Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 976

Forumkategorier

Användare Inlägg  
barbi2008-01-16 22:20
Antal inlägg: 1924

wow tror de e första gången vi är överens emmy:=)))

myran_64 - Ej medlem längre2008-01-16 22:24
Antal inlägg: 3157

Men Lillråtta!! Kvinnliga polisers outfit är figursydda, det kan inte karlarnas vara så illa som dom sitter över gubbmagen *S*

y not2008-01-16 22:27
Antal inlägg: 9014

förra terminen fikade jag på polisskolan när vi läste ihop med snutarna i en kurs. I kön till fiket stor en tjej i full uniform men med en stickad mössa på huvudet.
Det såg himla charmigt ut :)

Kebranegast2008-01-17 10:03
Antal inlägg: 2

Mina erfarenheter rörande kvinnliga poliser är tyvärr enkomt negativa.
Ett stort behov av att hävda sig inför sin manliga kollegor har lyst igenom och ofta hetsar de upp sig eller situation mer än nödvändigt. Snarstuckna och humorbefriade med mindervärdighetskomplex kombinerat med hybris, det är min uppfattning av kvinnliga poliser.

Zeppelinare - Ej medlem längre2008-01-18 06:02
Antal inlägg: 678

Polisen kommer alltid att stå för förtryck och upprätthållandet av klassamhället. Egendom är stöld. Avskaffa polisen.

Bitte - Administratör2008-01-18 08:51
Antal inlägg: 24210

Man är väl POLIS oavsett kön,, jag blir så trött på detta med att man ska sätta kvinnliga framför,, har man utbildat sig till polis är man polis, har man utbildat sig till Läkare är man läkare oavsett kön..

Bitte

mamman - Ej medlem längre2008-01-18 09:32
Antal inlägg: 6379

Mina erfarenheter av kvinnliga poliser är enbart POSITIVA.
Vi har ett par här och de är trevliga, snälla, hjälpsamma och gör sitt bästa att lugna de upprörsa känslor man kan se.
Är ju en snäll och skötsam person, så jag har aldrig problem med polisen utan kommer i kontakt med dem vid fart/nykterhetskontroller eller de få gånger jag går ut (krogen) och eventuellt bevittnar bråk.
Då tycker jag att dörrvakter och ordningsmän är betydligt värre. De har som en innbyggd översitteri-känsla och måste visa vad tuffa de är....

y not2008-01-18 12:16
Antal inlägg: 9014

Bitte, det går väl inte att komma ifrån att kvinnliga poliser faktiskt har ett annat kön än manliga diton.

Jag anser nog att i maktyrken av olika slag så sp0elar könet en väldigt stor roll. Både för inställningar och fördomar inom kåren, för fördomar och inställning och orsak för den kvinnliga utövaren, och inte minst så spelar allmänheten, kunden, de underordnades föreställningar och fördomar in.

En kvinnlig polis är inte samma sak som en manlig i sin utövning lika lite som en kvinnlig cef är det.
Sen r det förvisso skillnad mellan olika kvinnor, men en j´kvinna lär alltid vara en kvinna oavsett kön

Kebranegast2008-01-18 13:04
Antal inlägg: 2

Bitte. Nja det finns vissa situationer då det spelar stor roll vilket kön polisen / läkare etc har.
T ex vid en ingående kroppsvisitering. Jag antar att en kroppsvisitering är ganska obehaglig och jag tror att både män och kvinnor vill att den som grundligt går igenom ens kropp efter droger mm är en kvinna.

När det gäller läkare så brukar de tjejer jag har i min närhet uppskatt/kräva att de gynekologer de ska träffa är kvinnor.

Dijon2008-01-18 17:01
Antal inlägg: 10

Bitte, du har så oerhört fel. Det är stor skillnad på kvinnlig polis och en riktig sådan.

Gaffelman - Ej medlem längre2008-01-18 17:34
Antal inlägg: 385

Japp, kvinnor i uniform är sexiga på något sätt.

Vad gäller deras förmåga att utöva sitt yrke har jag egentligen ingen uppfattning, ty jag har stött på alldeles för få i mitt liv. Eller, ja, det är ju förvisso bra att jag inte stött på dem. Alltså, "stött på" i bemärkelsen blivit omhändertagen etc. Hrm..

Men givetvis är det som vanligt så att könstillhörighet spelar en i sammanhanget tämligen liten roll när det gäller hur människor beter sig. Det finns bra människor och det finns dåliga människor. Således finns det även bra poliser och dåliga poliser.
Sedan är det väl så att ingen människa är alltigenom "bra" eller "dålig". Men det är en smått filosofisk diskussion som jag inte orkar engagera mig i just nu. ;-P

DennisPlz2008-01-18 17:51
Antal inlägg: 4031

En polisman kan väl vara kvinnlig, likväl som en poliskvinna kan vara manlig?

Trolldagsis.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?