Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 012 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lövet_89 | 2008-02-06 10:30 | |
![]() | o jag e 18. tror inta att det e särskilt mång tonåringar som löser det. | |
atamon | 2008-02-06 17:57 | |
![]() | Melodikrysset har ju blivit mer poppigt på senare år. För 20 år sedan så var det ju mest Harry Brandelius frågor och klassisk musik och gamla visor. | |
Jobbar | 2008-02-06 21:12 | |
![]() | Jag och min fru löser det så ofta vi kan, och har gjort det sedan vi var ca. 25 år, så nu när vi är dubbelt så gamla så har vi fått en viss rutin. Min fru ringer svärmor sedan, så vi kan jämföra. | |
Rhinelady | 2008-12-06 09:59 | |
![]() | Jag löser varje lördag här med mina X-polare .. så roligt att man kan sitta och hjälpas åt, innan det så löste vi i familjen det varje lördag när jag inte jobbade, har blivit en tradition ... Men Pluttisen du kan ju oxå vara med oss lördagarna :) | |
Bitte - Administratör | 2008-12-06 10:12 | |
![]() | SÄger samma sak här , vi håller till i tvättbjörnen nu varje lördag gänget som löser krysset tillsammans ,, var med oss ni som är sugna Bitte | |
mrperfect | 2008-12-06 11:51 | |
![]() | just poppigheten gör det omöjligt för mej att lösa det... | |
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-05-16 11:20 | |
![]() | Varje kryss leder till ett "apropå" som jag sedan gräver lite i. I dag till exempel "hm, hur många kända musiker kommer från Kanada egentligen?". Givetvis gör man en lista, så här är de 10 namn jag kände igen mest: Bryan Adams (sålt näst mest) Leonard Cohen Celine Dion (sålt mest) Nelly Furtado K.D. Lang Avril Lavigne Alanis Morissette Alannah Myles Shania Twain Neil Young | |
_astrud_ - Ej medlem längre | 2009-05-16 14:33 | |
![]() | Några bekanta till mig är riktigt inbitna melodikryssetlösare. När jag besöker dem är det en självklar del av lördagsmorgonen. Då är det väldigt trevligt. | |
Bitte - Administratör | 2009-05-16 14:58 | |
![]() | Vi har som sagt väldigt trevligt i Tvättbjörnen varje Lördag mellan 10- 11, vi är väl allt från några få till drygt 20 personer som löser X i hop Bitte | |
Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-16 15:00 | |
![]() | hade jag också varit över 60 så hade jag nog gillat melodikrysset | |
_astrud_ - Ej medlem längre | 2009-05-16 15:07 | |
![]() | Åh nej, man behöver inte vara över 60 för att uppskatta trevliga ting som melodikrysset, handarbete och kokkaffe. Det finns trots allt en del att lära av de där gamla. | |
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-05-16 16:08 | |
![]() | Ungefär så här brukar det vara. 10:00 nyheter 10:03 försnack (5 minuter) 10:08 Melodikrysset, första halvan 10:30 paus för regiolokala nyheter (3 minuter) 10:33 Melodikrysset, andra halvan 10:53 snabbrepetition (5 minuter) 10:58 avslutning 11:00 nyheter igen Cirka 42+3 minuter tar alltså själva krysset. Hälften av den tiden består förstås av veritabel pausmusik. Något mindre för nybörjarna. | |
vindsus86 | 2009-05-16 16:16 | |
![]() | För ett drygt år sedan skämtade jag med en kompis (som jag umgås en gång i veckan med) om att vi skulle lösa melodikryss på nätet. Till min stora förvåning tyckte han det lät roligt och trevligt så sen dess har vi suttit och löst det praktiskt taget varje vecka. (Med lite hjälp ibland av bloggaren Enn Kokk.. men ssch, det är hemligt.) Nåt som vi alltid har roligt åt är när det kommer frågor om personer som presenteras som "En av våra största och mest kända underhållare" så spelas något klipp från 30-talet. Det tycker iaf jag tyder lite på att programmet riktar sig till lite äldre. | |
pennyjenny | 2009-05-16 16:39 | |
![]() | När jag (22 år) kommer ihåg det så löser jag. Idag lyssnade vi till både Ring så spelar vi med den underbara Lisa Syrén och Melodikrysset när jag jobbade. Lite lagom underhållning till pensionärernas frukost. | |
allida | 2009-05-16 17:19 | |
![]() | Jadå, det löses i mån av tid | |
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-05-30 09:26 | |
![]() | Programmet som sänds på SR P4 direkt före Mk på lördagarna, "Ring så spelar vi", är enligt egen utsago det mest "avlyssnade" i landet. Exakt hur många som lyssnar vet jag inte. När det gäller TV-program kan man själv kontrollera vilka som ses av flest personer, på MMS websida (mätningsbolaget som ägs av "olika aktörer i branschen"). Däremot har jag bara hittat knapphändiga rapporter på SIFO:s hemsida om radiomätning, så vilka program som är de fem populäraste har jag inte kunnat hitta. Nån som vet var SR:s påstående går att få bekräftat? Det kanske går att se hur många som lyssnar på Mk? | |
Bitte - Administratör | 2009-05-30 09:40 | |
![]() | Anmäler min frånvaro idag,, befinner mig på ett förbundsmöte i Borås Bitte | |
anod - Ej medlem längre | 2009-05-30 10:22 | |
![]() | Oavsett vilken generation som lyssnar/löser krysset så kan man lugnt säga att de är allvetande,eller hur man ska formulera det.Kan lite om mycket i alla fall. Det är mer än vad man kan säga om de som väljer att lyssna på reklamradion,där lär man sig inget. Kanske ett kryss som bygger på reklamjinglar i framtiden,hahaha.Dystra framtid | |
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-05-30 15:18 | |
![]() | "Allmänbildade", "har breda kunskaper", eller "är en stor familj" är nog etiketter som man kan klistra på de som lyssnar. | |
anod - Ej medlem längre | 2009-05-30 15:24 | |
![]() | Precis det ordet jag inte kom på.Blackout. | |