Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 691 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| brava | 2007-08-23 21:45 | |
![]() | Alltså tråden heter ju "förslag till medlemsomröstning" Jag kan också tänka mig att det vore intressant att veta varför man har smör på smörgåsen 1. för att det heter SMÖRgås 2. för att margarin är äckligt 3. för att klistra fast osten 4. jag äter inte smör | |
| Jesper M | 2007-08-23 21:49 | |
![]() | Jag tycker att det är intressant att se hur olika typer av människor är representerade i olika sammanhang, därför skulle jag vilja ha en omröstning om detta här på betapet. Bravas fråga hade också varit intressant att få svar på tycker jag, av samma anledning. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-23 22:09 | |
![]() | Jag tycker att det vore intressant att veta hur många av betapets deltagare som brukar svara i dessa omröstningar. Kanske: "Brukar du svara i medlemsomröstningar?" 1. Ja, ofta 2. Ibland... 3. Nej, aldrig 4. Jag vet inte | |
| Eva | 2007-08-23 22:11 | |
![]() | Jag tror att de flesta svarar - Nej aldrig! :) | |
| monk - Administratör | 2007-08-23 22:25 | |
![]() | illiterate: den frågan har vi ju redan haft om du kollar arkivet ;) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-23 22:33 | |
![]() | Okej, jag misstänkte nästan det, har ett svagt minne av att jag sett det :) | |
| Övningsköra - Ej medlem längre | 2007-08-23 22:34 | |
![]() | Kommer du svara Nej på den här frågan ? 1. Ja 2. Nej | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-08-23 22:41 | |
![]() | Haha! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-23 22:45 | |
![]() | Efter idogt letande hittade jag den: www.betapet.com/vote...1& amp;view | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-08-24 00:22 | |
![]() | Frågan är hur många som svarar ärligt. Med en anonym omröstning kan man ju "busa lite" och klicka på något annat. Jag bryr mej inte nämvärt om sportbilarnas färg, men svarade ändå... Det kan ju vara lika med vilken fråga som helst... Om man dock antar att de flesta svarar så ärligt som möjligt så är många frågor intressanta... fast vissa har väl varit något löjliga. Dock inser jag vad svårt det måste vara att hitta på frågor som den stora massan kan svara på och inte stöta sig med någon... Som kickilickan är jag väldigt sällan intresserad av vem den jag pratar med/spelar mot/skriver till har sex med, men det är ju lite intressant att veta hur många det är som är homosexuella här. Hur många är arbetslösa? Studerande? ägare till husdjur? sportfanatiker? eller hur många som tänker på någon annan "i sängen"... | |
| IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-24 00:25 | |
![]() | Illierate, när du skriver "män som gillar transsexuella personer", vad lägger du då in i vad som är en transsexuell person? Transsexuell man är ju en person som psykiskt/mentalt är MAN men som är född med kvinnligt könsorgan och så. När det hela har korrigerats så även den biten stämmer överens med det mentala könet är ju personen MAN fullt ut liksom och inte transexuell. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-24 01:09 | |
![]() | IckeSacka: En transsexuell är en person som genomgått en operation för att byta kön, t ex från manligt till kvinnligt. (Åtminstone enligt sidan jag länkade till. Klart att man kan prata om transor pre/post-op etc...) En transperson bör skilja sig på ett antal punkter från en person som aldrig bytt kön (att tro annat vore ganska naivt), t ex kan h*n inte få barn eller liknande naturliga funktioner (om inte utvecklingen inom läkarvetenskapen gjort stora framsteg sen sist jag opererade mig), och h*n har förmodligen mycket mer erfarenhet av hur det andra könet fungerar än en person som aldrig varit utrustad med det, etc... | |
| monk - Administratör | 2007-08-24 10:58 | |
![]() | Även om vi som driver Betapet inte registrerar vem som valt vad i omröstningar, så tror jag att det finns en viss rädsla hos folk för att vi väldigt enkelt skulle kunna göra det. Därför kan det nog vara lite känsligt att ställa frågor kring sexuell läggning eller hur många sexpartners man haft osv.. | |
| IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-24 13:22 | |
![]() | Illierate, nu missuppfattar du mig. Jag vet mycket väl vad en transsexuell person är då jag känner flera personer som gjort sådan operationer. MEN du glömmer en viktig sak, transexuell person är en person som känner sig som det kön den inte är till det kroppsliga. Som om du och jag skulle känna att vi egentligen är kvinnor men har manligt könsorgan och så vidare. Transsexuell man=en person som mentalt känner sig som en man men som är född med kvinnligt könsorgan och så vidare. Transsexuell kvinna=en person som känner sig som en kvinna men som är född med kvinnligt könsorgan. Inte alla dessa personer byter kön, det är ju en omfattande utredning och folk har ju fördomar och så vidare. Men de som genomgått könskorrigeringen/bytet fullt ut så går de inte runt och säger "jag är en transsexuell man" för då är de ju en man i båda bemärkelserna fullt ut. Förstår du skillnaden? "Män som gillar transexuella män" gillar ju förhoppningsvis även de personerna när de blivit män fullt ut och inte bara mentalt. | |
| brava | 2007-08-26 17:42 | |
![]() | Ickesacka "Transsexuell kvinna=en person som känner sig som en kvinna men som är född med kvinnligt könsorgan." Ha ha Freudiamsk felskrivning ? | |
| HannaSofia | 2007-08-27 00:17 | |
![]() | Ja jag föredrar iallafall mössa! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-28 20:35 | |
![]() | IckeSacke, jag upprpar mig: (Åtminstone enligt sidan jag länkade till. Klart att man kan prata om transor pre/post-op etc...) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-28 20:37 | |
![]() | oj, bytte plats på a och e och trollade bort ett a | |
| Jesper M | 2007-09-13 00:20 | |
![]() | kan blåsfiskar vissla... nu har ömröstningen nåt botten | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-09-13 01:21 | |
![]() | Haha... komiskt! Detta är ett ämne värdigt en folkomröstning. | |