Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sakoline | 2007-07-16 13:04 | |
![]() | och känner även av att vissa varianter körs. För att vara helt... Programhantering av Eva Hansell Har inte läst men den är säkert bra...haha | |
| ekorre70 | 2007-07-16 13:08 | |
![]() | Nöjesförbudet och bekymren med att få alkoholtillstånd var därför en orsak till tvesamheten inför att starta nya hotell och semesteranläggningar. Jan Jörnmark - Övergivna platser intressant foto reportage bok från just övergivna platser i sverige, rekommenderas för både foto och nutids historia intresserade. | |
| Anhahita | 2007-07-16 13:51 | |
![]() | "Even your religion is only a ragged collection of myth´s and legends" Stephen Baxter: otroligt bra triologi rom/england och framåt-historia skildrad som otroligt bra fantasy | |
| Prytte | 2007-07-16 14:11 | |
![]() | rad fem s.23 "... the opthalmoscope and directed the light in ..." femte meningen s. 23 "Josef had moved on and wasn't coming back" från Dean Koontz' bok Life Expectancy Var ett tag sen jag läste den nu, men det är en helt ok bok inom thriller/skräck. | |
| aftina | 2007-07-16 14:22 | |
![]() | "Skorpan Lejonhjärta, det lät ju inte klokt, så det fnissade vi åt." Astrid Lindgren - Bröderna Lejonhjärta Läser den för barnen=) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-16 15:04 | |
![]() | "Definitionen av C++ har reviderats för att försäkra sig om att en konstruktion som är både giltig C och giltig C++ betyder samma sak i båda språken." Bjarne Stroustrup: Programmeringsspråket C++ Den är inte läsvärd, men bläddervärd. | |
| jocke_lang | 2007-07-16 19:53 | |
![]() | hahahhahaha bar skitböcker | |
| Lyle | 2007-07-16 20:02 | |
![]() | Brussels [brass'ls] Bryssel från prismas lilla engelska ordbok. | |
| regnigt | 2007-07-16 20:07 | |
![]() | I decided it was foolish the burn my bridges before I crossed them. Have space suit- will travel. Robert A. Heinlein Bra mening från en bra bok. | |
| PuskasFerenc | 2007-07-16 20:49 | |
![]() | "Tysta såg dom ut mot world trade centers ljusskimrande utropstecken där konturerna löstes upp, suddades ut genom det strilande regnet mot vindrutorna." Neros bägare av Jan Mårtensson dagen före 9/11? | |
| Sylva | 2007-07-16 23:13 | |
![]() | "Det slog honom att det var i situationer som denna som döden normalt drabbade folktjänstemän." Tandooriälgen av Zac O'Yeah. Udda framtidsscenario, mycket läsvärd, särskilt för göteborgare. | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2007-07-17 10:55 | |
![]() | "To make myself feel better, I kept reminding myself they'd be dead when I got the results in the mail." The Best of McSweeney's - Vol 2 (ed. Dave Eggers). Kul med shortstories, vissa här är briljanta - andra åtminstone störande. Är du litteraturnörd eller tycker du att det är jobbigt att hitta presenter till litteraturnördar så blir dagens tips att det är kris-rea (nej inte Chris Rea) på McSweeney's just nu: store.mcsweeneys.net.../i ndex.cfm | |
| skrabban | 2007-07-17 11:17 | |
![]() | Men flodfåran gjorde en krök längre fram och böjde av skarpt åt väster. Ur Hästarnas dal av Jean M Auel. Det är 5 böcker som ingår i Grottbjörnens folk. Hästarnas dal är den andra boken. Mycket bra serie. Handlar om en stenåldersflicka som heter Ayla och hennes liv. | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-07-17 21:58 | |
![]() | "...accenten i plural ligger på annat ställe än i uppslagsordet, t.ex. ..." ur Svenska Akademiens ordlista över svenska språket. Författare har jag ingen aning om men den är klart läsvärd i Betapetsammanhang. | |
| HannaSofia | 2007-07-17 23:13 | |
![]() | Jag tog in varje känsla , var sinnesstämmning, alldeles som om jag saknade ett lager hud, det skydd som vi människor vanligen bär mot kärlek och hat, väder och vind. Drömmaren och sorgen av Eva-Marie Liffner "Stockholm, midsommarafton 1952. Den välkände arkitekten Lars Israel Wahlman sitter i sitt arbetsrum och återkallar minnet av artonhundratalets sista år. Det var då, 1897, som han fick sitt första stora uppdrag, att för den skotskättade familjen Dicksons räkning uppföra ett elisabetanskt slott vid den halländska kusten. Uppdraget, och mötet med den egensinniga Blanche Dickson, leder Wahlman in i en värld där tiden gör förrädiska krumsprång och människoöden flätas samman, där kärlek och död är hans ständiga följeslagare. Drömmaren och sorgen är Eva-Marie Liffners tredje roman. Hennes böcker har hyllats av kritiken och mottagit en rad priser." Källa bokus | |
| Mr_Fungus | 2007-07-26 14:36 | |
![]() | "2. Select the desired audio file." ur: Sound Forge 6.0 (Quick Start Manual) Attans... Sitter på jobbet och hittade inte någon skönlitterär bok i närheten. Hoppas att detta duger i alla fall. Kan tänka mig att det är en läsvärd bok för den som vill bli ljudtekniker med spetsade kunskaper inom programmet "Sound Forge" | |
| TopBanana | 2007-07-26 14:48 | |
![]() | Tjejen var också blond. "Det blod som spillts" av Åsa Larsson | |
| johananka | 2007-07-26 15:07 | |
![]() | Varför skulle jag inte förstå det, sade Svejk, Intygar, herr poliskommissarie, att jag förstår och fattar allt ni behagar säga. | |
| johananka | 2007-07-26 15:11 | |
![]() | Det var förstås hämtat från "Den tappre soldaten Svejk" av Hasek. | |
| diana_s | 2007-07-28 01:11 | |
![]() | "Cottage cheese - Keso är färsk gry-" ur Vår Kokbok , KF Handel från 1991 (hade ju suttit och kikat på lite olika recept) :-) | |