Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 638 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitteberg | 2008-07-15 19:16 | |
![]() | har en kompis som skulle sätta över 15000 till en annan kompis...men pengarna kom fel , hon råkade skriva fel siffror i kontonummret.....men banken kunde hjälpa henne att se vart pengarna tagit vägen......så dom fick tillbaka dom | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2008-07-15 19:20 | |
![]() | Jadu Emmy! eftersom jag tydligen är gammal som gatan kommer jag inte ens ihåg denna händelse??? Antingen så ljög jag eller så köpte jag knark för pengarna. Fan vad förvirrad jag blev nu. | |
| amazing | 2008-07-15 19:25 | |
![]() | d går ju att spåra vart pengarna hamnade för någonstans, så lite riskabelt e d att handla upp dom. Men däremot så vet jag en som skulle ta ut 700 från en bankomat, och fick ut 7000... den du! På kvittot stod d fortfarande bara 700, så dom pengarna spenderades snabbt... hehe | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-15 19:26 | |
![]() | va fan händer aldrig sånt mig för? | |
| amazing | 2008-07-15 19:35 | |
![]() | ja d tänkte jag med.... med tanke på att samma person vann 15000 på hästarna 3 dagar efter... surt! | |
| -huggo | 2008-07-15 19:42 | |
![]() | Jag fick pengar insatt på mitt konto för nåt år sedan, gjorde som trådskaparen, satte dom på sparkontot och väntade. Det tog en vecka ungefär så kom det ett brev från en bank i södra sverige som bad att jag skulle kontakta människan som satt in pengarna på mitt konto. Vilket jag också gjorde | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-07-15 19:43 | |
![]() | Brorsan pröjsade räkningarna på posten (då på den tiden...), lämnade fram papper på allt, totalt 4600:-. Fick tillbaka på 5000 spänn . Som han aldrig hade lämnat fram... Räkningarna pröjsade + 400 i cash tillbaka. Man tackar. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 19:45 | |
![]() | Jag fattar inte varför man överhuvudtaget ska kunna sätta in pengar fel. Det borde vara lätt som en plätt att även ange kontoinnehavarens namn och verifiera att det stämmer med det önskade. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-07-15 19:47 | |
![]() | OCR nummer e väl det som gäller idag, inte en käft som kollar annat väl? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 19:51 | |
![]() | När man anger ett Plusgirokonto så kan man ju se mottagaren. När man anger ett bankkontonummer borde man också få ange mottagarens namn (men inte se det). Om det inte stämmer borde överföringen inte gå igenom. | |
| halvkass | 2008-07-15 19:52 | |
![]() | När jag bytte bank för några år sedan fick jag in någon stackares a-kassa 3 ggr, var 14:e dag. Mao var någon arbetslös lirare utan pengar i 1½ månad. Enligt banken hade han haft samma kontonummer tidigare och när vi fick det aktiverades överföringar igen. Som tur är hade vi behållit pengarna. | |
| emmylicious | 2008-07-15 20:14 | |
![]() | Fortfarande inte tänts nån lampa hos yaya? | |
| mrsmuffin | 2008-07-15 20:41 | |
![]() | Behåller du pengarna riskerar du åtal för olovligt förfogande. Min man gjorde ett misstag vid en överföring och 2000 kr hamnade hos en tjej som vägrade betala tillbaka pengarna, varpå hon nu är polisanmäld för ovanstående. Kommer att kosta henne mer än de 2000....... | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-07-15 21:38 | |
![]() | Jag fick lön en gång från ett företag jag aldrig hört talas om!! Det var ca 3500:- och jag väntade läääänge men inget hände så jag behöll dom! Tog reda på vilket företag det var ifall dom skulle ringa men dom gjorde aldrig det. =) Inte faen ger jag tillbaka pengar som inte någon frågar efter. En arbetskamrat fick ut en femhundring bland hundringarna i bankomaten för några år sedan. Hon kollade uttagskvittot och där stog bara 400 fast hon höll 800 i näven. Hon la 500 i en kruka och rörde dom inte på två år, men ingen hörde av sig från banken och då festade vi upp dom. =) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 22:27 | |
![]() | Hoppas på en överraskning på kontot när lönen kommer. Tycker jag jobbar mycket och hoppas på en trevlig slant | |
| Hillegnu | 2008-07-16 00:01 | |
![]() | Har banken gjort fel kan de bara vädja att du ger tillbaks dem, de får inte gå in och dra på ditt konto. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-16 00:10 | |
![]() | Det låter inte som att olovligt förfogande är korrekt i detta fall mrsmuffin, tycker jag. Men man får väl se hur det går, hon kanske redan blivit fälld för det iofs? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-16 00:20 | |
![]() | En gång hörde jag förresten av "någon" om en historia som var lite kul. En av mina grannar hade blivit lurad på pengar när han handlat på blocket; satt in pengar på något kontonummer utan att få någon vara. Polisen avskriver ofta sådana anmälningar eftersom man inte kan veta vem som äger kontot hur som helst. Dock fick personen för sig att fråga runt om någon kände någon som jobbade på banken i fråga, och det gjorde någon. Trots att detta i sig är fel, att lämna ut uppgifter om vem som ägde kontonumret, så gick personen med på att göra det lite diskret. Tack vare denna information kunde polisen sätta dit honom, och han åkte fast. Snopet för förövaren, som trodde han var trygg för att banken inte får lämna hans personuppgifter, men så bryter banken mot reglerna. :) | |
| Vigdir | 2008-07-16 00:26 | |
![]() | Jag fick två utbetalningar om vardera 4.000:- för en massa år sedan när jag precis börjat jobba. Det visade sig vara pension för en kvinna som hade samma födelsedag som jag, men var född sisådär 50 år tidigare. När misstaget upptäcktes drogs pengarna - och som så många andra sagt, hade jag spenderat dem hade jag också blivit återbetalningsskyldig. | |
| Lill-IT | 2008-07-16 00:31 | |
![]() | Jag har varit med om en bankomat som fick för sig att den var en enarmad bandit. Plötsligt delade den ut mycket mer pengar än vad jag bett om. Jag trodde jag fått en riktig jackpott, men de kunde tydligen se på banken hur mycket sedlar jag fått ut och drog den summan från mitt konto... typiskt. | |