Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 931

Forumkategorier

Användare Inlägg  
emmylicious2008-03-19 11:03
Antal inlägg: 4501

hoppas barnet mår bra.

bennyboll - Ej medlem längre2008-03-19 11:06
Antal inlägg: 8806

Om du menar mej, så är Andreas 22 år o fullt frisk!! Han blev bara lite stressad i magen, hjärtfrekvensen var skyhög, men det var väl inte så konstigt eftersom jag själv var i upplösningstillstånd!

yayasout - Ej medlem längre2008-03-19 11:27
Antal inlägg: 1408

Jag får ångest när ni pratar om körkortet. Jag har ju inget och alla tjatar om att jag MÅSTE ta det nu. Till råga på allt hittade jag mitt körkortstillstånd igår då jag städade vårat kontor/spelrum/tillhålet utan dagsljus. Hade lyckats förtränga det och nu känns det som ett tecken från ovan. Suck.

emmylicious2008-03-19 11:34
Antal inlägg: 4501

hehe, yaya ... jag känner mig också väldigt pressad. min bästa vän klarade nämligen uppkörningen för två veckor sen :P och idag började pappa prata om att jag borde gå en intensivkurs så att jag lättare kan få jobb.

Intet2008-03-19 11:57
Antal inlägg: 557

chez..hahahaha! :D

oceano - Ej medlem längre2008-03-19 12:12
Antal inlägg: 1563

Jag klarade bil på första försöket men på MC så kugga jag på nån löjlig garagevändning. Det dumma var att när jag kuggat på MC å skulle vänta på ny uppkörningen så dröjde det med den tiden å jag skulle till Italien i tre månader och jobba. Tyckte då att det va sjukt att jag inte fick köra bil, jag hade ju klarat bilkörkortet men fick inte ut nåt körkort för jag inte klarat MC. Vet inte hur det e nu men de kunde ju ha haft ett tillfälligt körkort sålänge.
Men en hemlis;-) jag körde bil hela tiden i Italien...

Eddvin2008-03-19 12:49
Antal inlägg: 1

jag klarade det på andra gången.. den första uppkörningen var en stor chansning eftersom jag bara hade tagit typ 2 lektioner. Jag behövde mer träning så jag bokade upp 7 lektioner och så gick andra väldigt bra =)

Silverin - Ej medlem längre2008-03-19 19:52
Antal inlägg: 1760

Är en sån som fick körkortet i flingpaketet. Så gott som...

Tog körkortet i Miami. Knallade in på byrån. Betalar $12. Få ett papper med frågor på båda sidor. Ena sidan kanske 10 olika vägskyltar. Andra sidan lite avstånd etc. Man fick ha 4 fel av 20. Jag hade 4 fel.

Kvart senare uppkörning. In i bilen, ut på mindre väg utan att stanna - in på nästa område. Backa ca 40 meter. Vingligt. En totaltvändning av fordonen i 3 drag. Behövde 4. Tillbaka vid uppkörningsområdet o lyckades galant med en fickparkering. (Mysko!).

Kontrollanten frågade mig ifall jag hade körtkort i Sverige. Svarade ja utan att tveka. (Ren o skär lögn, men i Staterna krävs det att man har bil o körkort för att leva.)
En halvtimme efter att jag kommit dit var jag med "rosa lappen".

Efter 3 år i kommer jag hem. Gör en gratis ögonundersökning hos en polare. Betalar 250 till vägverket o hem kommer mitt svenska körkort. Halleluja.

Hedenstierna2008-03-19 20:27
Antal inlägg: 530

Första gången kuggade jag, körde mot enkelriktat. Inte så konstigt att jag kuggade kanske.. :)

grönöga - Ej medlem längre2008-03-19 23:05
Antal inlägg: 5570

Teorin var inga problem, den fixade jag vid första.
Uppkörningen däremot ... Första gången var en kvinnlig "uppkörare"*säger man så ...?=S* och hon babblade på om än det ena och än det andra, undrade vad jag jobbade med och frågade efter detaljer bla bla bla jag höll på att bli knäpp. Vid en korsning med trafikljus så stannade jag med främre hjulparet på fel sida av stopplinjen .... Hon såg inte direkt ledsen ut när hon upplyste mig om att hon inte ansåg mig lämplig till att få mitt kort ännu ... *kossa!*

Andra uppkörningen var med en manlig som inte sa ett ord utöver det han var tvungen till för att dirigera mig. När vi var åter på parkeringen utanför vägverket så sa han bara att han inte förstod vad min tidigare "uppkörare" skrivit om, annat än att en stopplinje naturligtvis var en stopplinje ... Sen säger han -
"Jag vill inte se dig här igen, om det inte är för att du vill ta fler kort. Men jag kan inte annat än ge dig lappen, men du - Lyft på högerfoten!"
=D
*Och sanningen är den att jag kör på tok för fort .... fy mig! Men jag har fortfarande lappen kvar =)*

gonewiththes2008-03-19 23:33
Antal inlägg: 47

Jag kuggade på första teoriprovet. Sen när jag klarade det andra gången tog jag en paus från allt.. Men två dagar innan teorin skulle gå ut körde jag upp, trots att min körskolelärare sa att jag aldrig skulle klara det. Klarade det galant :)

vita_syrener - Ej medlem längre2008-03-19 23:42
Antal inlägg: 22144

Nu vill jag ju inte på något sätt skryta men jag tog mitt körkort på tio körlektioner och tre månader, så lite stolt är jag allt, för min yngste son var bara nio månader, och om jag får tillägga så var jag 30 fyllda,,,gick som på räls.

Aeronaut2008-03-20 00:48
Antal inlägg: 64

Jag kuggade första gången jag körde upp för MC-kortet. Jag har kört cross i flera år. När vi skulle köra upp på flygfältet (bromsprov, konbana m.m) så tänkte jag visa att jag behärskade motorcykeln till fullo. Så jag drog en repa på baken där vi skulle ställa upp för bromsprovet. Bromsningen gick utan problem. På tillbakavägen gjorde jag en stoppie. Bromsningen i 90-gick galant.

Dessa manövrar var inte önskade. Nästa gång gick det bra.

sakoline2008-03-20 00:53
Antal inlägg: 742

Klarade teorin, kuggade första uppkörningen. Han bromsade åt mig när jag kom för fort fram mot en väjningsplikt, och så kunde jag slipa mer på min säkerhetskontroll tyckte han...
Så jag övningskörde under sommaren och tog fler lektioner, och endast några få dagar innan körkortstillståndet skulle gå ut (hade kört periodvis i 4 år ja) klarade jag körkortet, mycket tack vare att jag gått på körskola och han hade mina papper framför sig där det stod vilka moment jag kunde.
"Du behöver träna lite mer" började han och jag tänkte att happ, nu måste jag söka nytt tillstånd och fortsätta med den där fula gröna skylten "men det var en godkänd körning" tillade han och skrev under. "Men du är inte fullärd än, så övningskör lite mer".
Det är sant dock, men jag är så fruktansvärd ointresserad av att köra att jag helst inte kör :) fast jag tog körkortet för 5 månader sen.
Försöker dock köra regelbundet så jag inte tappar kunskaperna. Man vill ju inte bli en fara i trafiken, och heller inte göra om allt igen med prov och alla tillstånd och pengar.

E Solu - Ej medlem längre2008-03-20 01:09
Antal inlägg: 4715

Jag törs inte testa eftersom jag är rädd för att kugga.

sakoline2008-03-20 01:16
Antal inlägg: 742

E Solu: Det är inte så hemskt egentligen, visst, man känner sig för ett ögonblick slokörad och överkörd (haha), men det är ju bara att försöka igen. Jag tror att drygt hälften eller något sånt kuggar på första.
:) Känslan att kuggas mot känslan att få den där lilla pappersbiten som visar att man får köra (innan riktiga körkortet kommer på posten) är ingenting!

Mrs Jonsson2008-03-26 15:21
Antal inlägg: 142

Jag tog mitt körkort ida den 26 mars =) Så jävla glad

grönöga - Ej medlem längre2008-03-26 15:24
Antal inlägg: 5570

Grattis! =))

Vigdir2008-03-26 15:27
Antal inlägg: 3722

Grattis Mrs Jonsson!

mamman - Ej medlem längre2008-03-26 15:31
Antal inlägg: 6379

Grattis mrsJonsson!!!

Själv tog jag körkortet på första försöket både på skriftliga provet och uppkörningen. Inga saker att tänka på eller så... utan bara ett Grattis!

Har också haft mitt körkort sen jag fick det och har EN HEL gång fått böter för fortkörning... detta när jag haft körkortet i några månader, efter det kör jag klanderfritt!! HAHAHAHAHA!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?