mig kunna genomföra själva akten utan att den mentala biten stänger av, slår ifrån, alarmerar, skriker nej, väcker ågren etc.

Så tanken att kämpa för att få någon som visat sig kapabel att göra det hon gjorde skulle aldrig falla mig in. och vill man ha en partner som gjort så tillbaka? nix, inte jag. hon känner mig bäst av alla och var mycket väl medveten om att just detta var och är det absolut värsta någon kan göra mot mig och ändå valde hon att genomföra just det. i min naiva lilla värld är det "VI" i alla lägen utifrån det bygger man sitt liv och sin familj och allt annat är materiellt och utbytbart. men när "VI" får en känslomässig pungspark och ett sådant iskallt genomfört svek i sig finns inget VI. killen hon träffade träffar hon fortfarande lite då och då och de verkar tycka om varandra som vänner och samtidigt vara knullkompisar men inte ha en seriös relation. detta enl dotter och väninna samt att hon sagt det själv till dem. så med facit i hand kan jag utan att överdriva säga att det spelar ingen roll om det går 1månad eller 5år jag kommer aldrig tala med den människan igen, brev returneras oöppnade, mail kastas olästa, samtal klickas av etc. ledsen, förbannad sårad och frustrerad jajjemän minst sagt. testar egenhopsydda självbehandlingsmetoder här varav en är att skriva här och det gör jag vare sig ni som inte känner mig eller alla omständigheter tycker jag är dum eller inte.

krill_master - Ej medlem längre2007-06-20 08:01

och ja, självklart. tack för stödet och medmänskligheten du som ger den.

Huzan2007-06-20 08:09

fortfarande tycker jag synd om dej, fast det kanske du inte ens vill höra iofs..
hoppas att du repar dej och inser att hon kanske inte va den som du ville ha trots allt.. men va vet ja?

YamahaJet2007-06-20 15:50
Antal inlägg: 2239

Jag kom att tänka på dig idag krill_master, efter att min dag förlöpt så här

På morgonen uppmanar en kompis mig att surfa in på en viss sida, där fanns ett horoskop som sa att min hälsa var dålig idag och att det i övrigt var en riktig otursdag för mig.

Märkligt, dom visste att jag hade ont i magen idag - för det hade jag på morgonen och då blir det smärtor och problem hela dagen. Jag är sedan en tid tillbaka förärad med dagliga magproblem. Men att det skulle bli en otursdag? Njä...

Åkte sedan till trafikskolan för lastbil där jag skulle kolla servostyrningen genom att långsamt rulla framåt och gör fullt rattutslag. Är parkerad mellan två andra lastbilar, tar inte hänsyn till överhänget bak så bakdelen av lastbilen snuddar en ny lastbils spegel vilket räckte för att den skulle gå i bitar. 6000 kr går en sån på, men än värre går det för självförtroendet.

Har en längre tid försökt hitta en fotoautomat för att ordna pass-foton för ett ändamål, åker till slut äntligen till en sådan men där står en gubbe och utför underhållsarbeten - ur funktion. Lite frustrerande att jag inte hann fixa det idag, för hela alltet behövde vara färdigt till helgen. Nåväl, jag åker hem och har tre brev väntades på mig.

Det ena är en lönespecifikation från mitt jobb där det dragits av 13 000 kr, för dom anser att för mycket betalats ut till mig?

Det andra var en notis från försäkringsbolaget om att en försäkring jag har skattebelastas med 32%, vilket ger mig en merkostnad på ca tusenlappen i månaden.

Det tredje var det mest efterlängtade - avräkningen från kunden i företaget. Jag räknade med den största vinsten på en månad jag någonsin haft, men det blev istället den lägsta. Ca 20 000-30 000 har någon annan stoppat i egen ficka, och nu måste jag samla miljontals med papper, sitta ett bra tag med pappersarbete och sedan framställa yrkan på det som ska vara mitt. Jag avslutade ett samarbete med annan kund av just denna anledning, och nu verkar jag tvingas göra detsamma igen, vilket är omständigt och surt.

krill_master - Ej medlem längre2007-06-21 20:58

ha, jodu. gla midsommar yamahajet. vet precis hur det är :) gilla läget, och skratta åt det efteråt. tid och självironi kombinerat med obotlig optimism funkar hyfsat. tur man är lite halvskön i huvet och inga direkta hinder ser för nåt. går lite upp och ner rörande hon dendär som jag föll för men går väl över, hoppas jag. resten bekommer mig inte, lite störande att allt hände samtidigt men skit samma, vidare till nya upptåg.

skogstorparn2007-06-21 22:42
Antal inlägg: 2287

hela världen gråter floder!fira betala mycket moms och va gla!

mungoose2007-06-30 01:08
Antal inlägg: 3

Underbart när kriminella åker dit och beklagar sig...

krill_master - Ej medlem längre2007-06-30 08:59

? kriminella? ser inga sådana här, är månne mungoose inne i fel tråd? eller syftar denne på att någon tror, undrar, misstänker nåt vilket inte alls är samma sak som att något fel begåtts och självklart rent nonsens.

beklaga sig??? vem, jo jag beklagar mig för att jag blivit sårad och sviken. övriga händelser är bara irriterande och tillfälliga motgångar om än lite väl koncentrerade på kort tid.

Sturgis2007-06-30 16:33
Antal inlägg: 110

"Tänk på barnen i afrika" är ett rätt schysst uttryck.

Och jag beklagar bruden krill...

Och jag stödjer inte Huzans tidigare uttalanden...

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?