Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 669 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| John Gotti - Ej medlem längre | 2007-10-12 09:13 | |
![]() | www.vux.tranas.se/ma...am p;sub=31 | |
| mollee - Ej medlem längre | 2007-10-12 09:52 | |
![]() | Matte är arbaiska för mig. Bara siffror o onödiga saker (men så är ju araber ganska bra på matte) Närå :D Endå är det ju så enkelt. Matte kan aldrig ändras, det är konstant. Bara man lär sig grunderna så brukar det ju ge sig. Jag brukar förklara min dåliga fallenhet för matte genom att säga som Einstein sa: Logik tar dig från A till B, Fantasin kan ta dig vart som helst. Tror att vissa är så. Att De tycker att matten är onödig och tråkig. Men så har jag ju aldrig fått något stöd för mina matteproblem. Lärde mig phytagoras sats för fösta gången för någon månad av min polare som är mattesnille. Kommer faktiskt ihåg hur man räknar ut skiten oxå :P Detta bevisar ju att övriga kommentarer är att rekomendera dvs: * Lär dig grunderna. * Få hjälp av någon som är engegerad och är bra på att förklara. * Börja se det ur en annan synvinkel, tänk logiskt. * Mitt egna tips: om du ej fattar, fråga igen och igen. Även om du skäms lite och känner dig trög är det bättre att vara frågvis tills man lär sig. * Använd dig av ett intresse för att koppla samman detta med matten, och byt ut mattetermern mot andra sammanhang . * Ge inte upp. När det väl lossnar förstår du inte i vilken värld du har varit i innan. Tror du kommer lyckas! Jag lärde mig trots allt phytagorassats tillslut :D | |