Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade30
Mobilspel
Pågående20 069

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mamman - Ej medlem längre2008-03-12 22:04
Antal inlägg: 6379

brava. jag byter gärna.... ;-)

brava2008-03-12 23:23
Antal inlägg: 1636

jajaja bytt bytt kommer aldrig mer igen. Jag vet inte hur mycket pengar jag har lagt ner på att krulla till håret. Minsta spolarna starkaste vätskan så att det skulle bli riktiga korkskruvar - att man aldrig kan va nöjd :))

zimba - Ej medlem längre2008-03-12 23:34
Antal inlägg: 2256

Jag kan förstå er som har extremt krulligt hår, det är nog inte så kul att håret lever sitt eget liv. Jag permenenta mig en gång för att få fint lockigt hår och vad fick jag? Jo negerkrull, Fast att håret var hyfsat långt så flög det upp som en gummisnodd när man drog ut en test. Det var inget kul alls. Sen är det ju så att "man får vara som man är när man inte är som man ska" gammalt zimba ordspråk.. eller som visan går "det man inte har det längtar man till och när man fått det som man vill ja då står tiden still"

oeronbarn - Ej medlem längre2008-03-13 02:13
Antal inlägg: 2288

jag är ute efter en permanentrakning. det är så jobbigt att ansiktshåret ska hålla på och växa ut hela tiden. det här kanske är fel tråd, men någon kanske har nåt bra tips?

vindsus862008-03-13 02:21
Antal inlägg: 3785

haha jag trodde tråden handlade om det med.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-03-13 06:57
Antal inlägg: 22144

Här kommer en krulltott till. Jag har rakpermanentat mig en gång och efter första hårtvätten så var det lika lockigt igen. Även jag har varit med om att ngn. sagt efter det att jag plattat det...Guud vad snyggt! Det där är mycket bättre...Man blir inte jätteglad precis. Men håret är för mig en personlighet och det ingår i min,så nu får det leva sitt eget liv. Brukar fläta det efter tvätt så att det inte har en chans att korkskruva dig så mycket iaf.

fen0mena2008-03-16 20:29
Antal inlägg: 116

men har hört talas om nån ny metod. Matrix tror jag det hette.. det skulle tydligen va lite mer skonsamt för håret o hålla länge. Men jag tackar för råden och ska gå o höra med en frisör nån dag..

ska även kolla upp det där med permanentrakning till benen ;)

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-03-17 08:51
Antal inlägg: 1290

oeronbarn: gör inte det, nån gg vill du fly all mediauppmärksamhet (förutsett att du blir kändis alltså) - och då kommer du att vilja skaffa skägg! :)

Sawawa2008-03-17 13:10
Antal inlägg: 606

Jag skulle kunna mörda för lockar!
Blir lite ledsen när jag läser det här, för vad jag än gör så är mitt hår alltid raaaaaaaaaaaaaaakt. Inte en enda lock någonstans. Ge mig!

mamman - Ej medlem längre2008-03-17 19:45

Vi byter!!! Det är väl så att det man inte har vill man ha och tvärtom....

Sawawa2008-03-17 20:00

Men helt seriöst! Jag blir helt överlycklig om bebishåret i nacken formar något som kan likna en lock när jag är riktigt svettig...

Elizabett2008-03-17 20:12
Antal inlägg: 97

Hallå! Jag är frisör och har lite erfarenhet inom området. Matrix är superduperbra! Den bästa rakpermanenten jag testat i alla fall. Den tar rätt lång tid att göra men det är det värt! Dock är det väldigt många som färväxlar resultatet av ett plattångat och ett rakpermanentat hår. När det är plattångat blir det mjukt och glansigt men med rakpermanent kommer det att vara rakt men inte så där overkligt glansigt och slätt. Håret tar ju skada av processen och när man har naturligt lockigt hår är det oftast rätt torrt också så det kommer ju inte att bli mindre frissigt. Jag kan rekommendera att rakpermanenta håret men du måste vara beredd på att jobba med det. Det kommer inte att ligga som ett reklamhår över axlarna. Är det fuktigt ute kommer det ändå att frissa sig lite. Lycka till!

mamman - Ej medlem längre2008-03-17 21:01

sawawa: Och jag skulle vara överlycklig om mitt hår NÅGON GÅNG ligger som jag vill!!! :-)
Nu i detta väder är det kört TOTALT att få håret någotsånär åt det håll man vill... funderar ärligt på att klippa mig kort.
Fast även där... var till en frissa som itne vågade klippa mig kort... just för att jag har fler lockar är Cyndee Peters

Kan också säga att det var ett par år sedan jag kollade med rakpermanent, troligtvis har något hänt inom området.... men vet ändå inte om det är värt det.

fen0mena2008-03-17 21:15
Antal inlägg: 116

Tack Elizabett! cirkus hur mkt får man betala för en Matrixpermanent då? hört att det finns en "kall" o en "varm" variant.. hur funkar det? och vad är det för skillnad på kall o varm?

Elizabett2008-03-17 21:21
Antal inlägg: 97

fen0mena: Den kalla versionen är om man har aplockigt hår och vill få det lite mindre lockigt. (alltså inte rakt) Den varma versionen är den som tar tid. Då använder man plattången i processen och man sköljer håret typ tre gånger och tar mellan 3-4 timmar. På vår salong kostar det omkring 1500 med klippning. Sen som sagt kommer ju inte håret att vara slätt och blankt av naturen efteråt men det finns superba glanskrämer som fixar biffen! :)

Wrobbe2008-03-17 22:06
Antal inlägg: 1

www.frisorguiden.se - kolla där

Sawawa2008-03-18 10:57

Mamman: Men det ser ju bara levande och härligt ut! Mitt bara...hänger där. (Ja, okej, det råkar vara över en halv meter långt, och det är för tungt för att något ska bita, men ändå.) Tråkigt! Och min frisör vägrar permenenta mig. Grrr.

jezzan_2008-03-18 14:34
Antal inlägg: 1

jag har riktigt vågit och krullit hår, men plattar håret 2 gångeri veckan och det räcker:P oavsett vädret så är det rakt och glansigt utan att jag har jag har medel i håret:) rekommenderar GA.MA Italy professional, ceramic technology plattången:) den är super bra.kostar runt 700kr men prisvärt. som ett tips:)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?