Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 494 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bennyboll - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:23 | |
![]() | Jag har faktiskt kört GI hela hösten...gått ner 12 kg och mår jävligt bra... Sunt förnuft är det som gäller.. ingen bantning, utan få balans i livet och mathållningen.. Festar till det ibland, men tänker mej för..ingen öl, alldeles för högt GIvärde, utan rött vin är det som gäller i måttliga mängder.. Inget bröd, pasta, potatis, ris eller socker... svårt i början, men man vänjer sig.. Nu under jul/nyår har jag fuskat, men har mått risigt som f*n..ont i magen efter allt vitt mjöl, socker m.m Men nu djävlar... from i morgon är det GI som gäller igen... | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:28 | |
![]() | Jag tror det kan gå bra med GI ska bli kul å pröva, Det e som e jobbigt e att va utan potatis!! Jag älskar potatis;-( | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:31 | |
![]() | Kan vi inte bara stoppa undan alla speglar och fortsätta äta som galningar? | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:31 | |
![]() | Du kan faktiskt äta potatis...bara du kokar dom dagen före o låter dom va i kylen över natten...Då kan du antingen värma i micro eller steka i smör.. Lycka till!!! | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:32 | |
![]() | Duktigt Benny! Alltid kul o se folk som tar tag i situationen o lyckas. mm potatis är gott, speciellt fluffigt hemmagjort potatismos, hasselbackspotatis, kroketter. osv... | |
| frvib | 2007-12-30 22:33 | |
![]() | GI är struntprat. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:34 | |
![]() | Tack Salon..Blir väldigt glad över att få beröm!!! | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:34 | |
![]() | Dra på fan, va GI sjönk på en nedkyld potatis www.paulun.se/p2.asp...te gory=460 | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:35 | |
![]() | kan man det?? Käka potatis? låter underbart i mina öron, har bara kollat lite löst än så länge men då kan det bli riktigt bra. För potatis e min älsklingsmat!!;-) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:37 | |
![]() | se salons sida...nedlyld potatis:lågt GI-värde Salon, lita på mej någongång... | |
| Benzodia - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:39 | |
![]() | denna tråd känns lite 2004. | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:40 | |
![]() | Kan väl sträcka mig så pass långt att jag litar på allt du säger om GI iaf. | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:40 | |
![]() | Benz, ge oss en liten skymt av diet a la 2008 då | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:42 | |
![]() | 2008 kommer bli ett år utan rött kött för min del iaf, Rött kött är jävligt dåligt för magen. Kyckling, fisk o skaldjur är de enda jag kommer käka i köttväg | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:44 | |
![]() | Önskade dock att jag hade den disciplinen att jag masade mig upp innan 07.00 hälla i mig lite vatten kaffe och nån nöt, och sen gå ut och gå i mer än 1 timme... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:45 | |
![]() | Bra Salon, jag är expert inom det området, och om jag inte kan svara så har jag Suss Dalslätt inom närhåll:) CiaoBabe... Ät mycket ägg, jag äter ca 4-6 ägg om dagen.gärna proteintillskott som att gjort av ren vassle 1/dag eller mer.. skinka, makrill o annan fisk, tonfisk, rent kött och kyckling.. grönt te är oxå bra, mycket antioxidanter i... ta gärna lite C-vitaminpreparat varje dag oxå.. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:45 | |
![]() | Ni kan inte låta bli att äta potatis nu när det blir potatisens år (2008). För övrigt är GI-metoden bara en fluga som förmodligen går över lika fort som tallriksmodellen. Med tanke på att man oftast äter annat tillsammans med potatisen blir potatisens GI-värde irrelevant, eftersom det andra kan fungera som olika slags filter som gör att potatisens glukos tas upp långsammare av tarmväggarna. Det samma gäller tuggteknik och födans konsistens. Det gäller helt enkelt att tänka till lite. Istället för att äta potatismjöl kan man äta pommes frites, och istället för potatismos kan man äta kokt potatis med en fet sås. Jag ska kalla detta för potatismetoden. | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:46 | |
![]() | 4-6 ägg om dagen??? Hur är de med kolesterolet där då? Måste ju bli skyhögt | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:48 | |
![]() | inte då...om du håller dej till ordentlig mat ( GI) under dagen...Äter du fel fett o dyl då är det farligt... | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-30 22:49 | |
![]() | Haha intressant Illi, helt klart värd en tanke. Men de där med att tugga maten riktigt noga och äta lugn och ro är de nog många som slarvar med. På tal om vassle, vassleprotein ska jag köpa, väldigt bra protein och dessutom är de bra för levern? Eftersom jag pimplar i mig så mycket vin så är de nog bra. Har dock hört att vassleprotein strular testosteronet? Eller har jag missuppfattat nåt | |