Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade48
Mobilspel
Pågående18 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Forky - Ej medlem längre2007-06-30 07:40
Antal inlägg: 1536

Att bara kunna vara i nuet och njuta av det är en nåd att stilla bedja om. Väldigt svårt förstås, men om man kan nå till det tillståndet blir man nog en lycklig människa, tror jag.

Brittleif - Ej medlem längre2007-06-30 09:32
Antal inlägg: 126

Leva, och det har jag gjort ett tag nu så jag är mer eller mindre redo.

Forky - Ej medlem längre2007-06-30 12:18
Antal inlägg: 1536

Redo för vad?

IckeSacka - Ej medlem längre2007-06-30 13:03
Antal inlägg: 787

Jag köpte den där boken "101 saker du bör ha gjort innan du dör". Någon mer som har den? De flesta saker tycker jag var antingen "dumma" eller löjliga! För att inte säga sådant man nog varken vill eller bör göra.

Men realistiska drömmar.

- Besöka Australien minst tre månader.
- Bo på något mer "udda" sätt i Sverige. Typ gammal skola, gammal kyrka, gammal fyr, husbåt eller vandrarhem...
_- Skriva en bok.
_ Starta en blandning av vandrarhem/"komma hemifrån"-boende. Drömmen är att det ska vara som en fristad för ungdomar som bör komma hemifrån. Alltså, inget med socialtrjänst och så inblandad. Utan mer ett ställe där barn som upplever våld hemma kan komma när de vill.
- Starta ett bokförlag.

illiterate - Ej medlem längre2007-06-30 14:30
Antal inlägg: 6521

En fråga bara: Tror ni att man blir ett lyckligare lik om man gjort många roliga saker i livet? ;)

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2007-06-30 14:38
Antal inlägg: 2979

Ja det tror jag

Sturgis2007-06-30 15:48
Antal inlägg: 110

Illiterate: När du väl ligger där på dödsbädden och du vet att du har mindre än en vecka kvar att leva, att då kunna ligga ner och känna sig nöjd med sitt liv och sina livs erfarenheter.

det måste ju vara värt med än något annat i personligt syfte.

IckeSacka: Grym ide med fristaden, Jag har själv med mitt kompisgäng en dröm om att starta ett självförsörjande kollektiv med hostel.
Synd att sverige har stränga regler och dyra skatter...

Jag var i en fristad i slovenien hösten 06, mestadels punkare ifrån alla världens håll.
Det var graffiti och konstverk överallt eftersom man fick skapa och sätta upp saker bäst man ville, och folk gick runt och var riktigt lyckliga och nöjda.
Sen fick vi reda på att fristaden var statligt ägd och då förstördes charmen enormt.

illiterate - Ej medlem längre2007-06-30 15:57
Antal inlägg: 6521

Sturgis: Ja du har rätt i det, att man skulle känna sig lyckligare på sin dödsbädd om man gjort allt man ville göra. Men utöver det tror jag inte att man bryr sig så mycket om sina tidigare erfarenheter när man väl är död.

tiden_rinner2007-06-30 19:17
Antal inlägg: 36

Oj oj oj....finns MASSOR jag vill OCH tänker göra!!! (allt beror ju så klart på hur länge jag får leva)

Jag vill resa, älska, sjunga, träffa massa charmiga människor, fotografera, öppna ett eget cafe, måla många flera tavlor, lära mej spanska, plugga mera, skriva både musik & bok

Bli mamma..
hmm...och så älska lite till..

Pluttisen2007-07-01 11:10
Antal inlägg: 592

Jag vill snorkla med späckhuggare, åka till skottland bl.a.... Sen vill jag köpa en gård med en massa djur dit barn med olika funktionshinder kan komma å ha kul....

Dyslekso2007-07-01 12:24
Antal inlägg: 8945

Innan jag dör vill jag:
- tatuera ett inre organ
- genomgå ansiktsscarification med syrabad och köttyxa
- blodsnorkla med tjurhajar
- hoppa fallucka
- rulla en haschförsäljare runt ett pfalzgrevskap
- koordinera apdans runt en monolit
- sluta skriva larviga inlägg

äadlkfw2007-07-01 12:45
Antal inlägg: 157

Så vackert tufflan...
Jag vill också så.

betaguld2007-07-01 12:56
Antal inlägg: 268

"- koordinera apdans runt en monolit" måste vara höjden av lycka. :D

Jag ska lyckas med min musik och bli POP-idol.

falafelibröd2007-07-01 14:40
Antal inlägg: 782

Jag har en massa som jag vill hinna göra.
Besöka alla världsdelar, få barn, forska, köpa ett hus på landet. Så har jag förstås en massa hemliga drömmar som jag inte riktigt berättar för någon.

Kriasa2007-07-01 14:58
Antal inlägg: 92

Jag vill inte leva mitt liv för att jag ska vara nöjd när jag dör. Jag vill leva det så att jag är nöjd nu.

Visst finns det saker jag drömmer om att göra, men de varierar med vilken fas i livet jag befinner mig. En del som jag har drömt om att göra är jag inte intresserad av längre. Så mitt mål är att tycka om mig själv och vara lycklig just nu.

grönöga - Ej medlem längre2007-07-01 15:06
Antal inlägg: 5570

"Jag vill inte leva mitt liv för att jag ska vara nöjd när jag dör. Jag vill leva det så att jag är nöjd nu."

Kriasa!!! Perfekt uttryckt. Precis så vill jag också ... =D

Sturgis2007-07-01 16:00
Antal inlägg: 110

haha självklart man kan inte gå på det, och jag hoppas ni förstår att jag inte heller gör det.

Genom att dö nöjd så skall man göra saker man själv tkr är givande och roliga, nu var inte min scarification "rolig" att utföra.
men det är en skön känsla att ha genomfört den, precis som många jobbiga moment i ens liv så är dem oftast som bäst i efterhand.

Tog fram en bild för er som är nyfikna.
f.helgon.net/g/%7BCD...62 6%7D.jpg

Lena19292007-07-01 19:22
Antal inlägg: 67

ajajaj Sturgis! Men blir säkert snyggt sen, typ som en tatuering men som ett ärr? kan du inte fixa en bild på det när det är läkt oxå?

Själv har jag inga önskemål om adrenalinkickar, för mig räcker det att ha bildat familj innan jag dör.

ynnest2007-07-01 21:10
Antal inlägg: 65

Innan jag dör vill jag:
Fylla 100 år.

yin2007-07-01 21:28
Antal inlägg: 21

Kriasa, du uttrycker precis det som jag känner!
Just det är oxå mitt mål!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?