Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 20 152 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2007-07-18 08:09 | |
![]() | Pulp Fiction-soundtracket är en klassiker som jag fortfarande plockar fram och lyssnar på ibland och samma sak med Dirty Dancing. Sedan även Matrix och Matrix Reloaded. | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-07-18 09:20 | |
![]() | high fidelity, garden state och big lebowski är filmer att rekomendera. både för musiken skull och själva filmen. | |
| China Doll | 2007-07-18 09:51 | |
![]() | www.betapet.com/inde...mp ;page=-0 visste väl att det redan fanns en tråd :) | |
| Jarmis | 2007-07-18 09:58 | |
![]() | Hehe, hur kunde du veta det? Har du suttit och läst igenom alla sidor med trådar? Tänkte bara eftersom sista inlägget i den tråden du länkar till är skrivet 06-02-08 och du bara varit medlem sedan 06-07-28... | |
| Sen045 | 2007-07-18 10:09 | |
![]() | Ja eller hur, orka? :) Skulle vilja passa på att namedroppa Fellini's Amarcord, som har ett helt underbart soundtrack av Nino Rota, samma snubbe som gjorde soundtracket till Gudfadern. Att rekommendera _alla_ Ennio Morricones soundtracks som någon gjorde känns lite magstrakt. Han har ju gjort musik till flera hundra filmer, och långt ifrån allt är minnesvärt. ;) Men Cinema Paradiso hör till hans bästa, för den som är intresserad av vad han åstadkommit utanför spaghettiwesterngenren. Giù La Testa, en mer eller mindre bortglömd Sergio Leone-film, är också värd att nämna. | |
| Dyslekso | 2007-07-18 11:10 | |
![]() | Filmmusiken av Philip Glass till Koyaanisqatsi är fin. Och gamle trummisen i Red Hot Chili Peppers, Cliff Martinez, komponerade faktiskt den fina musiken till Solaris (den nyare Solaris, alltså). | |
| China Doll | 2007-07-18 11:32 | |
![]() | Finns väl alltid filmtrådar att söka upp, de e väl inge konstigt? Har sökt på filmtrådar tidigare :) | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-07-18 11:40 | |
![]() | Bachs preludium i tarkovskijs solaris - som är en av de bästa filmerna genom tiderna för övrigt - är underbart. den däringa nyversionen som dyslekso mumlar om har jag inte orkat se än. | |
| Pim_ | 2007-07-18 12:10 | |
![]() | Hans Zimmer gör mycket bra. Soundtracket till "Black Hawk Down" har rullat i min mp3spelare endel...andra spåret "Barra Barra" är farligt bra och det är stor variation på låtarna vilket passar mig utmärkt. Några smakprov finns på www.tracksounds.com/...k_ down.htm | |
| Zmul | 2007-07-18 12:49 | |
![]() | Jesus christ superstar, phantom of the opera, dirty dancing,titanic,kill bill,Live and let die bondrullen ( bara för wings dårå) | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-07-18 12:51 | |
![]() | Soundtracket till Lucio Fulcis alla filmer i allmänhet, "zombie flesheaters" i synnerhet. Dessutom är musiken i "boogie nights" samt "magnolia" också att rekommendera. | |
| Kasta_Sten - Ej medlem längre | 2007-07-18 12:59 | |
![]() | just de..såklart Hannah med H har ett grymt soundtrack av The Knife. Synd bara att filmen är sämst.. | |
| TomasLeonard | 2007-07-18 15:28 | |
![]() | Gillar också Ennio Morricone, ska kolla upp The draughtsmans contract. Såg på filmen The devils rejekts och i slutet av filmen spelandes en fruktansvärt skön låt; Seed of memory - Terry Reid | |
| ChePlingo - Ej medlem längre | 2007-07-18 15:39 | |
![]() | Allt av John Williams är grymt! Filmmusikens kung! | |
| TomasLeonard | 2007-07-18 15:47 | |
![]() | Filmen The Doors är bra att påminna om, längre versioner av kända låtar, grym musik! Riders on the storm 7.01 The End 11.42 Och förstås Break on through & light my fire. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-18 15:49 | |
![]() | Gillar också Ennio Morricone. Gillar dock inte John Williams särskilt mycket sedan min smak mognat lite mer än när jag var ung och dum. ;) | |
| krummerik | 2007-07-18 17:52 | |
![]() | Upptäckte just på imdb att det var Fulci som gjorde New York Ripper som skrämde skiten ur mig som ung på 80-talet! Fabio Frizzi ligger bakom musiken till Flesheater, den är möcke bra som svennis hade sagt och som Mick E redan påpekat... | |
| Bentleys - Ej medlem längre | 2007-07-18 18:06 | |
![]() | Om en Pojke av Badly Drawn Boy. Allt av David Lynch (typ Lost Highway), bröderna Cohen (särskilt Big Lebowski). Sen är Cameron Crowe bra på soundtracks (i Jerry Maguire, Almost Famous, Vanilla Sky). Sofia Coppolla väljer rätt bra musik också (i Lost in Translation). Tv-serierna Sopranos och Six Feet Under använder ofta bra musik också. | |
| sakoline | 2007-07-18 18:21 | |
![]() | Hans Zimmer är underbart bra ja! True Romance theme är fint Scarface soundrack "Gina and Elvira's Theme (Gieorgio Moroder) är också jäkligt bra!! | |
| Munbloss | 2007-07-19 03:06 | |
![]() | Tja, när det gäller tv-serier har CSI NY spelat viss bra musik, de har bland annat spelat Röyksopp... Greys Anatomy har också i regel haft bra musik. Men när det gäller soundtrack till en HEL film så blir det en helt annan sak. ;) | |