Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 861 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2008-02-09 11:38 | |
![]() | Alexander Schulman är en person som kan skriva roliga bloggar. Jag skrattar ofta högt när jag läser dem. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-02-09 11:39 | |
![]() | Folk som bloggar om sig själv och vänder ut och in på sig så att vem som helst kan ta del av de innersta känslorna är faktiskt farligt. Det finns människor som utnyttjar det och därför tycker jag man är dum när man utsätter sig för sådan fara. Jag förstår inte varför man vill berätta så mycket om sig själv för vem som helst. Vad man heter, bor, ålder, intresse, yrke. Det är bara början sen kan man om man vill ta reda på så mycket mer om man vill om den personen eftersom grunderna är utlämnade... Tänk på det, ni som gillar att blogga. | |
| vindsus86 | 2008-02-09 11:40 | |
![]() | jag skiter ofta i stor bokstav efter shifttangerna på ett gammalt tangentbord krånglade så det blev till en vana att strunta i att försöka. och nu ligger jag i sängen och ser inte ens tangentbordet så nu orkar jag verkligen inte anstränga mig. sedan är detta ingen blogg och sådana "fel" som att inte använda stor bokstav efter punkt är öht inte samma sak. jag vet att det skall vara stor bokstav, men är för lat för att bry mig. särskrivare vet bara inte bättre. då är de dumma. | |
| Minta | 2008-02-09 11:41 | |
![]() | Inleda en mening med "och" är inte fyfy nuförtiden om det inte gäller strikt officiellt språk och knappt då heller. | |
| vindsus86 | 2008-02-09 11:42 | |
![]() | inleda med och är faktiskt ganska fult. "och" vad, liksom? man har ju inget att ocha med. | |
| vindsus86 | 2008-02-09 11:43 | |
![]() | jag tycker varken alex schulman eller hans fjantfru skriver några intressanta bloggar. | |
| Minta | 2008-02-09 11:45 | |
![]() | Svenska språknämnden: Är det korrekt att börja en mening med och eller men? svar Det är inte fel att ibland inleda en mening med och eller men. En mening kan börja med men när den står i motsättning till hela den föregående meningen, inte bara en del av den. Det är ofta bättre än att försöka uttryck motsättningen med ett dock eller emellertid, ord som kan låta onödigt formella. Man skriver alltså gärna: Experter har intygat att han fått hörselskadan genom att i alla år ha arbetat som musiklärare med fiolelever. Men försäkringskassans läkare vägrar att acceptera hörselskadan som arbetsskada. Det är bättre än Försäkringskassans läkare vägrar dock… På motsvarande sätt kan man börja en mening med och när den innebär ett tillägg till informationen i föregående mening eller meningar. Särskilt när meningen är sista ledet i en uppräkning eller uttrycker ett slags sammanfattning, så kan ett inledande och ge särskilt eftertryck: Kontoret har hållit stängt på fredagar. Förfrågningar från allmänheten ligger obesvarade sedan förra året. Ingen ny information har lagts ut på webbplatsen sedan februari. Och det är ändå bara de missförhållanden som gäller ansiktet utåt. Men meningsinledande men och och bör ransoneras. Det är inte bra om två meningar efter varandra eller mycket nära varandra börjar med men. Flera meningsinledande och efter varandra ger ett pratigt intryck. | |
| Minta | 2008-02-09 11:48 | |
![]() | Nej, smaken är som baken, jag tycker han är mycket rolig och skriver bra. Vem är hans "fjantfru"? | |
| Brotherhood - Ej medlem längre | 2008-02-09 11:52 | |
![]() | ler ler lol irl *flabbar* och LeR | |
| vindsus86 | 2008-02-09 11:55 | |
![]() | *dör lite på brotherhood* katrin schulman. hörde henne på radio häromdagen också. hon kunde inte ens prata ordentligt. verkar blåst. | |
| Brotherhood - Ej medlem längre | 2008-02-09 12:00 | |
![]() | Hon är snygg så hon kommer undan. Så borde alla människor kategoriseras. Snygg - skriv vad du vill. Ful, ansträng dig mer och lite mer och en smula mer. Jag som är groteskt ful bara önskar att jag kunde skriva vad jag vill och ändå får signera en autograf eller glida på en räkmacka! Dessväre är jag hindu oh kommer bli kloakråtta nästa liv. | |
| Minta | 2008-02-09 12:06 | |
![]() | Jag tycker Alexander Schulman har humor och självdistans, han kan skratta åt sig själv. När han skriver om hur han får se sina egna felöversättningar i Simpson" han gjorde som mycket ung och hur plågsamt det är, skrattar man nästan ihjäl sig. | |
| HannaSofia | 2008-02-10 00:03 | |
![]() | jag har ganska nyligen börjat blogga. Min blogg är helt ytlig och är tänkt att handla om inredning, resor, litteratur, film och annat som jag känner för. Det positiva med detta bloggande är att det gjort mig mer fotointresserad och jag kommer snarast möjligt att köpa bättre fotoutrustning. För dem som är intresserade nancyandi.blogg.se/ ni andra kan låta bli. | |
| veggie_d | 2008-02-10 00:18 | |
![]() | Det är väl inte herr Schulman som stod för klassikern att översätta Homers "I told you they could deep-fry my shirt" till "Jag sade ju att de kunde djupfrysa min skjorta"? Cred till honom i så fall. Den spelar nästan i samma liga som den där någon kunskapsbefriad människa översatte repliken "oh no, the gear is broken" (uttalad av en pilot i en halvjobbig situation med flygplanet) till "åh nej, växellådan är trasig". | |
| Minta | 2008-02-10 09:50 | |
![]() | Jo, det var Schulman. Han står även för översättningen "I had a fantastic idea" till "Jag fick ett fantastiskt id-kort". Hahahaha | |
| DennisPlz | 2008-02-10 10:30 | |
![]() | Schulman(s) - bloggarnas Paris Hilton. Motorn är igång, men det är ingen bakom ratten. | |
| Minta | 2008-02-10 10:42 | |
![]() | Jag tycker att han skriver roligt och intressant om egna och andras fel och tillkortakommanden, det som gör honom läsvärd är att han gör det på ett bra sätt, han är en bra skribent. Jämförelsen med Paris Hilton haltar därför. | |
| Nemi | 2008-02-10 11:49 | |
![]() | Jag vill, precis som emmylicious, göra lite reklam för den eminenta tråden om betapetmedlemmars bloggar: www.betapet.com/inde...mp ;page=-0 Där kan den som vill göra reklam för sin egen blogg. /Nemi | |
| Intet | 2008-11-29 22:10 | |
![]() | Yeah, Intet har skafft blogg: persikasplace.blogspot.co m Totalt meningslös och totalt ointressant.. men ändå! ;) | |
| MissT | 2008-12-01 19:18 | |
![]() | www.imammasmage.blogg.se | |