Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 657 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillebror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-15 00:58 | |
![]() | Gentiana Snälla du, förvandla inte denna tråd till en genusfråga. Kvinna kan etc, visst, men apa kan också. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-09-15 11:11 | |
![]() | Till nunnan!! Det är egentligen ingen större skillnad på mej och Moder Theresa..... | |
| Minta | 2007-09-15 11:22 | |
![]() | Det var inte Gentiana som gjorde frågan till en genusfråga. Det skedde långt innan.... | |
| Minta | 2007-09-15 11:23 | |
![]() | Det är snart dags att säga "Män kan", män är snart sämst på allt, i skolan, verbalt, socialt samspel, emotionell inteligens hm. | |
| Ruhrgebit - Ej medlem längre | 2007-09-15 17:50 | |
![]() | Nu glider vi lite från ämnet, men män kommer alltid vara bäst på att utstråla seriositet. Ta tv4-sportens medarbetare. Eftersom rättigheterna till vettig fotboll är så sjukt kostsam står dom där i svindyra kostymer och brunkräm i ansiktet bredvid en leråker i Väsby och kommenterar korpfotboll. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2007-09-15 19:13 | |
![]() | Äh, säger inte att män är bättre än killar. Vistt kan tjejer vara smarta, roliga och så vidare. Men jag föredrar att vara med killar för att dem matchar min personlighet bättre. Jag har en del manliga drag i min personlighet, som mina tjejkompisar ej förstår. Jag gillar ej att gå på krogen med tjejer, gillar inte tjejfester ( om det inte är med mina närmsta kvinnovänner), jag är ej intresserad av att gå på stan i 4 timmar å kolla på kläder, smink mm, och jag är inte intresserad av att vara avundsjuk på kvinnor i modetidningar , som så många av mina vänner är. Killar är mer okompliserade, och man kan säga vulgära saker, och dom blir inte anstöta av det. Kvinnor kan vara snällare och gulligare än män, därför är 2 av mina bästa kompisar tjejer. Men i överlag tycker jag mer om killar. Så är det bara. Alla tycker olika. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2007-09-15 19:14 | |
![]() | ds. I första meningen råkade jag skriva killar i stället för tjejer. :) | |
| Dyslekso | 2007-09-15 20:18 | |
![]() | När jag blir ledsen över att vara man brukar jag torka tårarna med, och fräsa i, en pojkkalufs från Carnegie. | |
| le-lou | 2007-09-15 20:40 | |
![]() | Jag gillar att gå på krogen med en tjejkompis och att sitta och dricka kaffe och snacka vår vanliga smörja :). Diskuterar gärna saker som relationer och allmänna problem vi alla dras med i livet, jobb, sex och ekonomi. Tjejfester däremot försöker jag hålla mig i från så gott det går, då tjejer i flertal ger ett allmänt kackel och tenderar att bli både högljudda och riktigt jobbiga :(. flamsigt är ett bra ord. Blandat är nog bäst. Och killkompisar kan vara precis lika roliga, de går att prata spel och film allra bäst med, dessutom har de en hel del vettigt att säga om "tyngre" saker som relationer också. Faktiskt. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-16 19:01 | |
![]() | Men fatta. 1a ggn i mitt liv jag har fler än 1 tjejkompis (at one time). Då lider jag mer än gärna. Jag har tom köpt värmeljus, det ni. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-09-16 19:30 | |
![]() | Den kommentaren, äppelkatten, fick mig att gå och tända ca 18 ljus i vardagsrummet. ;-) Ingen tjejfest, men det är sååå mysigt med levande ljus. | |
| passus - Ej medlem längre | 2007-09-16 20:23 | |
![]() | Om tjejkompisar och killkompisar: är det verkligen någon mening med att hävda att män eller kvinnor är bättre som kompisar än kvinnor eller män (hänger ni med?). Min erfarenhet är att både män och kvinnor kan vara mycket goda vänner och ett stort stöd under diverse kriser i livet. Eller dåliga. Det är helt individuellt. Om man tittar på stora grupper av det ena eller andra könet finns det väl enligt aktuella rön vissa skillnader i beteende och förmågor, på grund av arv och miljö i okända proportioner. Men då pratar vi statistik och inte inte individer. Viktigt att skilja på. Och möjligen en anledning till att inte ha enkönade fester, i vart fall inte stora sådana, om man inte vill göra någon form av sociologisk studie. | |
| Anhahita | 2007-09-16 21:31 | |
![]() | Håller med mollee i det mesta förutom det där med skitsnack- killar är f¤&#n lika bra på å snacka skit och gå bakom ryggen! | |
| zenlinpen | 2007-09-16 23:43 | |
![]() | tjejer är bäst. men om man vill hångla så är de ju inte så mycket att ha, liksom. skaffa nya kompisar om de bara kacklar skit. eller ryt ifrån om att det inte är särskilt charmigt att snacka skit om andra brudar. jag har ett gäng tjejkompisar som är fantastiska. vi stöttar hellre än kastar skit. skulle inte byta ut dem för allt i världen. killar som kompisar är väl också okej. fast de är urusla på att prova skor i 2 timmar eller sippra te en hel eftermiddag. dessutom rasslar de flesta ihop efter 20 minuter utanför en provhytt på hm. värdelösa. och jag förstår det där med att bli inlurad i att hålla en tjejfest. det bestäms liksom över ens eget huvud ibland. tjejigt grupptryck. tror jag måste samla ihop tjejerna. blir sugen på en tjejkväll :) | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-17 00:54 | |
![]() | Könssegregerat umgänge i flock är ett primitivt och provinsiellt. Det där skrev jag bara för att lät bra. Men jag kan inte påstå att grabbkväll framkallar några mer positiva känslor hos mig än starkt obehag och magsyra, så jag förstår inte heller poängen med kackliga flickfester. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-17 00:55 | |
![]() | -ett | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-17 00:56 | |
![]() | Fast Västerås är lite landsbygd va? :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2007-09-17 01:55 | |
![]() | Anhahita, jovisst kan killar snacka skit. Men tycker att då tjejer snackar skit handlar det ofta om avundsjuka å löjliga saker ( är likadan sälv ibland) Kanske därför jag umgås med karlar jämnt för att undvika att dras in i såna saker :) Måste ha umgåtts med karlar för mkt, för jag håller med om att tjejer och killar är olika på många sätt, man snackar vissa grejer med tjejerna som man aldrig skulle snacka med killarna om och viceversa. | |
| snuskgrisen | 2007-09-17 14:56 | |
![]() | suck pust stön | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-17 15:47 | |
![]() | Mu: Kan man väl säga. Du anar nog förklaringen till denna plötsliga företeelse i mitt liv ty du själv har framordat den nu! ;) | |