Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jack Fate - Ej medlem längre | 2008-03-04 10:12 | |
![]() | Hmm, inte många som har några åsikter... De som inte gillar filmen, ni fixar inte slutet? Jag rekommenderar er att se filmen en gång till och verkligen lyssna på vad de säger. År 1980 känns enda in i hjärtat. Titta bara smileysklistermärkerna och boskapsredskapen i gubbens Texaco mack. Undergångstemat har den vanliga amerikanen i själen. Something's gonna happen... medan svenskarna spelar betapet och källsorterar. Herregud vad jag jiddrar. Men filmen drabbade mig (likt Garden State som kommer ikväll i TV3) | |
| Elmis | 2008-03-04 14:55 | |
![]() | NCFOM är riktigt bra men inte fantastisk. Bäst på det visuella planet och den täta stämningen men wowkänslan uteblev. Javier Bardems skurk är lite för perfekt vilket ju är signum för Coens övertydlighet vilket jag kan störa mig på lite grann. Dessutom är vissa scener och roller i filmen tämligen överflödiga (läs Woody Harrelson) vilket gör att den är en aning ojämn i tempot. Coens vill visa upp slumpmässigheten som en viktig pelare och jag är inte helt säker på att de lyckas fullt ut med det även om de gör ett gott försök. Det ÄR svårt särskilt som de hanterar en mängd symboliska funderingar och öppna scener. Men visst är det ändå en klockren 4 (av 5). En av de intressantaste filmerna på senare år om inte annat. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-03-04 16:17 | |
![]() | Mmm, den är bra. Speciellt gillar jag det att filmen inte någon gång har med musik. Stämning kan byggas upp av bra bilder och annat således. Måste ju också rekommendera lite andra bra nya filmer. Såg att Into the Wild och There will be Blood skrivits om på sidan innan och dom är toppenbra. Annat nytt som jag tycker ni borde se är Darjeeling limited, Kite-runner, Juno, Wrist Cutters (vet inte hur ny denna är dock). Kite Runner ger jag 5 av 5. | |
| Riverpoet | 2008-03-04 17:33 | |
![]() | Andraideal har smak. Wristcutters har jag letat runt lite efter. Kite runner läggs genast med på "vill-se-listan". Filmtipset yay! | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-03-04 18:00 | |
![]() | Det har du med! Suger åt tipsen du ger i musik och film :) (säg till om du inte hittar wristcutters.) Såg Lust Caution också förresten, den var rätt bra. Har några lovande filmer på G som du eller någon annan kanske sett och kan ge liten recenssion? Hmm. Jag har för mig att filmtipstråd redan finns förresten... Southland Tales. Gjord av samma som gjort Donnie Darko (och den är grymt bra!) Sägs att den ska vara lite skruvad... Lars and the Real Girl. Sägs vara årets bästa feel-good-movie. Ryan Gosling som spelar Lars är ju jättebra också så det ser lovande ut. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-03-04 18:05 | |
![]() | www.betapet.com/inde...mp ;page=-0 Där är tråden för filmtips - nyare filmer. Jag fortsätter där :) | |
| Riverpoet | 2008-03-04 18:21 | |
![]() | Tack detsamma! Vi fortsätter i filmtråden... | |
| Zmul | 2008-03-04 19:04 | |
![]() | jänkarna kan inte göra bra filmer längre den sög..There will be blood var en aning bättre.. | |
| Greenline | 2008-03-04 20:15 | |
![]() | Jag är ett Coenfan, så jag är lite besviken. när alla recensenter hyllar den, då måste det ju vara fantastiskt. Men jag ger den en trea. Visst nyskapande, men för mig kommer den efter Fargo, The Big Lebowski, Barton Fink, Oh Brother where art thou. Karaktärerna var inte lika spännande och tilltande och den var lite för skruvad. Coens är bäst då deras karaktärer är skruvade, men ändå trovärdiga. Jag tycket nog helt enkelt att bardems psycho-skurk var dels för skruvad och dels platt, han var liksom bara ett hemskt psycho med en jävligt lustig och bisarr pryl. Jag tror inte folk kommer at se den om och om igen, som flera av deras andra filmer. | |
| Semt - Ej medlem längre | 2008-03-05 11:35 | |
![]() | Elmis"Coens vill visa upp slumpmässigheten som en viktig pelare och jag är inte helt säker på att de lyckas fullt ut med det även om de gör ett gott försök." Jag tror inte alls det handlar om det.. det handlar om sina val i livet.. att man visst kan påverka. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-03-05 19:17 | |
![]() | Nja, tycker det är få scener där inte slumpen spelar en stor roll. Brolin har ett val när han - slumpmässigt - snubblar över alla pengar. Lägga beslag på dem, trots att han säkert inser att det betyder trubbel, eller låta brottsscenen förbli orörd. Han väljer att ta pengarna. Däremot har de allra flesta som mer eller mindre slumpmässigt kommer i Bardems väg inget eget egentligt val. De får (om han inte gör det själv) välja krona eller klave innan han singlar slanten, och slumpen avgör deras fortsatta öde. Summa summarum tycker jag att Coens kör ganska hårt med slumpteorin. | |
| Dyslekso | 2008-03-05 19:48 | |
![]() | Plus att skurken själv går ett slumpbetonat öde till mötes. | |
| Semt - Ej medlem längre | 2008-03-05 20:20 | |
![]() | Fel, fel, fel. Brolins fru säger tom att det är Du som väljer att skjuta. Inte myntet. Han som är en psykopat... försöker övertala sitt samvete eller ,öjligtvis stilla det och säger att det är myntet som avgör. När han blir påkörd.. så har den andra bilisten valt att köra mot rött. Förstår ni inte?... Skurken klarar sig.. och Tommy Lee Jones kommer att fortsätta vara polis (jaga skurken) pga av sin dröm | |
| Greenline | 2008-03-05 20:34 | |
![]() | Jag ska nog se om filmen. Jag har intelagt ngn filosofisk aspekt på psykot. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-03-05 20:43 | |
![]() | Jag blev rätt besviken. Hade inte en susning om handlingen, vilket kan vara rätt bra ibland, visste bara att den nominerats till några Oscars och så Coens (som är grymt bra på det de gör) på det. Men, nej... Den här filmen gick mig förbi utan att lämna några djupare avtryck. Tyvärr... | |
| Elmis | 2008-03-07 00:25 | |
![]() | Jag tror Coens skulle bli lite besvikna när vi pratar om vad som är rätt eller fel här. ;) Sen lyssnar jag inte av principskäl på någon som kallar sig Vårtgård i efternamn... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-08-18 13:19 | |
![]() | Såg denna film igår och tyckte den var rätt bra, men tyckte inte om slutet... Jag vill ha klarhet, ... Men det är väl rätt typiskt för Coens filmer, eller? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-18 13:21 | |
![]() | Fantastiskt vet jag inte, bra film men inget mästerverk. | |
| Mirror ball - Ej medlem längre | 2008-08-18 13:24 | |
![]() | Jag gillar allt med Colin Nutley. Han är fantastisk. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-18 13:25 | |
![]() | Tänk om Colin kunde skippa ha med sin fru bara.. | |