Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade55
Mobilspel
Pågående18 879

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sakoline2007-07-31 23:22
Antal inlägg: 742

Min familj var där förra året men har inte varit där tyvärr... Jobbar alltid! :/

massamark2007-07-31 23:37
Antal inlägg: 238

Jag är glad att den inte har samma genomslagskraft i media längre.
Snart hör man att de ska kvoteras in i företagens styrelser o så...

kickilickan - Ej medlem längre2007-07-31 23:44
Antal inlägg: 290

har absolut inget emot homosexuella,,,e stolt mor till min son som e bög.
Men har svårt för det här utspökandet som sker på pridefestivalen, fattar faktiskt inte varför det ska va så överdrivet.
Min son har också skitsvårt för bögar som e såå överdrivna....
Men som sagt,,,det e vår åsikt å har de kul så visst,,,kör på...

Huzan2007-08-01 07:49
Antal inlägg: 1920

men dom som "överdriver" på priden gör det en gång om året typ.. så let them.. herregud.. å det är en politiskt bra vecka, en underbar hånglvecka å alla som inte hajar d har antingen aldrig varit där, e smyghomo el bara supertrista!!

Vega52007-08-01 07:56
Antal inlägg: 209

Gud så typiskt - "jag respekterar typ alla, MEN inte om de i min smak är för mycket, för överdrivna, för freakiga etc". Villkorad tolerans kallas det och är i mina ögon patetiskt. Själv är jag glad för alla fjolliga killar, butchiga tjejer och modiga transpersoner. Utan dem hade hbt-gruppen aldrig synts. Men då skulle ju en del här å andra sidan vara glada.

Sedan är det ju så att Pride är en hel vecka av debatter, aktioner, seminarier, fester och aktiviteter. Paraden är två timmar lång och knappast det Pride handlar om. Och ärligt talat - en parad är väl en parad? Skulle knappast dra en halv miljon åskådare om det såg ut som ett trist första-maj-tåg.

Miss_jk2007-08-01 08:08
Antal inlägg: 8941

Men om man nu MÅSTE acceptera alla och allas åsikter så kan väl ni bara acceptera att ALLA TYCKER INTE SOM NI! Jag tycker att man ser ut som ett freak om går klädd som jag beskrev tidigare. Låt mig tycka det då för i H-E utan att klaga på mig! Det är ju snarare NI som är trångsynta som inte kan fatta att det finns andra åsikter än era! Lägg ner era moralpredikningar nu! Folk är olika och TYCKER olika och det var det jag trodde ni förespråkade så fint i varenda tråd, men ska man "godkännas" av er så måste man tydligen tycka som ni också.

Vega52007-08-01 08:12
Antal inlägg: 209

jag vet inte, jag kanske misstagit mig... men är inte det här ett diskussionsforum? Vem har sagt att du inte får tycka som du gör? Läser och läser, men hittar det ingenstans? Tycker dock att det är lite tråkigt att Huzans fina hurra-vad-kul-vi-ska-ha-s ka-någon-med-tråd efter bara några inlägg tog vändningen av att börja kalla folk för freaks.

Huzan2007-08-01 08:49

miss_jk... är det inte lite freakigt att sitta me slips?? lite smygbutch kanske???

Miss_jk2007-08-01 08:52

Eftersom det är en damslips så är det inte särskilt "butchigt". Och skulle det vara freakigt så skulle nog inte var och varannan människa använda det. Kanske inte riktigt rätt att jämföra slips med läderkalsonger..?

Huzan2007-08-01 08:53

hahaha, va fan e en damslips?? som killkjol??

Mouche - Administratör2007-08-01 09:04
Antal inlägg: 24193

Personliga påhopp om andra skribenters klädsel etc undanbedes.

Vad "butch" betyder kan jag bara gissa mig till men jag förmodar att det inte var något som var speciellt vänligt riktat till Miss_jk.
Alla som har ögon att se med kan dock se att Miss_jk är mycket vacker på sitt foto så jag låter saken, så att säga, "tala för sig själv"!

Återgå till ämnet Pride-festival alltså...

Mouche

Miss_jk2007-08-01 09:05

Vet inte om du skämtar nu, men har du aldrig hört talas om damslips? Finns ju i varenda butik.

www.swe-butiken.com/...mp ;catId=3

www.blingsandthings....pt _38.html

vasastar.se/shop/pro...d8 895edc44

Huzan2007-08-01 09:07

mouche.. ja anspelade på hennes klädsel enbart efter hon hoppat på flator.. typ..
å att bli kallad butch hoppas ja ingen tar som nåt elakt.. för d finns inget elakt i å va butch!!!!!!!!

å miss_jk... nix, aldrig hört talas om d...

Huzan2007-08-01 09:09

å by the way... dog-tagen i år är för fasiken en slips!!! hihihi!!!

Miss_jk2007-08-01 09:11

När hoppade jag på flator!? I vilket inlägg!?

Huzan2007-08-01 09:13

ja sa typ.. att du tyckte d va freakigt me läderfillingar å bla bla bla

blir bara så trött på folk som inte har varit där men ändå klagar... *suck*

Miss_jk2007-08-01 09:20

Och då tycker du att jag hoppar på flator... =/ Jag syftade på killar med läderkalsonger, men är det dessutom tjejer som har dessa på sig så ser jag ytterligare en anledning att hålla mig därifrån.
Nej, jag har aldrig vart inne på festivalområdet, men jag befann mig i humlan innan en fotbollsmatch förra året när paraden gick förbi, och jag uppskattar inte folk som går ut på stan i bara underkläder. Spelar ingen roll om det är tjejer, killar, homosexuella, bisexuella eller heterosexuella, och inte heller om det är parad eller inte. Ska man ge sig ut på stan så tar man på sig kläder.

Huzan2007-08-01 09:28

men dom skiter ju i om du har en tjejslips.. då ska väl du skita i om dom har läderfillingar på sej?? eller?? sverige e väl fortfarande ett megafritt land.. el har ja missat nåt??

Miss_jk2007-08-01 09:33

Suck. Det har inte att göra med just LÄDERkalsonger. Jag vill inte se folk i bara underkläderna på stan. Är det så himla konstigt?

Huzan2007-08-01 09:37

jaaaaa, d e ju det det är!!
kolla inte då om du tycker att d e sååååå läskigt...
ja gillar inte djurgårdare... men inte fan blir ja helt till mej bara för att dom flockas i nån pub efter nån match..............

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?