Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Angus | 2005-12-14 13:42 | |
![]() | När jag förlorar beror det på att min motståndare fuskar!! Alltid!! | |
| Skippy - Ej medlem längre | 2005-12-14 15:41 | |
![]() | Jag använder en egen uppfinning, en grunka jag sätter på huvudet så jag kan se vilka brickor min motståndare har. Snart har jag även en ny finess på min x-raymojäng nämligen att blockera så att motståndaren inte kan använda blanka brickor. Nån som är intresserad? Förskottsbetalning ett krav natürlisch. | |
| missfeffe | 2005-12-14 16:02 | |
![]() | hum, vet inte, svår fråga.. men liksom jag undrar om det överhuvudtaget går att fuska?, på vilket sätt liksom?, men om jag misstänker nått, så säger jag inte fuskare och så, men liksom om man lägger tre rullningar under en match då skulle jag snacka med en övervakare.. så det är mitt tips till dej.. | |
| Maktfaktor - Ej medlem längre | 2005-12-14 17:24 | |
![]() | "men liksom om man lägger tre rullningar under en match då skulle jag snacka med en övervakare." Så om din motståndare rullar två are-rull och ett ing-rull tex så blir det raka vägen till en övervakare med tårar i ögonen ? Finns dessutom övervakare här som jag iallafall misstänker spelar orent..och topp 10 är ett skämt med ett eller ett par undantag. Denna ständiga diskussion om orent spel är rätt jobbig eftersom den till 99 av 100 fall inte leder någonstans. Låt mupparna med sina program spela lite IRL istället.. | |
| Benny Bira | 2005-12-14 18:12 | |
![]() | Att rullningar utföres under match borde knappast vara något som vare sig förvånar eller förfasar motståndaren. Detta är en del av spelet och vissa spelare har en förmåga att rulla ofta...andra inte! Att däremot vara en så dålig förlorare att man lämnar ut en spelkamrat offentligt på det sätt som här förekommit, detta trots att inget fusk bevisats, är ett klart tecken på att man ej platsar inom kategorin Tävlingsmänniska. Jag har sett en kopia på den nämnda matchen och...döm om min förvåning....de "mycket mediokra läggen efter rullen"...renderade i 242 poäng för motspelaren och endast 198 för skribenten som startade denna "debatt"! Ännu mer intressant är att Den Gode drog över tiden med otroliga 24 minuter! Hur kan man då förvänta sig att det ska kunna bli ett givande spel? Spydiga kommentarer och antydningar "Tiden går fort när man har roligt" etc...genomsyrade den urusla matchen! Kontentan är: Ta reda på VEM det är du möter innan du kastar ur dig dumheter istället för att förstöra glädjen för någon på det sätt du gjort! Och nästa gång...glöm ej att informera om hur DU uppfört dig! MVH Benny | |
| breee | 2005-12-14 18:39 | |
![]() | jag har fått EN rullning i hela mitt liv. utan att fuska... | |
| Radagast | 2005-12-14 20:45 | |
![]() | Ingen kan avgöra om motståndaren fuskar genom att se på en enda match. En lång matchserie kan möjligen ge indikationer på att någon fuskar, t.ex. om det förekommer ett flertal nior genom två isolerade brickor. Att det skulle krävas fusk för att rulla tre gånger i samma match är trams. Det finns dussintals IRL-spelare som jag inte skulle bli förvånad om de rullade tre gånger samma match mot mig, och det finns säkert hundratals nätspelare på samma nivå. Att det skulle krävas att motståndaren öppnar är inte heller sant - efter t.ex. två tidiga rullningar brukar brädet bli väldigt öppet. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2005-12-14 22:08 | |
![]() | en kompis som inte spelar på nätet och bara köksbordsspelar nån gång ibland rullade GLUTAMA(T) mot mig. hade jag inte suttit mitt emot henne hade jag skrikit fuskare direkt :) vad jag vill säga med detta vet jag inte riktigt, men det är säkert relevant på nåt sätt. | |
| david_84 | 2005-12-14 23:49 | |
![]() | Jag är med öronbarn. | |
| eurythmech - Ej medlem längre | 2005-12-15 01:16 | |
![]() | Det vore roligare om hon rullade GLUTAMA(T) nån gång ibland, var 10:e 15:e match sådär. | |
| Legobiten | 2005-12-15 01:28 | |
![]() | Att vara med barn kan vara illa. Men att vara med öronbarn... Huva! | |
| hottiz | 2005-12-15 02:56 | |
![]() | ¨Fråga varför spelar oftast dom med skyhög rating stress? | |
| NylleRobin - Ej medlem längre | 2005-12-15 03:02 | |
![]() | Min erfarenhet är att de spelar det som är mest likt IRL-tävlingsspel, och det är ju i sig rätt naturligt eftersom det är det de är mest vana vid och också det de behöver vara duktiga i för att hävda sig IRL. | |
| NylleRobin - Ej medlem längre | 2005-12-15 03:04 | |
![]() | Tycker att BennyBira har ett väldigt intressant inlägg i den här debatten, att man också måste se till sin egen prestation och uppförande. Jag har inte sett någon kopia på matchen i fråga (sparar motståndaren alla sina matcher eller varför sparades denna tro?) men reagerade också på Den Godes enorma övertid! Om han åkte ut och var borta länge av den anledningen är ju en sak, men vi har inte fått någon förklaring till varför han tog sådan god tid på sig. | |
| Benny Bira | 2005-12-15 08:33 | |
![]() | God morgon, Den Gode kopplades inte ner under denna match. Han drog ut på tiden med vett och vilja och sade sig också vara glad att han på det sättet givits tid att rengöra sin hårddisk. Ett sådant beteende ger en besk eftersmak vad gällande god uppfostran och sportsmannamässigt uppförande. Att Acrobaticue kopierade matchen i sin helhet beror på att han, jag och många med oss har den vanan då en match av tvivelaktig karaktär spelats. MVH Benny | |
| vulcan | 2005-12-15 10:23 | |
![]() | Kära vänner: Jag har sagt det förut tror jag och säger det igen: Börja spela IRL om ni bor på eller nära en ort där möjligheter till det finns. Förutom att det är ännu skojigare än nätspelet så får man som bonus en lite större distans till eventuella fuskspelare på nätet. Låt dem hålla på tänker man. Det är på riktiga tävlingar man ser vilka som verkligen håller klass, både utan hjälpmedel och i den ack så viktiga grenen att kunna prestera när det verkligen gäller. I nätspelet går det ändå aldrig att kontrollera om folk verkligen spelar juste eller om de t ex fiskar efter motståndare som är lätta att plocka ratingpoäng av eller rentav spelar arrangerade matcher för att få upp sin rating. Så varför se ratinglistorna här som annat än lite intressant kuriosa? Varför bry sig om misstänkta fuskare på annat vis än att man som Cerebral noterar dem för att slippa spela mot dem i framtiden? Viktigast är dock att inte fara ut i fuskanklagelser mot folk. Du är antagligen inte så skicklig som du själv tror på att identifiera fuskare och kommer därmed att förolämpa/såra/reta upp helt oskyldiga personer. Till ingen som helst nytta... | |
| Den Gode | 2005-12-15 11:43 | |
![]() | Benny Bira och min motspelare kanske är samma person. Ja jag blev övertygad om fusk. Nej jag har inte hängt ut något namn. Ja jag staffade med att ta lång tid på mig. Nej jag svor inte eller kallade motspelaren för fula namn. Nej jag hade inga bevis (det går inte att ha) Ja jag gick på min övertygelse om detta Ja jag kan ha haft fel (då är den största skada jag åsamkat honom 20 min tid) Mitt inlägg gälde främst om hur ni brukar göra, fråga om motspelaren fuskar eller inte fråga? Mvh | |
| Legobiten | 2005-12-15 12:06 | |
![]() | Är det god stil att bli putt och ta lång tid på sig? I fortsättningen är det nog bäst att bara spela på och sedan diskutera med en övervakare. I den omtalade matchen var det ju knappast några sensationella rullningar, och dessutom fick han ju båda blanka. Tror att du ska vara lite försiktigare med att misstänka fusk tills du får mer rullerfarenhet. | |
| Benny Bira | 2005-12-15 12:06 | |
![]() | Nej käre Den Gode. Jag och Acrobaticue är inte samma person. Jag är allt Jag och ingen annan. Vem ger dig rätten att överhuvudtaget "åsamka skada" för annan spelare om det så "bara" gäller 24 minuter tid? Vem ger dig rätten att straffa andra spelare för att du inte fattar att vissa spelare är bättre än du i ett eller annat spel? Nästa gång är det Du som har turen på din sida, eller hur? Detta är ett ställe där vi ska ha trevligt tillsammans och inte attackera varandra med insinuationer och illvilligt prat. Låt oss sluta fred istället och...kanske lära oss att " Den som sig i leken ger...får leken tåla!" :) MVH Benny | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2005-12-15 12:10 | |
![]() | där blir det nej. skräddaren säger nej. | |