Spelrum
Giraffen60
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade88
Mobilspel
Pågående19 815

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Qrax2007-11-01 21:50
Antal inlägg: 154

Ger någon upp precis i början så borde den som ger upp få minus för brickorna som är kvar och den andra gå plus lika mycket, om jag minns reglerna rätt. Hittar inte denna info nånstans.

Om det är som vindsus86 säger att spelet "inte har börjat" så är det dom som gör sidan som har gjort fel, tycker jag. Spelet har ju börjat även om inget ord har lagts. Fixar dom bara så att spelet börjar direkt när spelbrädet kommer fram så får den som ger upp ca -100 i ratingförändring. Ett rimligt straff.

Qrax2007-11-01 21:53
Antal inlägg: 154

Om det nu är så att spelet inte har börjat om någon ger upp i början så finns det ju ingen match att länka till som jag efterlyste tidigare =)

myran_64 - Ej medlem längre2007-11-01 21:54
Antal inlägg: 3157

Håller med Qrax..

y not2007-11-01 22:14
Antal inlägg: 9014

Men vad är det för vits att vinna rejt på att den andra ger upp?
Det är väl bättre att det är 0 då.

Som jag ser det så är diskussionen fokuserad på att straffa.

Men andra sidan vinner ju. Titta på det. Vill du verkligen få en massa oförtjänta poäng för att den andra inte vill spela?
Är det så kul att få rejt att spelet har en underordnad betydelse?

sakoline2007-11-01 23:17
Antal inlägg: 742

Nä. Man ska kunna ändra sig innan första brickorna är lagda utan påföljd. Ibland ångrar man sig och kanske hamnar i en tråkig, lång Normal-Standard fast ens buss går om en kvart och man hellre ville köra en Hets. Då måste man kunna dra sig ur innan spelet börjat på riktigt och man tvingas ge upp. Smärtfritt att ångra sig och ingen drabbas av att den ena inte vill spela från början. Jag SKA INTE BESTRAFFAS för detta! Valmöjligheten måste finnas att avbryta i god tid. Annars kan vi lika gärna ta bort Ge upp.

Minta2007-11-01 23:27
Antal inlägg: 20042

Ja, det händer att man vill gå in i et hetsspel och trycker på det när det plötsligt flyttrar upp ett steg och man har gått in i ett normal som man rakt inte ville spela.

Morristown - Ej medlem längre2007-11-02 00:51
Antal inlägg: 7710

Om man vill vinna en match bara för att man får tre röda och två gula, och 463 poäng för SNART så är man lika omoralisk som den som bryter en match innan den börjat!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?