Spelrum
Giraffen20
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 957

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lissku - Ej medlem längre2008-03-21 01:54
Antal inlägg: 40

jamen exakt..det är inget tvång, det är ingen känslig grej..det är bara att va trevlig

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 01:58
Antal inlägg: 330

då är jag otrevlig då

lissku - Ej medlem längre2008-03-21 02:02

OCH..visst det är bara en site..men vad säger att man ska va burdus och otrevlig bara för det är på internet? återigen..om det kostar så lite att göra någon annan glad, varför inte? jag upprepar, när ni nu vet att folk tar illa upp, varför då inte göra det? är det en prestigegrej? konstig plats att placera sin prestige på.. om det inte är det..som sagt, vad förlorar du som enskild individ eller enskild spelare på att hålla på en trevlig ton? jag kunde inte bry mig mindre för min personliga del men jag tackar alltid oavsett vad, för jag vet att det finns de som faktiskt blir lite gladare av mina TFGM..så VARFÖR INTE? det är den enda relevanta frågan..inte "varför tacka?" Utan "varför inte tacka?" Jag vill se ett bra argement för att INTE tacka, tack.

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 02:06

för man pallar inte

WildChild22008-03-21 02:06
Antal inlägg: 67

Ärligt talat, jag avskyr när nån skriver tfgm när jag förlotat. Känns som en förolämpning haha, jag spelade uppenbarligen ingen "god" match om jag förlorade. Så: om ni vinner mot mig, skriv bara tfm eller nada! =P

Candee2008-03-21 02:11
Antal inlägg: 1256

Jag tycker det är trevligt om nån tackar för matchen men samtidigt är det ju ett fritt val man gör. Man kan inte tvinga någon att vara trevlig utan det är ett val man gör själv, så att förskan "banka" in det med såna här diskussioner är rätt onödigt. Det är ett fritt val som alla har rätt att ha. I början tyckte väl jag oxå att man gott kunde göra det men tycker nu att det egentligen inte spelar någon roll. De flesta känner inte varandra här och då förstår jag inte riktigt varför man ska ta åt sig om någon inte tackar för spelet.

Helt valfritt..men klart är det att jag ger ett + i kanten för de som väljer att tacka iaf.. :) Och så får man inte glömma alla som gör det...det tackar iaf jag för.. ;)

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 02:11

ska jag va ärlig vet jag inte ens va förkortningarna betyder

oeronbarn - Ej medlem längre2008-03-21 02:11
Antal inlägg: 2288

tfm är en lika bra avslutning som någon - ingenting känns lite fattigt.
men vad är grejen med grattis vid varenda jävla rull? hur började det och när ska vi sluta?

lissku - Ej medlem längre2008-03-21 02:11

men att spela en GOD match innebär ju inte att spela kokurrensmässigt bra, som i att vara vinnaren eller nära att vara vinnare, utan bara att det var trevligt att spela..alltså "good sportsmanship" som man säger på engelska. Ett erkännande av att ens motspelare förstår spelet och dess komplexitet och att det kanske inte bara är att roffa åt sig poäng utan även att skapa - tillsammans med någon man tävlar mot - ett intressant spel. Vissa spelar ju astrist och spelar supertaktiskt och aggressivt, då känns ju tfGm avlägset..

Achmatov - Ej medlem längre2008-03-21 02:11
Antal inlägg: 119

eftersom man inte måste tacka så finns det ingen anledning att tjafsa om det..låt folk göra som dom vill så blir allt mycket bättre

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 02:13

exakt älskling

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 02:14

tänk om folk vore lite mer som du

lissku - Ej medlem längre2008-03-21 02:20

men är det här verkligen tjafs? om det nu finns spelare som bryr sig..och så såna som NoXlady som tycker det är helt onödigt att tacka eller visa nån slags trevlighet, då kan det ju vara ett intressant utbyte av åsikter i och med att de som utnyttjar den här möjligheten att spela scrabble online är ganska många och många av de många faktiskt bryr sig..det enda jag stör mig på i diskussionen är den här extremt osympatiska oviljan att gå folk till mötes i det lilla. Som sagt, jag tackar alltid för jag inte vill verka som en röv, men om någon skulle uttryckligen avbe sig detta ynka fjompiga lilla tack skulle jag givetvis sluta.. hur man än vrider och vänder på det så rör det sig om interaktion mellan individer och hur den utformas är ju alltid intressant..det kan börja med betapet och sluta med politik, om man drar en särskild inställning tillräckligt långt. Hur man beter sig i det lilla avspeglar sig i hur man önskar det stora vara.

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 02:22

'eller såna som NoX'...hahah

lissku - Ej medlem längre2008-03-21 02:26

jaja.. skratta bäst du vill men allt jag säger är att om någon säger "det gör ont när du trampar på mina tår" då borde man väl rimligtivis sluta trampa på de där tårna och gå vidare med sitt liv och inte hålla på o tjata om att man dåvisst inte behöver bry sig om andra om man inte känner för det..
Men alla funkar ju olika tack och lov.

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 02:27

exakt

Achmatov - Ej medlem längre2008-03-21 02:32

tfm betyder ju egentligen ingenting..dom flesta skriver det av ren vana bara..helt onödigt bara

lissku - Ej medlem längre2008-03-21 02:37

en sak till bara..det fanns en tänkare en gång som la mycket krut på att hon ville att folk skulle "SÄGA DET", alltså säga rakt ut vad man tyckte och stå för det. I det här fallet skulle det ju va tusen gånger enklare om en sa: jag tycker det känns pissigt när min motspleare inte tackar. Och "tack-motståndaren" skulle då säga " jaha du, du tycker det, men vet du va, det bryr jag mig inte det minsta om, jag bryr mig inte om mina medspelares känslor." Och hade man sagt det från början så hade det ju inte behövts några argument. Antingen så bryr man sig om andra, även i ett sånt här sketet forum, eller så gör man det inte. det är bara att välja - och deklarera - sida. Sen är det punkt slut inget mer att säga och det är bra med det och ingen behöver hitta töntiga argument som att man inte pallar eller dylikt. Som nån sa, det är ju helt valfritt, men alla val man gör ska man väl kunna motivera.

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 02:39

get over it

Achmatov - Ej medlem längre2008-03-21 02:40

jävla bullshit bara

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?