Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 818

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Plink2007-06-24 21:49
Antal inlägg: 296

Kroatien säger jag bara.

Sturgis2007-06-25 19:52
Antal inlägg: 110

Dalahanna: Vad är du ute efter för "semester" ?

Jag drog iväg och tågluffade sen sommar 06 för mina fina studentpengar.

Tjeckien
Ungern
Rumänien
Slovenien
Holland
Tyskland
Frankrike
England
Skottland

hann jag med innan pengarna tog slut, Men det hör inte till frågan.

Ingen av dessa länder var väll inte den svenska idyll semestern med sol, bad och resturanger.

Närmast blir väll rumänien vid svarta havet, men där fick man vara beredd på att en lim sniffande unge släpade sig efter dig i hopp om mat.

Däremot så kommer man ruggigt billigt undan om man pyser till Unger lr Tjeckien, vi lyckades kirra flygbiljett till tjeckien för 200kr ink skatt ( ryanair )

Och i Newquay england så gick det att parta loss ordentligt i en otroligt härlig surfmiljö. Dom hade desutom billiga surflektioner med grymma vågor.

orkar inte berätta mer, och risken finns att folk ser på det hela och tänker * Det där orkar jag aldrig läsa igenom *.

kissed - Ej medlem längre2008-11-09 17:12
Antal inlägg: 3037

Vad skulle ni rekomendera för land att åka till i januari om man är ute efter sol och bad? Helst inte för långt bort eftersom jag inte gillar att flyga:-)

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-09 17:14
Antal inlägg: 3473

Det beror ju på vad du menar med långt. Kanarieöarna är alltid bra så här års

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-09 17:15

Det går också att hitta relativa billiga resor till Thailand i januari om du enbart tar flyg och sen bokar boendet på egen hand

Strankila2008-11-09 17:15
Antal inlägg: 48

Oman med Solresor.

kissed - Ej medlem längre2008-11-09 17:17

Kanarieöarna låter helt ok:-)
Alltså man måste ju en bit för att det ska vara varmt. Men jag har ingen lust att flyga i 12-14 timmar.

Nattravn - Ej medlem längre2008-11-09 17:18
Antal inlägg: 9141

Thailand är väl ändå inte nära oavsett med vilka mått man mäter, såvida man tänker sig att man reser inomgalaxt?

Strankila2008-11-09 17:20
Antal inlägg: 48

Jordanien är också ett nytt resmål, sökl på Apollo.

kissed - Ej medlem längre2008-11-09 17:24

Någon som varit i Egypten?

Nattravn - Ej medlem längre2008-11-09 17:25
Antal inlägg: 9141

"yayasout 2007-06-20 15:06
jag har tagit en sista minuten till egypten"

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-09 17:56

Det tar bara 6 timmar till Kanarieöarna.:)

kissed - Ej medlem längre2008-11-09 17:57

Det låter lagom för mej:-)

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-09 17:59

man får ju inte göra reklam här så jag vågar inte skriva några länkar, men du kan maila mig här om du vill ha lite tips på siter med bra priser

Gilena2008-11-09 18:16
Antal inlägg: 7250

Min dotter (10) och jag var i Egypten förra hösten. Vi stod i valet och kvalet mellan ett dyrare hotell och ett lite billigare, båda med all inclusive.

Till slut förr valet på det billigare hotellet, då det låg mera centralt men fortfarande strandläge + att jag tänkte att till ett billigare hotell reser fler barnfamiljer och min dotter kan lättare få lekkompisar på semestern. Hotellet var OK i standard, varken mer eller mindre. Poolen var ganska trist. Havet ville min dotter inte bada i för hon kände sig osäker där eftersom det inte var så långgrunt, och sanden var jobbigt grovkornig. Vi prickade rätt med att det fanns mycket barn på hotellet, bra för oss och kanske störande för den som inte är så sugen på att lyssna på barn hela dagarna när man ligger vid poolen. Maten kändes OK de första två-tre dagarna, sedan blev det väldigt tjatigt, lite bambakänsla över det hela, väldigt ovarierat. Den fria alkoholen smakade finkel! Alla glas torkades ur med rödsprit och tog smak och lukt av det. Myggen var väldigt många så det gick åt megamängder med myggstift etc. (Säkert hälften av de som reste i vår grupp blev sjuka mer eller mindre i olika omgångar. Vi spritade händerna noga - kanske räddningen, vi mådde bra hela tiden)

Klimatet och vädret var helt suveränt, och vattnen att ligga och snorkla i är helt sanslöst häftiga! Eftersom vi reste mamma+dotter, så valde vi att hålla oss ganska mycket på hotellet, någon gång var vi ute på stan och blev halft överfallna av alla säljare. De var vänliga men vansinnigt påflugna, och man kände att det var läge att hålla hårt i prylarna.

Summa summarum: Denna resan ovan var väl "lite sådär" men fyllde sitt syfte då vi bara ville komma iväg och bada och sola och vara lediga tillsammans. Jag reser gärna dit igen, men nästa gång kommer vi att välja ett femstjärnigt hotell med fantastisk mat och mycket faciliteter på hotellet. Då kommer min dotter att vara stor nog också att få behållning av att vara ute och snorkla!

kissed - Ej medlem längre2008-11-09 18:25

Det är en sån resa som jag ska göra är det tänkt.
Jag vill ge mina barn en resa i julklapp. Mina barn är iofs 19 o 15 så vi kan nog bo lite spartanskt. Det viktiga för oss alla tre är bad,sol och snorkling som vi är tokiga i:-)

Gilena2008-11-09 18:38

Ni kommer alldeles säkert att gilla Egypten då!!
En underbar fördel jag glömde nämna är den relativt korta flygtiden!

kissed - Ej medlem längre2008-11-09 18:43

Hur lång är flygtiden?

Gilena2008-11-09 19:00

Nånstans 4,5-6 timmar - minns inte säkert.
Glömde skriva förut att vi var i Hurghada och vi reste 20 okt.

Vi hade en mardrömsstart med en 17 timmars försening (!) iväg, vilket då inte var själva Egyptens fel *ler* utan berodde på oväder över Azorerna för det plan vi skulle flyga iväg med. Med vår avresa hemifrån klockan halv fyra på morgonen (vi har 1 1/2 timmas resa till vår flygplats i Sverige) och incheckade på hotellet klockan 5 på morgonen nästa dag, så var vi ganska möra. Kan säga att egyptierna är inga mästare på logistik direkt - det tog evigheter att få komma igenom alla procedurer på flygplatsen och på hotellet. När vi skulle resa hem blev vi försenade 2 timmar på Hurghadas flygplats pga att de inte var klara med cateringen till planet.

Då är man extra tacksam för att själva effektiva flygtiden inte är så lång! :-)

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-10 00:24

Ja personligen åker jag på resor som kostar max 1500 med boende och flyg:) varför bet mer om man inte måste hihi

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?