Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade8
Mobilspel
Pågående20 035

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Silverin - Ej medlem längre2007-12-04 07:40
Antal inlägg: 1760

Bjuder över Adam till julen så han slipper sitta ensam.

*lovar att bära trosor*

mamman - Ej medlem längre2007-12-05 20:52
Antal inlägg: 6379

Det gamla vanliga med Kalle och Karl-Bertil.
Sen stökar jag gärna i köket medans det är på TVn, men jag vill höra ljudet och se hur barnen kollar... De är dock inte alls lika imponerade av kalle....
Sen efter Karl-Bertil och tomten blir det fika med kakor och kaffe.

vindsus862007-12-07 07:42
Antal inlägg: 3785

kan du vissla johanna... ser jag på. fast jag kan filmen utantill. så skall man sitta och se på kalle anka och visa hur många gånger man sett dem genom att försöka få med släkten i allsång i askungen-låten. inkl pipiga röster.
förr satt en yngre kusin och jag och spelade fyra i rad i väntan på tomten som hon då fortf trodde på tills hon såg att han bar samma kläder som hennes granne.

nu tror ingen på tomten längre så istället för att vänta in någon tomte med fyra i rad så sitter hela släkten och tjatar om vem som skall vara tomte. jag var tomte ett år. med käpp och allt. det var pinsamt. min storasyster och en kusin försökte avslöja mig hela tiden. med massa frågor. eeelakt!
får se vem som blir tomte i år... det är så jobbigt vara tomte, alla skall ha kramar när de får sina paket. jag vill inte kramas. hehe.

apropå tomtar, förresten... när jag var yngre så bodde det en familj bredvid oss som typ hade små barn... och ett år firade vår släkt hemma hos oss då, så då kom de på idén att... eftersom det fortf fanns barn både hos oss och hos grannarna som trodde på tomten så kunde grannarnas pappa komma över och vara tomte så kunde min (ingifte)morbror vara tomte hos grannarna. så skulle ungarna inte känna igen honom. så gick min morbror över till grannarna. så kom han tbx och var inte på särskilt gott humör alls.. då hade den mellersta dottern i familjen suttit i hans knä för att få något paket, så hade han vänt sig mot min morbror och sagt "Vilken stor näsa tomten har!"
barn är så snälla.

MellonCollie2007-12-07 15:30
Antal inlägg: 102

Jag är en sucker för Kalle Anka!

Sedan har min pojkväns familj en intressant jultradition som går till såhär:
Regel nummer 1: Ingen över 20 år får några paket.
Regel nummer 2 (som går stick i stäv med nummer 1, såklart): Alla över 20 tar allt man har hemma som man inte vill ha kvar och slår in. Det brukar bli ett 50-tal paket eller så. Sedan får alla över 20 ta de paket man tycker verkar bra. (Ibland finns det ledtrådar såsom t ex rim.) Detta innebär att alla över 20 får många fler paket än de under 20 (fast ingenting de vill ha såklart). När man öppnar paketet är det ok att säga "Gud vad fult, det här vill inte jag ha!". Sedan kan man försöka byta bort paketet mot något någon annan fått som man hellre vill ha. Lyckas man inte får man a)lämna bort grejjerna till second hand den 27:e eller b)slå in dem igen och spara dem till nästa jul. Då ges de bort på nytt vilket kan leda till många långa ångestskrik från släkten. Jag tror det paket som gått runt i flest år var en blinkande ljusslinga som spelade falska julmelodier. Den var liksom Svarte Petter i leken...

Tedacious2007-12-07 16:21
Antal inlägg: 1445

jag har ingen egen jultradition ännu.. men min vän brukar se alla de tre första die hard filmerna på 20, 21, och 22. i år kasnek det även blir den nya filmen den 23.

Maybach2007-12-07 16:47
Antal inlägg: 2664

Karl-Bertil Jonssons julafton är min favorit.

Maybach2007-12-07 16:48
Antal inlägg: 2664

...Fast det är ju ingen speciell tradition, kom jag på.

mamman - Ej medlem längre2007-12-07 17:21
Antal inlägg: 6379

MellonCollie, det där lät ju jättekul!!!

Min systers ex hade inte julen som en jättehögtid. De firade väl lite, men julklappar var det mamma som köpte något litet till alla barn. Ingen annan orkade köpa nåt.
En jul (då de fortf. var tillsammans) fick exet sin egen tandborste i paket! Med tandkräm på..... Får en av brorsorna....

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?