Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade12
Mobilspel
Pågående18 656

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YamahaJet2008-02-25 22:33
Antal inlägg: 2239

Alltså visst, träffas på internet, men blir det inte fett pinsamt att behöva ljuga varje gång någon frågar hur man träffades?

Snurt2008-02-25 22:41
Antal inlägg: 1304

På vilket sätt skulle man behöva ljuga om det? (och vad har det med fetma att göra?)

DennisPlz2008-02-25 22:43
Antal inlägg: 4031

Du e ju fett med pinsamt va lite du hajjar lingot, svenne.

Snurt2008-02-25 22:47

Lingon har väl inte några kalorier?

DennisPlz2008-02-25 22:48
Antal inlägg: 4031

Nej, men de har humor :D

falafelibröd2008-02-25 23:00
Antal inlägg: 782

Mina två bröder och min far träffade sina nuvarande via internet.
Jag har då aldrig sett dom lyckligare. Och inte skäms dom för det heller.

Snurt2008-02-25 23:00

:D

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-02-25 23:04
Antal inlägg: 1290

Jo, visst blirre fett pinsamt.
Grejen med nätdejting är att alla håller på med det men ingen vill erkänna det!
Det är inte själva nätdejtingen som är pinsamt, utan det faktum att man _aktivt_ letar efter partner.
Det är liksom ocoolt.
Mycket coolare att säga: "Äsch, hon ba föll in!" än "Jag uppdaterade hennes sida i hopp om nya nakenpics tills F5 nöttes ut".
Jag tycker att alla borde nätdejta nån gg ba för att se hur det känns!
Men after all, som en gammel nätdejtare jag är så kan jag lova er - man letar alltid efter nån som kanske är bättre... Och misstänker att ens dejtande partner gör samma sak. Ingen bra grund för ett livslångt förhållande, right?

ciaobabe - Ej medlem längre2008-02-25 23:11
Antal inlägg: 383

Jag ser inget pinsamt alls i att ha träffat min partner på nätet. Om man har problem med det så kanske det inte e rätta vägen.
Och till äppelkatten att man hela tiden skulle tro att ens dejt letar efter nån annan bara för man träffats på nätet e ju samma sak som om vi träffas på krogen så ska jag misstänka varje gång han går ut att han letar nytt??
Det handlar om att lita på varann!!

Riverpoet2008-02-25 23:14
Antal inlägg: 1070

Nätet är det vanligaste sättet att träffa en partner på nuförtiden har jag hört. Har jag fel? Nätdejt har jag aldrig provat, och kommer nog aldrig pröva. Tycker man stöter på tillräckligt med intressant folk på andra forum.

Saltnarv2008-02-25 23:24
Antal inlägg: 101

Först kommer krogen, sedan nätet och efter det gymet läste jag i nån undersökning för inte så längesedan.

ciaobabe - Ej medlem längre2008-02-25 23:27
Antal inlägg: 383

Å det behöver ju inte ske på renodlade dejtingsidor. Vi e ju flera som träffats här på beta. Å jag lovar att när jag började spela beta så var det absolut det sista jag trodde att jag skulle möta kärleken här;-))

Riverpoet2008-02-25 23:29
Antal inlägg: 1070

Jag tror att det sker väl så mycket flörtande på icke-dejtingsidor. Och att detta flörtande kanske har större chans att bli något långvarigt.

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-02-26 00:19

Måste kanske förtydliga. Med nätdejting menar jag nätdejting, inte nätdejting via nätdejtingssidor. Aldrig reggat mig på en sån - det vore verkligen som att lägga ut en kontaktannons i DN. Fast never say never, med min inställning till kärlek och förhållanden så lär jag sitta där när jag är 60, med en IKEA-penna i handen, och skriva att jag visst är "en glad och social mappie, helt utan problem, och rökri sedan rökförbundet införts på stan...". Usch, nu svamlar jag. Keep dating good ppl, jag ska slagga nu.

E Solu - Ej medlem längre2008-02-26 02:10
Antal inlägg: 4715

Jaha, är det såååå nätdejting funkar? Jag inser nu att anledningen att mina nätdejtingförsök inte lett till livslång lycka kan vara nätbrynjan jag trodde man skulle ha på sig på detjen.

Miss_jk2008-02-26 06:07
Antal inlägg: 8941

Tycker inte att det är ett dugg pinsamt att berätta hur vi träffades. Och jag kan villigt erkänna att jag gick in på hans sida med jämna mellanrum för att han skulle "se mig" utan att jag själv skulle behöva ta kontakt.
Just nu så har jag väl 5-6 av mina närmsta kompisar som träffats via nätet.
Jag hade inte lagt upp min sida som en kontaktannons, utan tvärtom inte skrivit ett dugg om mig själv. Samma text där som jag har på min betasida ungefär så man behöver liksom inte få med det där med mysiga hemmakvällar och långa promenader.

Kan någon svara på exakt vad det är som är så pinsamt, för det förstår jag inte.

mick_e 2 - Ej medlem längre2008-02-26 10:31
Antal inlägg: 120

Inget pinsamt alls, vi använder ju nätet till en massa saker och tjänster, varför inte dejta?
Jag skämms inte över att jag mötte min stora kärlek på nätet, visserligen här på Beta, men ändå...
Att som Äppelkatten jämföra med att sätta in en kontaktannons i DN känns bara förlegat, wake up and smell the coffee..

grönöga - Ej medlem längre2008-02-26 11:15
Antal inlägg: 5570

Jag lärde känna min nuvarande man här på beta. Hade inget kort och ingen info om mig själv på min personliga sida, och inte en endaste tanke på att "hitta nån". Visste inte mer om honom än att han hade en underbar personlighet och gjorde mig glad.
Men fy vad "pinsamt"! Bäst jag tar ut skilsmässa och går ner på puben på lördag och letar bland dom halvfulla killarna i baren som jag inte vet ett jota om, nja ... fel där, jag vet ju iaf hur dom ser ut.

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-02-26 11:30

mick_e: I DN lägger du ut info om dig: "Snygg, singel, söker bla bla". På säg Spraydate lägger du ut samma info om dig på samma sätt: "Snygg, singel, söker bla bla". Så varför inte jämföra? Det är ju same shit. Och bara för att det sistnämnda sker på ett "coolare" sätt så blir det inte mycket coolare för det.

Jag säger - go för nätdejting via intressecommunities - träffat ett par ex där! Säger nej. nej. till folk som lägger ut sig på nätdejtingssidorna. Fattar nån ens skillnaden? :(

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-02-26 11:32

Förtydligar en gg till, vilket verkar behövas:

Jag snackar skit om nätdejtingssidorna. = DN

Inte intressecommunities. = Beta, Helgon, ja även Lunar som sista utvägen, vad de nu har för intresse som profil

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?