Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
myran_64 - Ej medlem längre | 2008-02-08 13:52 | |
![]() | Musiken måste ju varit bättre då eftersom de flesta, till och med dom som var riktigt unga då, minns dom populäraste låtarna från 80-talet medan nuförtiden så minns folk knappt vilken låt som var poppis förra veckan!! (Eller har vi bara mer bråttom att förtränga nuförtiden?) Själv var det Dire Straits, Sniff & Tears, Foreigner, MSG, Ac/Dc, ZZ top, Toto, 10cc, Supertramp, Chicago för hela slanten under min uppväxt | |
Jankster - Ej medlem längre | 2008-02-08 14:01 | |
![]() | Under 80-talet tror jag inte att skivundistrin fungerade riktigt likadant som idag, när skivbolag betalar pengar till radiostationer för att spela vissa låtar ett visst antal gånger per dag eller köper upp sina egna skivor för att hamna på singeltopplistan. Jag vill gärna tro att då spelade och sålde dom vad folk faktiskt ville lyssna på. | |
Pottränad - Ej medlem längre | 2008-02-08 14:10 | |
![]() | Prince har icke nämnts i sammanhanget ännu. Så då gör jag det. Prince. | |
Jankster - Ej medlem längre | 2008-02-08 14:17 | |
![]() | Jag gillar inte 80-talsmusik så jag kommer inte på nån att skriva. | |
Jankster - Ej medlem längre | 2008-02-08 14:18 | |
![]() | okej då, ebba grön. förlåt att jag postar massa gånger. (borde gå radera post eller nåt väl?) | |
1335991 | 2008-02-08 15:40 | |
![]() | Har nog varenda låt som kom ut på 80-talet,då jag anser att på 80-talet fanns den BÄSTA musiken.... Mina favoriter är många men här kommer ett axplock: Bruce Springsteen,Ozzy Osbourne, Imperiet,Björn Afzelius, Dan Hylander & Raj montana band (tidigt 80-tal)Roxette,Whitney Houston, Dire Straits,The Police,Alice Cooper, Bob Dylan släppte ett antal BRA plattor under 80-talet,bla plattan Infidels som kom 1983. Mike Oldfield,Elton John,The Queen, Bryan Adams,Eurythmics,Kizz,U2 mfl mfl mfl | |
1335991 | 2008-02-08 15:41 | |
![]() | och glömde givetvis Tina Turner! | |
Hr Winbladh | 2008-02-08 16:58 | |
![]() | Som Queen-fantast måste jag förstås rätta 1332991; bandet heter "Queen" utan någon bestämd artikel. Yazoo, Alphaville och Depeche Mode måste förstås också omnämnas. Och så förstås Michael Cretu, Sandra, Madonna, Chaka Khan och några dussin till. | |
Dyslekso | 2008-02-08 17:55 | |
![]() | Acid thunder med Fast Eddie kom -88 tror jag. Det var på den tiden då House-musiken kunde delas in i kanske bara 5 kategorier, mot dagens 473. New Order är det ingen som har nämnt. Blue Monday är väl 80-talets diskolåt nr 1? | |
Stepe543 | 2008-02-08 18:23 | |
![]() | Alphaville's Forever Young från -84 var den första platta jag själv köpte. Är fortfarande den bästa plattan jag hört, med viss konkurens från U2's The Joshua Tree... Men muskien från 80-talet rockar fortfarande fett... | |
falafelibröd | 2008-02-08 18:38 | |
![]() | Mm 80-tal är trevligt. Jag lyssnar seriöst på en del och mindre seriöst på annat. Har någon nämnt Genesis? Fast det bör ju då påpekas att även om jag uppskattar 80-talsgenesis så är nog 70-talsgenesis snäppet vassare. | |
Hr Winbladh | 2008-02-08 19:14 | |
![]() | Okej, Genesis är självklart alldeles lysande liksom The Smiths och The Cure, men att kalla det för 80-talsmusik tycker inte jag är rätt. All musik som gjordes på åttiotalet är inte åttiotalsmusik om ni förstår vad jag menar!? Ebba Grön gjorde punkrock, Genesis symfonirock och Sisters Of Mercy spelade verkligen inte åttiotalsmusik och inte heller Sven Ingvars. Däremot så räknas Sabrina, Bananarama, Paul Hardcastle, Shannon, The Flirts, Soft Cell, ABC och Spandau Ballet in i vad jag kallar för åttiotalsmusik. Vad sägs om Michael Jackson? | |
falafelibröd | 2008-02-08 19:31 | |
![]() | Eh, skulle inte invisible touch vara 80-talsmusik så säg? | |
mrmister123 | 2008-02-08 19:40 | |
![]() | om vi pratar seriöst om musik och grupper som verkligen var bra skulle jag nog sätta Depeche, the Cure och New order bland dom allra främsta...... | |
Hr Winbladh | 2008-02-08 21:17 | |
![]() | falafelibröd: Jodå, du har rätt. Genesis under 80-talet var väldigt mycket 80-tal. Däremot är det för det de gjorde på 70-talet som gör att de hamnar i min Hall Of Fame. Videon till Land Of Confusion är ju bara för bra (80-tal!!!). | |
le-lou | 2008-02-09 00:31 | |
![]() | depeche mode var bra. sen var det förmodligen carola för hela slanten för min del när det glada 80 talet begav sig. Förutom mot slutet, då skulle det gås i svart och lyssna på the cure. Nej fy fan för 80 talet, det värsta med den eran rent musikaliskt är att alla låtar vid det här laget är sjukt sönderspelade. One hit Wonder-era. Hr Winbladh har för övrigt helt rätt i sitt inlägg att bara för att musiken gjordes på 80 talet, inte behöver vara 80-tals musik. Det jag tänker på och tycker till på är de låtar som skulle finnas med på Absolut 80-tal- skiva, alltså låtar som skulle spelas på en fest med 80-tals tema. YACK. | |
veggie_d | 2008-02-09 00:35 | |
![]() | jag kanske missförstod det, jag trodde frågan gällde musiken som gjordes under 80-talet och inte 80-talsmusiken (för jag håller med om att det är två olika saker) | |
Dunkers - Ej medlem längre | 2008-02-09 02:45 | |
![]() | Devo och Talking heads ... | |
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-02-09 05:18 | |
![]() | Här är några ni kända glömt nämna. :) Beastie Boys Billy Idol Cher Culture Club Cyndi Lauper Janet Jackson John Farnham Kim Wilde Lionel Richie Robert Palmer Twisted Sister | |
poänglös - Ej medlem längre | 2008-02-09 09:31 | |
![]() | I slutet av 80-talet hittade jag till Pixies, The Cure, Nick Cave, manchester-vågen osv. Det var årtiondet då indiepopen föddes, postpunken exploderade, powerpopen dundrade på, synt och new wave ägde min förort tills Public Enemy rullade in med sin tunga Uzi... Och ändå är jag så förstörd av etablerade "sanningar" att jag först av allt när nån säger 80-talsmusik tänker på: www.channel101.com/s...ho w_id=152 / en.wikipedia.org/wik...Ya cht_Rock | |