Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillråttan | 2008-01-30 11:13 | |
![]() | En festlig snabblagad rätt är potatisklyftor (med skalet på) som bakas i ugn ca 30 minuter, penslas med smält smör och vändes åtminstone en gång under tiden. Serveras med en eller flera olika såser, t ex guacamole och gräddfil med rom och finhackad lök. Goda tomater till och grönsallad. | |
| Vigdir | 2008-01-30 13:29 | |
![]() | Kroppkakor!!! Hur kunde jag glömma kroppkakor?!?!? Tack för påminnelsen, MissTuss. Fast jag vill vare sig ha skirat smör eller grädde till mina, bara lingonsylt, eller än hellre rårörda lingon. MUMS! | |
| Lillråttan | 2008-01-30 13:39 | |
![]() | Riktiga norrlänningar äter inte smetiga kroppkakor, här är det palt som gäller! ;-) Pitepalt görs på råriven potatis och kornmjöl, fläsk i mitten. Serveras med lingonsylt och smör, och är bland det godaste som finns. | |
| Stepe543 | 2008-01-30 15:37 | |
![]() | Egentligen skulle man inte få skriva ordet p****rmos i en sån här tråd... Fy Morristown!! ;-) Stampa (eller pressa) 2 kg sönderkokt King Edward. Slå i 3 dl mjölk, en skvätt grädde och krydda med salt, svartpeppar och muskotnöt. Ät hälften av det fantastiska moset till valfri kött eller fiskrätt. Andra halvan ställs i kylskåp över natten. Slå i 1 ägg. Forma 1/2 cm-tjocka "biffar", stek på mellanvärme och du får fantastiska potatisbullar! Mums!! | |
| Kerstin H | 2008-01-30 17:43 | |
![]() | Pressad potatis. Bara koka (fasta potatis) och pressa dom, smakar faktist annorlund än enbart kokta heta. | |
| femininum | 2008-01-30 17:49 | |
![]() | Färskpotatis med lite smör... mmm | |
| Sombatic | 2008-01-30 19:17 | |
![]() | Mina "knyten" till grillat!!! Fintärna rå potatis Fintärna morötter Blanda krydda med salt o peppar Slå på lite olivolja Gör knyen med dubbla lager ungsfolie (varje knyte lagom till 1 person) Lägg direkt på glödande kol medan du grillar en god köttbit Mums säger Sombatic | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-01-30 19:41 | |
![]() | morristown: har du smakat chipsen med rostad vitlök??? Huuuur goda som helst! | |
| Vigdir | 2008-01-30 20:35 | |
![]() | Pressad potatis med litet nyklippt gräslök i är om möjligt ännu godare än "vanlig" pressad potatis. Och det går himla bra att pressa även mjöliga potatisar. Om det blir något över steker man upp det nästa dag, gärna med en gnutta vitlök i. | |
| åsa-nisse 4U | 2008-01-30 20:39 | |
![]() | Potatis är najs | |
| Playground | 2008-01-30 20:43 | |
![]() | Tacka vet jag brännvin gjort på potatis. | |
| ojjojj | 2008-01-31 08:54 | |
![]() | jag brukar också göra potatisknyten... ta en bit folie och lägg på en klick smör, skiva potatis och lök och lägg på, på med dill, *gärna mycke* krydda med grillkrydda + en klick smör till... slå in i paket å lägg på grillen eller i ugnen, blir godare på grillen, dom undersata potatisarna blir lite som chips när dom legat där länge *yammiiiee* en snabbvariant är på färdig potatis, men då får man ju även steka till löken lite, annars gör man lika , längtar till grilltiderna nu *S* | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-01-31 22:02 | |
![]() | Det där lät jättegott. Vi brukar göra simpla knyten med majs, smör och lite salt... Grilla! MUMS Men denna tråd handlar om potatis, så jag är väl tyst ;-) | |
| Lillråttan | 2008-01-31 23:40 | |
![]() | Att skära potatis i små små tärningar och sen steka i smör så att de blir mjuka men lite frasiga på ytan, salta lite och så äta med stekt ägg där gulan rinner, och rödbetor, det är trevligt! | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-02-01 02:43 | |
![]() | Ja, men är det gott? Det är väl ändå huvudsaken??? Potatisbakelser e mumma! | |
| Vigdir | 2008-02-01 09:11 | |
![]() | Morristown - vällagad potatis är alltid gott! Svårare än så är det inte. | |
| Miss_jk | 2008-02-01 09:58 | |
![]() | Min potatissallad: Kokt potatis hackad i ganska stora bitar, creme fraiche, rödlök, vitlök, gräslök, kapris, lite citronsaft, salt och peppar, lite fransk senap och lite vinäger. Mycket mycket gott! | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2008-02-01 17:20 | |
![]() | Är jag den enda som gillar rå potatis? | |
| Miss_jk | 2008-02-01 17:51 | |
![]() | Nix, det gör jag också! =) | |
| Miss_jk | 2008-02-01 17:52 | |
![]() | Just det, kall kokt potatis med kaviar. Mums! | |