Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 479 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| the beat | 2007-06-26 17:53 | |
![]() | Jag har kalsevipperna på mig pga dem har en förmåga att glida ner när man dyker eller hoppar i, och jag känner då inte för att visa pitten för publik! | |
| skogstorparn | 2007-06-26 18:01 | |
![]() | dat är väl ok om du har med dig ett par rena kallingar just för badet...om inte håll dig borta från simhallen! | |
| LasseBjörn | 2007-06-26 18:01 | |
![]() | Om jag inte missminner mig så är ett förbud mot att bära byxorna på det sätt som skogstorparen beskriver på gång i någon av de södra delstaterna i USA. Detta kanske vore något att ta efter, vi är lite för rädda för just förbud i Sverige. | |
| Brittson | 2007-06-26 18:24 | |
![]() | Ja, hörde talas om det förbudet, eller förslaget till förbud. Det är ju skrämmande. Men kan man inte ha badbyxor som sitter så att man inte visar privata kroppsdelar, då får man väl låta bli att bada... Eller skaffa tighta badbrallor som de mer proffessionella simmarna har. Kanske inte så coolt, men de har i alla fall snygga överkroppar. | |
| Plink | 2007-06-26 18:37 | |
![]() | men jösses ja, dom borde köpa badbyxor i rätt storlek istället. fatta kul det skulle se ut om vi tjejer kom i för stora bikinis/baddräkter?! | |
| Koste | 2007-06-26 18:55 | |
![]() | Jag pratade med en badvakt som sa att kloret i badbrallorna avger klorgas i bastun. Giftig gas alltså. Självklart är man naken i bastunså svetten inte hamnar i badbrallorna. | |
| blue_moon | 2007-06-26 19:01 | |
![]() | Tror inte att våra finska grannar bär badbyxor i saunan. Dom skrattar nog åt oss! | |
| skogstorparn | 2007-06-26 19:03 | |
![]() | knallgas? har hört talas om en bastu som exploderade,men det var i en villa och användes mer som ett föråd .där det fanns dykartuber å en hembränningsapparat o dyl.. | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-06-26 19:04 | |
![]() | Lite DDR-varning att förbjuda ett modenyck. Men visst ser det för jävligt ut med brallorna nedhasade över halva röven, det medges. | |
| grandmamoses | 2007-06-26 19:20 | |
![]() | Och vad är det för fel på löv? Det dög i alla fall åt Adam och Eva. | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-06-26 19:22 | |
![]() | Löv is in the air, minsann. | |
| ÖverPräktig | 2007-06-26 20:20 | |
![]() | Det står dock inget om att skoteroveraller är förbjudna i bastun. | |
| LasseBjörn | 2007-06-26 20:58 | |
![]() | Jag är för den typen av lagstiftning. På punkter där stora delar av befolkningen helt uppenbart saknar det sunda förnuft som krävs för att de ska agera korrekt bör man gå in och korrigera uppifrån. Jag ser inget odemokratiskt i det. | |
| Rikku | 2007-06-26 21:20 | |
![]() | Ingen som har tänkt på att om man inte vill sitta naken i bastun så kan man använda en handduk för att dölja sina privata delar. Och nej jag tror inte att riktiga finnar sitter med badbrallor i bastun. I alla fall inte den äldre halvan av befolkningen. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-06-26 21:23 | |
![]() | Lantsaunor ska vara nudistiska! Jag tänder ej på min bastugrannens skrev. I offentliga bastun får folk gärna ha handdukar kring det heligaste. Av ren svampskydd. | |
| ÖverPräktig | 2007-06-26 22:58 | |
![]() | Som några redan påpekat så är det klorgas som frigörs om man går in direkt i en varm bastu från simbassängen. Det är dock måttliga mängder och endast känsliga personer kan känna av det. Om man duschar innan följer bara små mängder klor med i baddräkten, vilket rekommenderas. Om man badat i vanligt vatten innan är det egalt om baddräkten är på eller ej. | |
| falafelibröd | 2007-06-27 10:44 | |
![]() | Får man svamp på badhus är det förmodligen fotsvamp. Svamp vid det heligaste är oftast kroppsegen. | |
| Brittson | 2007-06-27 11:34 | |
![]() | ÖverPräktig, det är väl ingen risk att någon går in i bastun i skoteroverall ändå, förutom i Älvdalen. Där har de det ju till vardags, precis som vi har folkdräkt i Leksand. | |
| Maurice | 2007-06-27 13:23 | |
![]() | sverige rädda frr att lagstifta? något nytt för mina öron.. inget odemokratiskt i att lagstifta i punkter som handlar om sunt förnuft, det var det roligaste jag hört på länge! | |
| y not | 2007-06-27 20:45 | |
![]() | tycker dewt är otroligt när folk förfasar sig över ungdomars modenycker på samma sätt som de gjort de senaste 100 eller tvåtusen åren. Om barnen vill ha rena kallingar under badbyxorna så ha dcxet. om de viull ha keps så ha det. Vå klädsel är inte så himla vass i alla läger heller. Däremot rena hygienska krav är en annan eller ren förgiftning med för den delen. Men jag undrar hur mycket klor dxet kommer från badbyxorna. Jag har själv förr mästrat för den sakens skull men bryr mig inte längre. Känner mmig ändå inte speciellt klorförgiftad trots ihärdigt publikt bastubad där de yngre ofta har byxorna på. | |