Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 41 |
| Inloggade | 91 |
Mobilspel
| Pågående | 19 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-01-07 21:35 | |
![]() | vad är det för fegt att dra om man ändå ser att det är kört. Fattar inte vad ni blir susra för när ni drabbas av det. Ni kan ju dra när ni får ett sånt guldläge och bara spela när ni inte har en chans för att visa hur duktiga ni är. Och vad dåd straff. e det inte en lek eller menar ni allavar. | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2008-01-07 22:35 | |
![]() | Om man blir nerloggad då? ska man få straff då med... Sluta gnäll på om folk ger upp, lägger där du skulle lägga eller ett ord som inte du förstår, inte tackar, inte säger hej, stänger eller byter i tid och otid. Reglerna är vettiga som de är, till skillnad från vissa som skriver i forumet... | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-01-07 22:42 | |
![]() | Jag håller för en gång skull men Mick E, i alla fall om det sista =) Och tack för senast, gullet!! ;) | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2008-01-07 22:47 | |
![]() | hahahaha,,,herregud va vissa har drömmar,,,, | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-01-07 22:50 | |
![]() | jisses, nu kom försvararen in från höger igen =) Man får inte ens tacka karlsloken hennes för sist vi spelade utan att bli påhoppad av bandhunden.. Patetiskt lilla bejben!! | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2008-01-07 22:51 | |
![]() | håll dej till dina snigelspår istället,,hahaha | |
| Lillråttan | 2008-01-07 23:00 | |
![]() | Kan ni inte ta ert käbbel privat? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-01-07 23:05 | |
![]() | Det är lite sött med catfight :D | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2008-01-07 23:08 | |
![]() | förutom att det ofta ska vara ett antal som hoppar på en person när hon skriver i forumet, lite jobbigt | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2008-01-07 23:34 | |
![]() | Jävligt onödigt att provocera och mucka gräl... | |
| Nemi | 2008-01-07 23:47 | |
![]() | Det är bättre att kramas! ;) Det är kanske inte så konstruktivt att hoppa på varandra i en sådan härdiskussion, det funkar nog bättre med att sakligt diskutera ämnet och att acceptera att andra inte alltid håller med en. Typ :) /Nemi | |
| TomasLeonard | 2008-01-08 01:05 | |
![]() | Förlorar man inte en fasligt massa poäng när man fer upp så där? | |
| Catbert - Ej medlem längre | 2008-01-08 01:28 | |
![]() | Det borde införas en "Avbryta"-knapp som fungerar likadant som "Paus"-knappen, dvs att man kan välja att avbryta spelet - NÄR MAN VILL UNDER SPELET - så att det inte räknas. MEN att det förutsätter att motståndaren godkänner det. Då kan man också ta sig ur spelet med motståndarens goda minne om man råkat gå in av misstag. Att stänga spelet direkt (genom att klicka på den röda kryssrutan) vid ogynnsam slumpning av färgade rutor i öppningen borde däremot likställas med "Ge upp" och ge motsvarande ratingavdrag/-tillskott. | |
| Vänsterback - Ej medlem längre | 2008-01-08 06:16 | |
![]() | Fegt så in i helvete och osportsligt. | |
| Labbo | 2008-01-08 08:19 | |
![]() | Skönt att det finns några som håller sig till trådens innehåll, klart att spelet är på lek och att det ska va roligt att spela. Eftersom det inte blir några straffpoäng om man lämnar spelet innan första ordet är lagt så borde det inte finnas det tio min in i spelet heller. Micke E Man får väl redan poängavdrag i dagens läge vid nedkoppling om man nu inte kommer tillbaka in i spelet vill säga.Sen om man vi tolka det som straff eller inte är ju upp till var och en. | |
| habukaz - Ej medlem längre | 2008-01-08 10:13 | |
![]() | Jag tycker att det är konstigt att en spelare först väljer speltypen Slump, eller väljer att spela mot någon som ställt upp ett spel med Slump, bara för att sedan dra för att brädet blev till sin nackdel. Är det kul att få en 400-poängare emot sig direkt vid första lagda ordet? Nej, självklart inte, men en risk man får räkna med om man spelar just Slump. Jag tycker kort och gott att det är dålig stil att göra så, men att straffa någon för det är att gå för långt. Någon påverkan på raitingen sker inte så ingen förlorar ju på det, förutom den som ger upp då som får ett sämre rykte. Håller med Mick E om att det då lätt kan bli att fler saker bestraffas och då är det knappast ett spel längre, iallafall inget roligt spel. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-01-08 10:21 | |
![]() | Det har hänt att jag trycker på fel spel o dragit direkt. Ibland kan det spelet man ska in i förflytta sig. Om ett eller ett par spel sätter igång precis när man ska trycka så ligger det helt plötsligt ett annat där. Ok, det e inte samma sak. Men en anledning... | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-01-08 10:33 | |
![]() | Det här har ju diskuterats förr, och så här har jag för mig att det ligger till: Förut om en match avslutades innan någon lagt ett ord blev det en himla snedfördeling i ranken eftersom ratingsystemet ballade ur lite när poängen blev typ -5 för ena spelaren och -10 för den andra, för att lösa det problemet fifflade Odin till det så att inget händer när en match avslutas utan att ett enda ord har lagts. Dock tänkte han inte på att folk kan fly i slumpade spel när de får en knivig situation mot sig första draget, jag har iallafall för mig att han har uppmärksammat problemet och satt upp det på to do-listan. | |
| habukaz - Ej medlem längre | 2008-01-08 10:42 | |
![]() | Aha, bra ide faktiskt. Synd då bara att folk utnyttjar kryphålet som uppstått. | |
| y not | 2008-01-08 10:58 | |
![]() | jag tyckler diskussionen är i klass med den som alltid klagar på att man tar största bullbiten, men som vid fråga vilken den själv skulle tagit svarar - Den misnta så klart, men då är ju allt frid och fröj väl? Varför gnälla över att man fått 3*3rutor i rad och inte fått gnälla. Hur gör ni i poker om ni sitter med skithand. Tar ni bilen även om oljelampan lyser från start? Det är väl klart att man väntar tills man får bästa lägget om man skall spela slumpad. Vad är annars vitsen? Jag tycker däremot man skulle ta bort siffran som vissar hur många avbrutna matcher man har när man spelar slump. Den tycker jag är ojuste | |