Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2007-11-23 22:55 | |
![]() | Men Gariam du får gärna skratta om du blir anklagad för fusk. Men alla kanske inte tar det så som du. Å det behöver ju inte innebära att man känner sig träffad! Känns som du antyder att det skulle ligga nåt i påståendet om fusk för man blir förbannad!! | |
| Eva | 2007-11-23 23:02 | |
![]() | Själv kan jag bli så j-la förbannad när folk tror att jag fuskar så jag har lust att trycka till dem!...Men, men lugn. Med all självbehärskning jag kan uppbringa gör jag bara en... :) vilket får tyst på många, dock inte alla. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-11-23 23:29 | |
![]() | -JK-: Självklart säger mitt sätt att reagera något om mig, mer än om någon annans reaktion. ciaobabe: Tack. Nej, det behöver det inte betyda. Ja, kanske det. Eller så har man bara ett lite eldigt temprament eller en dålig dag. | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2007-11-23 23:39 | |
![]() | Eller så betyder det att man inte e nån mespropp som tackar å tar emot skit från andra. Mick e står för det han säger å eldar upp sig emot orättvisor å för det älskar jag honom, det gör honom tämligen intressant!! | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2007-11-24 00:02 | |
![]() | Jag sympatiserar med trådskaparens inlägg. Men sätt en mer passande rubrik nästa gång. Rubriken är inte passande. Dels för att den innehåller en svordom, men desto mer för att rubriken inte beskriver inlägget. /Persan | |
| De Facto - Ej medlem längre | 2007-11-24 00:07 | |
![]() | kinesmat är ett rull | |
| kermis | 2007-11-24 00:07 | |
![]() | Måste någon vara mespropp för att den inte hetsar upp sig över kassa förlorare? Jag skrattar gott åt idioterna som beskyller en för diverse saker, helt enkelt för att jag vägrar nedlåta mig till deras nivå, vilket jag automatiskt gör om jag börjar besvara deras ord med liknande... | |
| Ruatha | 2007-11-24 00:45 | |
![]() | Om nån skulle anklaga mig för fusk skulle jag bli glad, så bra lär jag aldrig bli :( | |
| -JK- | 2007-11-24 00:58 | |
![]() | Man behöver inte vara en mespropp, nej. Jag "hetsar" mig inte över kassa förlorare. Är det nån i tråden som hetsat sig över kassa förlorare..? När det gäller fuskanklagelser så är det väldigt individuellt hur man reagerar men dagsform och flyt spelar också in. Ibland får man alla bra brickor och kan briljera med alla möjliga ord och rullningar utan att bli fuskanklagad och nästa gång får man skitbrickor och lägger ETT "konstigt" ord och blir fuskanklagad. Ja, då är det inte kul kan jag säga. Man ska nog akta sig för att kategoriskt vifta bort människors irritation som nåt oväsentligt eller utgå från att alla nedlåter sig till att svara i samma anda som de som fuskanklagar. De flesta gör nog ingenting alls (som jag). | |
| kermis | 2007-11-24 01:36 | |
![]() | om det där var ett svar till mig syftade jag givetvis på ciaobabes inlägg om att om man är en mespropp om man inte reagerar häftigt på fuskanklagelser... | |
| superarne | 2007-11-24 05:19 | |
![]() | Detta är ju också ett sätt att få uppmärksamhet. Du tror att du är duktig eller? patetiskt | |
| fabukaz - Ej medlem längre | 2007-11-24 09:23 | |
![]() | Vad är bäst att göra; svara tillbaka och få känna skadeglädjen över det betydligt mer intellektuella svar man åstadkommer än den person som anklagar en för att fuska, eller ska en bara låta det vara och skratta åt personen? Jag tycker att det är upp till var och en att avgöra. Så länge man ger svar på tal på ett ordentligt sätt så finns det enligt min mening inga hinder från att ge igen, för det är ju vad det handlar om, att ge igen. Slag under bältet tar en dock ner till den nivå där den som anklagar håller sig. Alla är vi olika, men jag kan ibland bli förundrad över den ovilja(?) som generellt finns bland oss att inte säga till folk på skarpen. Det verkar som om det skulle vara kutym att hellre vara tyst och låta den andra få hagla anklagelser och illa valda ord över en utan att få något till svar istället för att ta striden, om så bara för en mening eller två (har jag rätt eller fel?). Självklart är det en betydande skillnad mellan att prata med folk ansikte mot ansikte och att sitta och skriva på spelplanen/privata chatten. Den fege tycker alltid mer när den sitter tryggt bakom datorn. Ett exempel är en moståndare jag nyligen spelade emot. Personen spelade bara på mina brickor och tog inte ett enda eget initiativ. När jag lade mina brickor så att han blev tvungen att öppna upp valde han konsekvent att byta brickor eller helt enkelt passa. Efter matchen skrev jag "Fyf-n vad du spelade tråkigt! Jag kan tyvärr inte tacka för matchen." Svaret jag fick var "Desamma om dig" och någon stund senare "Du är bara dålig förlorare". Här kunde jag snabbt ha skrivit något elakt tillbaka men valde att inte göra så. Det kändes bra att få ha sagt det jag tyckte men jag valde att inte ta striden vidare pga personens gensvar; det var helt enkelt inte värt det. Hade densamme sagt något liknande om vi stått ansikte mot ansikte? Knappast skulle jag tro. Jag anser att det aldrig är fel att svara tillbaka, även lite inlindat elakt såsom Mick E nu gjorde. Frågan är väl bara om det är värt det. | |
| Only Me - Ej medlem längre | 2007-11-24 10:04 | |
![]() | Men hallå! Jag får många gånger lov att haka på motståndarens brickor helt enkelt av den anledningen att jag inte kan bättre. Å andra sidan känner jag många gånger hur en duktig motspelare styr mitt spel och "tvingar" mig att dansa efter hans/hennes pipa.Men då sitter jag bara och beundrar dennes spel och tänker wow. Men precis så ska det väl fungera, eller hur? Jag spelar precis så bra jag kan just då, viket betyder skitdåligt ibland och lite bättre en annan gång. Om jag har en dålig dag så är jag väl en "tråkig" spelare då antar jag. Men det fattar jag själv utan att nån behöver tala om det för mig. Jag spelar för att det är kul inte för att reta upp mig på motståndarna. Skriver tfm i stället för tfgm om jag tycker nån betett sig illa. Det får räcka för mig. | |
| fabukaz - Ej medlem längre | 2007-11-24 10:13 | |
![]() | Jovisst har du rätt i att det ibland inte går som en vill och att man då måste anpassa sig. Självklart handlar det också om ren taktik, och det om något kan vara imponerande. Men det är långt ifrån imponerande att spela direkt tråkigt eller som i ovannämnda fall, riktigt fegt. Det var inte så att det var en hel hög med gulaX2 och rödaX3-rutor som låg och lurade till min favör, utan min motståndare spelade även så på "ofarliga" delar av brädet. Jag vill inte heller förlora, men inte til vilket pris som helst. Ibland måste man bjuda till eller chansa. | |
| De Facto - Ej medlem längre | 2007-11-24 10:38 | |
![]() | Fabukaz, du räcker helt enkelt inte till, inse fakta. | |
| ingson | 2007-11-24 10:40 | |
![]() | Nja fabukaz. Jag tror inte jag håller med dig. (Inget ryggdunkande här apropå en annan tråd) Jag har spelat närmare 2000 matcher och tyckt mig märka att olika spelare har olika stilar. Precis som i tex tennis eller schack. En del spelar väldigt offensivt och lägger upp långa ord härs och tvärs ( dom har jag svårast att göra bra ifrån mig emot,har lustigt nog svårt att vinna då) och en del spelar väldigt defensivt så det nästan är omöjligt att lägga mer än någon enstaka bokstav om ens det. Personligen kan jag bli minst lika imponerad av en motståndare som konsekvent gör det svårt för mig som en rullningsfantom. Skulle vara intressant att höra vad våra duktiga IRL-spelare säger: Delar ni in varandra i offensiva och defensiva? | |
| fabukaz - Ej medlem längre | 2007-11-24 10:42 | |
![]() | men snart så, om en sisådär 2000 matcher eller nåt... ;) | |
| fabukaz - Ej medlem längre | 2007-11-24 10:45 | |
![]() | ovanstående menat till De Facto ingson, du har nog rätt. Jag har spelat 28 matcher hittils och det är nog lite för lite underlag för att ha en ordentlig åsikt. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-11-24 10:58 | |
![]() | ciaobabe: Jag tycker det är tufft på riktigt när vuxna människor beter sig och sätter ut sina gränser på ett snyggt, säkert och moget sätt, inte när de går till personangrepp bara för att någon dålig förlorare antydigt att de kanske använder ett program eller liknande. | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-11-24 11:16 | |
![]() | Jag gillar inte att beskyllas för fusk helt enkelt, konstigare än så är det inte, mitt svar till motst ifråga var bara svar på tal efter att han sagt en massa andra jävligt dumma och irriterande saker...och JA det kändes bara bra att säga så till honom för sen höll han ju käften också.... Om du tycker att jag gick till personangrepp, Gariam så kan jag nog vara ganska säker på att han inte bär blöja, men vem vet, jag känner ju inte grabben...... | |