Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 20 005 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-03-05 19:30 | |
![]() | iof | |
| Achmatov - Ej medlem längre | 2008-03-05 19:31 | |
![]() | gå upp ca 07.50,klä på sig, sätta i linserna, borsta tänderna,ta på sig jacka och skor, springa ner till bussen..allt klart på 5 min | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-03-05 19:34 | |
![]() | Klockan börjar tralla 5 (har den ställd så att den går 15 min. före)-snozar en tre fyra gånger sen upp in på toa, kissar, på med glasögon-äter frukost- kaffe och smörgås samtidigt som jag bläddrar i Svenskan, löser korsord. Upp till badrummet, dusch - in med linser, sminkar mig och lite dofta gott. Ja, jag klär ju på mig förstås...Bråkar lite med håret som lever sitt egna lilla liv- brukar sluta med uppsatt. En procedur på en timme- hoppar in i bilen med Dire Strates på högsta volym och rejsar till jobbet... | |
| Zmul | 2008-03-05 21:34 | |
![]() | kolla tf och pb sen iväg..mata katten ocå såklart | |
| Nemi | 2008-03-05 22:18 | |
![]() | Voj, fler än min sambo som borstar tänder innan ätandet eller borstar tänder trots at ingen mat ätits. Jag har aldrig förstått varför han borstar tänder på morgonen om han inte ätit något sedan han borstade tänder senast. (Fräschheten i munnen kan jag förstå att man vill uppnå men någon egentlig tand-nödvändigt funktion kan jag inte se) Min morgonrutin är olika eftersom jag inte alltid duschar på morgon (har gjort det kvällen innan efter träning)men jag äter alltid nåt litet direkt när jag gått upp eftersom jag alltid vaknar hungrig. Sen gör jag iordning mig, äter frukost + läser morgontidning, borstar tänder och packar väskan sedan är jag redo. Sen så brukar jag alltid få springa runt och leta efter olika saker eftersom jag inte lyckas lägga dom där jag har bestämt att de ska ligga så en hel del tid går åt till att leka detektiv. :) /Nemi | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-03-05 23:05 | |
![]() | Sa jag inte borstar tänderna...det kan jag göra tre fyra gånger på en dag...noja?:)) | |
| J0anFerguson | 2008-03-06 10:17 | |
![]() | Jag måste ställa två väckarklockor på olika ställen så jag inte stänger av väckaren och somnar om. Jag hatar att duscha på morgonen, jag bara fryser och skär mig när jag rakar mig, så jag gör det helst på kvällen. Har jag tid kollar jag på Scrubs till frukosten :) Skölja ansiktet, borsta tänderna och gå till tunnelbanan. | |
| emmylicious | 2008-03-06 10:45 | |
![]() | Man ska inte borsta tänderna efter att man ätit. Det skadar tänderna enorm mycket, speciellt om man druckit t. ex. juice till frukosten. | |
| emmylicious | 2008-03-06 10:45 | |
![]() | enormt* till och med :P | |
| NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-06 13:32 | |
![]() | stänger av klockan..går upp, kissar..duschar..smörjer in mig, käkar frukost, borstar tänderna, sminkar mig och sen fönar jag och plattar håret! sist men inte minst tar jag läppglans innan jag beger mig utanför dörren! | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-03-06 18:05 | |
![]() | Först så stiger jag upp ur sängen, inser då att det faktiskt är mobiltelefonen som för oväsen. Sen försöker jag lokalisera den, då jag ställt i någon avlägsen vrå som man måste tända åtminstone en lampa för att se (eller åtminstone för att komma åt, utan att riva ner någon fin pryl). När alarmet sedan är avstängt, sätter jag mig i sängen och stirrar en stund, sen vaknar jag till, och inser att jag har 50 minuter på mig att göra mig klar innan det är dags att knata iväg till mitt ack så älskade arbete. Så, jag beger mig till köket, letar i skafferiet efter någon lätt frukost. När jag hittat denna lätta frukost, går jag till kylskåpet, plockar ut ett halvtomt paket lätta, som jag sedan brer på mackorna (för den lätta frukosten, har väldigt svårt att bestå av annat än mackor). Samtidigt som jag äter mackorna, plockar jag fram en kastrull, som jag fyller med vatten. Den vattenfyllda kastrullen ställer jag sedan på en av spisens plattor, och vrider sedan på värmen till den... till plattan, alltså. Sedan beger jag mig till frysen, rotar lite där, tills jag hittar en påse köttbullar, som jag tar med in i köket. Jag plockar fram en stekpanna, ställer den på spisen, vrider på värmen, och går sedan till kylskåpet ytterligare en gång. Där letar jag upp margarinet, som jag sedan skär loss en liten, liten bit av. Den bortskurna biten förflyttar jag därefter till stekpannan. Ungefär nu kokar vattnet upp (säger vi), och jag går till skafferiet och plockar ut ett paket/en påse pasta, som jag doserar upp, och sedan slänger/häller/försiktigt smyger ner, i det kokande vattnet. Och just i den här sekunden blev jag lat, men efter en stund har jag iaf ordnat dagens lunch till mitt jobb, och tio minuter efter att den är klar, är jag på väg till jobbet. Hoppas att det där gav en ordentlig överbild över mina mornar. | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-03-06 18:06 | |
![]() | Överbild? Gee, så jag pratar, översikt, ska det ju vara. | |
| Öronpropp - Ej medlem längre | 2008-03-06 19:07 | |
![]() | Kliver upp runt 07.00, drar ner till OK och köper ett sexpack. Klipper i mig sexpacket och tar en bit kall falukorv, sen öppnar bolaget och jag kan kan börja bygga på dagens fylla. På lördagar lyxar jag till det med en burk kattmat innan jag storhandlar på bolaget inför söndagen. Duschar gör jag varannan onsdag, då kliver jag upp runt 06.00 istället. | |
| Saltnarv | 2008-03-06 19:58 | |
![]() | Jag brukar vakna med ett ryck efter att ha ställt om väckarklockan för många gånger. Då duschar jag snabbt och klär på mig, sedan springer jag till tåget. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-03-07 21:16 | |
![]() | Vaknar o undrar varför... | |
| Kumicho | 2008-03-07 21:40 | |
![]() | jag försover mig alltid för att jag aldrig kommer i säng och sen aldrig somnar. hinner jag äter jag frukost men duscha och en kopp kaffe är ett måste för att vakna. utan morgonkaffet kan jag vara grinig en hel dag, spelar ingen roll ifall jag får en kaffe i skolan. | |
| Lisajonsson | 2008-03-08 13:44 | |
![]() | dusch, på med kläder, koka havregrynsgröt, läsa del 1 av GP medan jag slevar i mig gröten, jaga rätt på ett par feta syrsor att mata ödlorna med och så iväg. | |
| NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-08 14:10 | |
![]() | Borstar verkligen såhär lite folk tänderna på morgonen? | |
| emeli_ | 2008-03-08 14:54 | |
![]() | Går upp, in på toa, sen dusch och efter det smörjer jag in mig, sminkar mej, när jag är klar med det går jag ut och matar kaninen och sen är det frukost te och macka och sen tandborstning och försöka få till nån frisyr. sen bär det av till bussen. | |
| Lisajonsson | 2008-03-08 15:20 | |
![]() | Jag stoppar i mig ett fluortuggumi efter frukost, borstar bara på kvällen... Sist jag var hos tandläkaren frågade hon om jag använder tandtråd. Nej, sa jag. Ja, vad skall jag säga, det verkar ju gå bra ändå, sa hon. Jag lät bli att nämna att jag bara borstar tänderna en gång om dagen. | |