Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 18 745 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Salon - Ej medlem längre | 2008-01-14 23:21 | |
![]() | Vart vill du komma? | |
| Komjölk - Ej medlem längre | 2008-01-15 06:19 | |
![]() | Helt rätt man fick priset. Anja? tss. | |
| falafelibröd | 2008-01-15 09:39 | |
![]() | Återigen vill jag understryka att det mest handlar om hur man går hem hos folket, inte lika mkt vad man presterat idrottsligt. Jag kan gott och väl förstå att vissa vill att Anja skulle ha fått priset, men som sagt så tycker ju inte jag det. För mig är det något som är fel när en idrottare om och om igen vinner och är bäst, men fortfarande inte väcker några som helst känslor hos mig eller någon sympati. Jag blir i själva verket mer irriterad när Anja vinner. Och som den idrottstokiga människa jag är så är ju inte det så bra. Däremot gråter, skrattar och hejjar jag när det går bra för t ex Susanna Kallur, Charlotte Kalla, Stefan Holm och på den tiden det begav sig Per Elofsson m fl. | |
| bodhiswatwa - Ej medlem längre | 2008-01-15 10:02 | |
![]() | Jag tycker att det var bra att Zlatana fick det. Damidrotten är ju mer en lek. | |
| nicke_bagare | 2008-01-15 10:15 | |
![]() | ja håller med falafelibröd,det e ju va som går hjem hos folket å anja fick ju ändå pris för det grymma hon gjorde. Att zlatan fick det var ju ingen chock för han har ju ändrat sig totalt,öppen av sig,låter sig inter vjuas mer,skrattar mer,men iinte så överlägset som han gjorde för nåra å rsen. Jag tyckte väl att kallur skulle ha det men hon fick ju det förra året så en hedrande andra plats åt henne i varje fall. Peter settman,vilken kille,så jävla rolig å proffsig,i det hela så var det den bästa galan ja har sett tror ja. | |
| mick_e 2 - Ej medlem längre | 2008-01-15 10:19 | |
![]() | Varför ska Kallur ha priset för? Hon har ju bara vunnit nåt inne-em för nåt år sen, visst var det starkt att komma 4a i vm, men nåt jävla pris ska man inte ha för det....Zlatan var ett bra val. | |
| Salon - Ej medlem längre | 2008-01-15 11:52 | |
![]() | Så majoriteten av svenska folket nöjer sig med en snygg tjej som "går genom tv-rutan" i idrottssammanhang sen va hon presterar spelar mindre roll? Jag kan ju säga att Anjas prestationer förgylde min tillvaro betydligt mer än Kallur, och det va dessutom svårare prestationer. Men om de bara är sympati och personlighet som spelar in så skulle Magdalena Forsberg vunnit de kommande 50 åren utan konkurrens. | |
| anduors83 - Ej medlem längre | 2008-01-15 12:03 | |
![]() | Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte förstå varför Zlatan fick Jerringpriset. Visst, han spelar i Serie A och gör mål och gör mycket goda insatser i sin klubb Inter. Vad mer? Personligen tycker jag inte att italienska ligen håller en speciellt hög klass. Endast ett fåtal lag utmärker sig och spelar bra fotboll. Konkurrensen är inte så stor. Sätt honom i en klubb i Spanska ligar eller framför allt Premier League så får vi se vad som händer. Tror inte succén skulle bli lika stor där. Sedan underpresterar han så kapitalt i landslaget (frånsett vissa mather). Visst, han omger sig knappast med stora spelare men man kan väl ändå kräva lite mer, framför allt mål. Nej tack. Zlatan må vara stor i vissa ögon men personligen kan jag inte förstå denna storhet. Tacka vet jag Anja, Susann med flera. Eller varför inte Nicklas Lidström som röstats fram som europas bästa hockeyspelare genom tiderna!! | |
| singelmalt | 2008-01-15 12:14 | |
![]() | "Personligen tycker jag inte att italienska ligen håller en speciellt hög klass." Milan vann ju bara CL, och den håller väl inte så hög klass, eller??? =) Inter vann ligan ganska komfortabelt, och har landslagsmän på i stort sett varje position. Zlatan är tränarens förstaval, och han har varit alla tränares första val i de klubbar han varit, rankad 7 i världen, sades det igår. Han skulle med enkelhet bli tränarnas förstaval i vilken toppklubb som helst. Om Anja vunnit skulle jag inte protesterat, men hon har redan tagit hem DNs-bragdguld. Så det var väl bra att någon annan fick priset. Så... Zlatan är rätt val, anser jag. Kallur.... Nej en fjärdeplats ska inte vara tillräckligt för att ge ett jerringpris, iså fall kunde man lika gärna gett det till Musse. | |
| Miss_jk | 2008-01-15 12:17 | |
![]() | Men ni vet va, att bara för att man inte gör mål i sitt lag så innebär det inte att man inte presterar eller är dålig. Verkar som att många tror att en bra fotbollsinsats bara innebär en massa mål, men då får ni nog tänka om! | |
| anduors83 - Ej medlem längre | 2008-01-15 12:17 | |
![]() | Nej precis. Nämnde i mitt inlägg att ett endast ett fåtal lag utmärker sig och som du sa så syftar jag på Milan och Inter. | |
| Salon - Ej medlem längre | 2008-01-15 12:19 | |
![]() | Vad är Zlatan bra på förutom att göra mål? | |
| anduors83 - Ej medlem längre | 2008-01-15 12:21 | |
![]() | Säg det. Lite dribblingar hit, några klackar dit. Eller kanske göra sig rolig i media så hela fotbollssverige stannar? Ser igenom hans falsksa sätt i både tidningar och på tv. | |
| singelmalt | 2008-01-15 12:23 | |
![]() | Vad är Zlatan bra på förutom att göra mål? Han har bl.a bäst assiststatistik i Inter. Så han kan väl passa bollen också verkar det som. | |
| anduors83 - Ej medlem längre | 2008-01-15 12:24 | |
![]() | Är man nu så jävla bra i sitt eget klubblag så kräver jag att han även presterar i landslaget, det vill säga göra mål. Spelar ingen roll hur bra han är i övrigt. Fotboll går ut på att göra mål och vinna matcher. Känns mest som om vissa tycker att; bara Zlatan gör en snygg passning så dominerar han, eller håller världsklass. | |
| singelmalt | 2008-01-15 12:28 | |
![]() | andours83. Då får du snällt be Lagerbäck slänga pärmen. När Zlatan ges lite frihet så är han som bäst. Och det har Mancini och andra tränare fattat. | |
| Salon - Ej medlem längre | 2008-01-15 12:29 | |
![]() | Kan han inte prestera om han inte får lite frihet? Är han typ 5 år och är i trotsåldern eller? | |
| anduors83 - Ej medlem längre | 2008-01-15 12:30 | |
![]() | Aha! Okej! Är det så enkelt!? Tack för svaret! Får kanske kontakta Lagerbäck i vår så tror jag säkert Zlatan blir hela EM:s skyttekung! | |
| Miss_jk | 2008-01-15 12:40 | |
![]() | anduors83: Ja, men någon ska väl spela bollen till denne någon som gör mål? Eller är det ett man-mot-mÄn-spel, där en spelare dribblar över hela planen, förbi 10 försvarare, och sen gör mål? När målet är gjort (och fan ta honom om det inte blir mål då!) är det någon annans tur att ta sig förbi de 10 försvararna. Dra isär försvaret så att det blir luckor? Finta bort en massa försvarare? Neeej, inte i fotboll, inte! | |
| singelmalt | 2008-01-15 12:45 | |
![]() | Håller med dig, Miss_jk. Det är helheten som räknas, inte bara att göra mål. | |