Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 425

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2007-07-17 08:25
Antal inlägg: 8941

brava:
Och jag hatar när folk INTE harklar sig. BLÄ för såna som pratar med massa gurgel i halsen!

veggie_d:
Hur då? Jag har verkligen försökt... =/

Morristown - Ej medlem längre2007-07-17 08:49
Antal inlägg: 7710

Ett klart irromoment är när folk inte har sin biljett klar när dom går på bussen. Man får stå där bakom och stampa medan de letar, letar å letar. I innerstan har bussarna två dörrar så där kan man gå förbi, men i förorten eller på landet.

klarkan - Ej medlem längre2007-07-17 08:51
Antal inlägg: 140

blisterpack (styv plast som är svetsad runt produkten) är riktigt j-a irriterande man måste ju ha motorsåg för att komma in i dom.

lellemor2007-07-17 10:44
Antal inlägg: 341

när jag skulle ta bort flärpen på laktosmjölken (som är värre än vanlig mjölk) med tändrena så blev det en dyr affär
jag bet av en framtand. Så jag satt inne en vecka för man ville inte gå ut med en glippa ifram innan jag fick komma till tandläkaren. Det blev dyrt.

Så använd en sax eller någons annans tänder

lellemor2007-07-17 10:47
Antal inlägg: 341

Skadeglad kan jag bli om dom som inte kan köra 50 på en 50-väg och man kommer fram lagom vid rödljusen och man ligger ifatt och nästa rödljus ligger man förre för han /hon har lagt sig i fel fil (vid 2-fillig)

Miss_jk2007-07-17 11:48

På tal om hastighet, sjukt irriterande med såna som kör 50 på 70-vägar och sen när det senare blir 30 så kör de fortfarande i 50... Oftast personer från tidigt 1900-tal.

Tommy 19792007-07-17 12:44
Antal inlägg: 1191

Jag jobbar på ICA och sitter i kassan, och blir verkligen helgalen (fast det får jag ju inte visa) när ungjävlarna vrider i gallret längs kassans sidor så att det gnisslar.

Sockerdricka - Ej medlem längre2007-07-17 15:13
Antal inlägg: 400

Håller med Morristown, lika irriterande när folk inte ens har börjat ta upp plånboken när de ska betala i affären, utan den måste dom börja leta på när kassörskan talat om hur mycket det kommer att bli... Det går inte att ha den till hands liksom? Detta gäller främst äldre personer.

Dessutom, det klassiska, när folk (män) inte fäller ned toalettsitsen, övre eller undre är oväsentligt. Gud har dock gett mig en man som vet hur man gör det!

Sockerdricka - Ej medlem längre2007-07-17 15:14

...eller kassören, för den delen, med hänsyn till Tommy 1979 här ovanför.

J0anFerguson2007-07-17 23:16
Antal inlägg: 82

Det är hemskt när folk tuggar med öppen mun :S

yayasout - Ej medlem längre2007-07-18 17:44
Antal inlägg: 1408

rachel ray! som om det inte fanns nog med hysteriska matlagningsprogram.

systerrebell2007-07-19 00:35
Antal inlägg: 427

Jag får inte heller till de där mjölkpaketen när det är dags för återvinning. Överdelen går väl okej, men det går ju inte att vika botten utan att använda grovt våld. Lika sur blir jag på apelsinjuicepaket där man måste klippa loss själva plastpipen för att sortera in den under hårdplast.

Sockerdricka - Ej medlem längre2007-07-19 09:27

systerrebell, det brukar vara relativt enkelt att bara riva bort plastgrejerna från paketen. det jobbiga är att man får juice/yoghurt etc på fingret när man stoppar ned det i pipen för att få ett bra grepp... Ett irritationsmoment för mig för jag tycker det är obehagligt att få det på fingrarna.

_Frid_ - Ej medlem längre2007-07-19 10:32
Antal inlägg: 61

Det som stör mig mest är när folk stannar mitt på gågatan eller liknande istället för att gå till sidan så medmänniskorna kan gå som vanligt och inte runt om dom.

Sen när hundägare inte plockar upp efter sina hundar speciellt på hundrastplatser och så.

Miss_jk2007-07-19 10:46

_Frid_

Ja, eller typ precis utanför bussdörrarna och ställer sig och funderar på vilket håll de ska åt.

Brittson2007-07-19 12:40
Antal inlägg: 467

yayasout, ja det var inte trevligt heller!

_Frid_ och Miss_jk, håller med er! Varför stanna precis i en dörröppning och prata med någon man inte sett på fem år? Eller stanna och fundera på vart man ska gå, precis när man kommit av rulltrappan, som om man var den enda människan där.

En annan hemskt irriterande sak är folk som trycker på bakifrån i köer. Det går inte snabbare för det!!

poänglös - Ej medlem längre2007-07-19 12:52
Antal inlägg: 416

_Frid_ och Miss_jk >>

Det är ju fantastiskt att vara priviligierad medelklasstockholmare ändå. En miljonstad med så små irritationsmoment som stekare, rulltrappsbromsare och stillastående lantisar i gången mellan pendeln och tunnelbanan på Centralen kan knappast vara något annat än världens bästa boplats!

www.dn.se/DNet/road/...no r=606768
www.aftonbladet.se/v...24 ,00.html

Ok, nog med positivt tänkande, det ska ju faktiskt vara en vardagsirriterad tråd det här. Så, här är mitt i-landsproblem för dagen:

Varför tycker butikskedjor och producenter att jag som konsument ska tvingas välja mellan "Inte pest eller inte kolera?" Det gäller alltså att stå till exempel vid kaffehyllan och tvingas välja mellan KRAV-märkt och Rättvisemärkt. Hmm, vilka ska jag förvärra situationen för idag? Framtida generationer eller nu levande plantagearbetare? En etisk återvändsgränd - tack kära Arvid Nordquist!

Brittson2007-07-19 13:04
Antal inlägg: 467

Det är inte lantisar... jag är lantis och stör mig på det!

_Frid_ - Ej medlem längre2007-07-19 13:08
Antal inlägg: 61

En sak som jag även måste påpeka är när det ösregnar och man ska gå över ett övergångställe och dom i bilarna inte stannar och släpper över en, när dom sitter under ett tak.

Annars håller jag med er om allt de där med rulltrappan och bussen och så.
Och till dig poänglös: Jag är en malmöbo som ska flytta så fort som möjligt till en mindre stad där man slipper störa sig på alla småsaker lika ofta.

poänglös - Ej medlem längre2007-07-19 13:14
Antal inlägg: 416

Min definition av "lantis" är nog ganska cirkelformad när jag tänker efter. Det finns ju knappt några infödda stockholmare - jag känner åtminstone bara ett fåtal. Med "lantis" menar jag nog "en person som inte förstår sig på flödet och förutsättningarna i en folktät stad". Beroende på sitt uppförande och sin "känsla för feeling" kan både hässelbybor, moskoviter och tredjegenerationskungshol mare vara lantisar i min bok.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?