Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 758 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-10-28 00:04 | |
![]() | skogstorparn: wow, berätta mer, hur gör man osv? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-10-28 21:43 | |
![]() | Av någon anledning kan jag dock inte spela Betapet, men det kanske har med ABP eller något sånt att göra. Nåja, jag skulle ju prova att skaffa ett liv, så det gör nog inte så mycket. | |
| y not | 2007-10-30 21:42 | |
![]() | var inte för säker på det. Att skaffa sig ett liv kan vara väl så svårt. håller förtillfället på att försöka uppgradera till Gusty Gibbon vilket har varit en fasa Först försvann allt och när jag väl kom n efter tre dagar så kan jag inte komma åt dokumenten. Nu hittade jag nyss en omväg, men mycket är oroligt två paket är brokna, hur hittar och lagar jag dem? Så vitsen med att skaffa sig ett liv kan jag inte förstå? däremot att spela nån gång | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-10-30 22:44 | |
![]() | Jag uppgraderade först från Feisty, men beslutade mig efter någon timme för att göra om och göra rätt, eftersom jag hade en massa specialinställningar och annat jobbigt trams som inte längre skulle behövas, så jag laddade istället ner CD:n och formaterade både root och home. Detta rekommenderas varmt, efter att de viktigaste filerna kopierats någon annanstans. Jag måste dock manuellt redigera bootloaderkommandot eftersom jag får kernel panic, om jag kör silent splash, av någon anledning. I föregående version kunde jag köra xres=1280x1024 så löste detta sig, men nu får jag skippa splashen. Detta kan jag dock leva med eftersom jag inte längre får kärlkramp av försöka använda datorn som jag vill, istället för som Bill vill. ;) Av ovanstående inlägg bör det dock framgå att Ubuntu ännu inte är moget för vilken användare som helst. | |
| y not | 2007-10-31 12:59 | |
![]() | precis, ändå väljer jag det och klarar mig hyfsat med hjälp av faddrar och ubuntuforum. Det känns också som dety ökar min förståelse till vad jag håller på med i motsats till vad det gör i Bills värld. skall försöka bränna vad jag har och installera om. Just nu är det lite rörigt då inte allt funkar som det skall. | |
| Nemi | 2007-10-31 21:27 | |
![]() | jag har just uppgraderat från dapper drake via edgy och feisty för att komma till gutsy :) Lite meckigt men det gick (jag var tvungen at göra så av nån skum anledning) Ubuntu funkar jättebra för mig, det finns oerhört mkt pedagogiska förklaringar i ubuntuforums.org för det man inte förstår och det enda jag har problem med är att få min mkt gamla iriver att läsas och det är inte särskilt stort problem :) Givetvis är det lite pilligare att pyssla med ubuntu om man är van vid windows, men är man lite nyfiken av sig och envis så går det :) | |