Spelrum
Giraffen32
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 818

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IMO - Ej medlem längre2005-11-29 17:14
Antal inlägg: 1766

nej, cdr80, jag är inte ironisk, jag försöker överleva...

myran_64 - Ej medlem längre2005-11-29 17:19
Antal inlägg: 3157

Bra ide med goodwill konto... faktiskt.. jag har nog 2 tjugor oxå att lägga tror jag *lyfter på madrassen lite*..
Nääää allvarligt, men allt som gör att vi kan fortsätta gratis är väl bra, dom som inte vill ha reklam kan ju betala istället då =)

cdr802005-11-29 17:39
Antal inlägg: 27

IMO: Du försöker överleva? Genom att läsa reklam? Vidareutveckla gärna...

Gavin - Ej medlem längre2005-11-29 17:46
Antal inlägg: 102

Vad är de för fel på reklam? på tv>:n kan de va lite drygt, men på datorn kan man ju snabbt läsa genom annonsen och sen skippa den fall man ej är intresserad, eller till och med dissa hela annonsen...och dom som är ööpna för bra erbjudanden kan ta sig tid till att gå genom dom....enkelt!

IMO - Ej medlem längre2005-11-29 18:05
Antal inlägg: 1766

cdr80: är copywriter...

eurythmech - Ej medlem längre2005-11-29 20:06
Antal inlägg: 567

myran_64, du är utomordentligt naiv.
Hur får företagen igen sina satsade pengar?
Från oss så klart.
I slutändan får vi betala inte bara de pengar som hamnar hos betapet, men även pengar till copywriters och andra blodiglar (inget illa ment IMO, har en mkt nära vän med copywriterambitioner och stort reklamintresse och whatnot)

myran_64 - Ej medlem längre2005-11-29 20:40
Antal inlägg: 3157

om jag är naiv eller inte handlar inte den här tråden så skippa påhopp. OM det ska vara gratis i fortsättningen så måste det nog till reklam eller sponsorer, och då vill dom i sin tur ha sin reklam här så vad är skillnaden? vill DU hellre betala?

eurythmech - Ej medlem längre2005-11-29 21:19

Jag avfärdar ditt resonemang som ytterst naivt, det håller inte.
Tänk efter nu.

Företag betalar reklamare för att göra banners och kampanjer, företag betalar betapet för att få sätta upp banners här.
Ger företaget bort pengarna eller vill företaget och reklamarna ha betalt för det?

Gavin - Ej medlem längre2005-11-29 21:27
Antal inlägg: 102

om du menar att betapet kommer kosta oss pengar efter att reklam satts upp är du väl lite väl naiv.... alla köper ju inte saker för att man ser reklam.... men om man ser en produkt man vill ha genom reklam så blir väl både företaget o konsumenten glad om man köper de....fattar inte va du snackar om....sorry...

eurythmech - Ej medlem längre2005-11-29 22:18

Utan reklam -> Med reklam är en process där företaget investerar pengar för en förväntad vinst, de enda som kan bidra till den ökade vinsten är vi konsumenter genom överkonsumtion och/eller överpriser.

jssfrk2005-11-29 22:58
Antal inlägg: 771

Man kan med fördel använda Nortons annonsblockerare om man inte vill se alla hiskliga banners (bannrar, banér, bannare?) som figurerar på nätet. Men om alla gjorde det kanske IMO skulle bli arbetslös, och det vore ju tråkigt...

eurythmech - Ej medlem längre2005-11-30 01:11

Nja, många copywriters är ju små kreativa får i vargakläder, tänk om inte reklam fanns...då skulle dom kunna använda sin fantasi och sin kreativt till något som gagnar oss alla.

cdr802005-11-30 02:04
Antal inlägg: 27

eurythmech: Har du någonsin köpt något du inte visste fanns / du inte hade behov av, enbart för att du såg det på en hemsida?

Vad jag menar är: visst, företagarna får säkert igen sina pengar, men så länge de inte får igen dem från dig så ser jag inte vad ditt problem är. Reklam gagnar ju även dem som inte köper något, rent ekonomiskt sett. Eller hur?

eurythmech - Ej medlem längre2005-11-30 02:19

cdr80:

Problemet med ditt "resonemang" är att i princip alla skulle svara att de inte påverkats nämnvärt av reklamen. Men i själva verket måste det ju vara så att vi konsumenter som grupp "nettopåverkas", alltså är det lättast att se oss alla som offer.

Mitzy2005-12-03 01:10
Antal inlägg: 221

ja men om reklamen gör att dels de kostnader som de som jobbar med denna site kan täckas plus att de kanske t o m kan få lite betalt för allt arbete de utför till fromma för mig som är helt beroende av att spela Betapet så tycker jag det är mer än OK.

Och faktiskt, om de startade ett konto där man kunde använda paypal för att "donera" till tekniska kostnader skulle jag gärna göra det!! Det är ju egentligen inte mer än rätt, de VILL hålla det gratis och det är ju en super-duper gullig inställning, men å andra sidan så skulle jag gärna betala för detta nöje, MEN jag tycker det ska vara frivilligt.

Ingen som inte har råd ska behöva avstå från att spela Betapet, men om man har en tjuga eller mer och tycker att det blir ett billigt nöje ändå varför inte??

Så Monk och ni andra - vart skickar jag min juldonation?? "LOL" ...Fast med lite allvar....

eurythmech - Ej medlem längre2005-12-03 01:28

Jag skulle givetvis hellre donera än att ha reklam eftersom det är en sund ekonomisk affär, men jag skulle också kunna donera utan överhängande hot om reklam eftersom jag gillar siten och den ger mig mycket.

Mitzy2005-12-03 02:21
Antal inlägg: 221

Det är ju också en sund inställning som jag respekterar, men den förutsätter att vi blir tillräckligt många som donerar.

eurythmech - Ej medlem längre2005-12-03 02:40

Jaja...att hela siten står och faller med att vi blir tillräckligt många som donerar tror jag inte på. I sådana fall ser jag hellre en betalsite.

odin - Administratör2005-12-03 10:02
Antal inlägg: 7442

Vi har ju faktiskt redan reklam idag? Till höger på sidan...

eurythmech - Ej medlem längre2005-12-03 15:00

Ingenting jag ser, men misstänkte att det inte skulle vara helt vitt där :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?