Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 748 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2008-03-26 19:40 | |
![]() | Jaså, du uppmuntrar till olagliga handlingar, du... | |
| Ninnin | 2008-03-26 19:41 | |
![]() | Jag vet Miss jk, det är det jag vill komma ifrån. | |
| Ninnin | 2008-03-26 19:52 | |
![]() | Recerpt på goda, mumsiga vardagstips. | |
| Ninnin | 2008-04-04 19:11 | |
![]() | Alla är så himla gulliga. Men jag vill ha tips på goda, prisvärda middagstips. Som en jättegod korvsoppa: - 6 potatisar - 3 morötter - 1 purjolök - 2 buljongtärningar - 4 korvar av chorizo eller cholbaz eller bratwurzt (tror iofs inte att alla är z-ord, men det ser snyggt ut) Koka upp liter vatten + två buljongtärningar. Lägg i tärnade potatisar och skivad purjolök. Koka i fem minuter. Lägg i resten. Låt det koka tills det är färdigt. Servera med gott bröd. | |
| totoro | 2008-04-04 19:29 | |
![]() | Varför inte börja laga vegetariskt? Brukar kunna bli lite billigare och kan bli hur gott som helst. Och med tanke på dina förslag till recept verkar det i alla fall bli variation om det nu är det du är ute efter. | |
| oozaa | 2008-04-04 19:48 | |
![]() | Spenatpasta 1 lök x antal skivade vitlöksklyftor (efter smak) 1 påse fryst spenat Creme Fraiche salt peppar basilika Tabasco Fräs lök och vitlök i olja, lägg i spenaten låt koka en stund, häll i creme fraichen och låt det koka en stund, smaka av med salt peppar och rätt mycket basilika. Några droppar Tabasco ger lite sting. Pinjenötter och hackad bacon kan oxå vara gott i. Servera med tagliatelle och gärna lite parmesan. | |
| hungerstrejk | 2008-04-04 19:53 | |
![]() | mariekex med sirap på är gott... | |
| iggepigge | 2008-04-04 20:02 | |
![]() | jag skrev ett inlägg på tråden MAT men den censurerades. Men iaf handlade den om mat som måltid. Du har ju barn så ännu mer angelägnare att se på maten som en måltid. Måltid- en situation runt maten naturligtvis men lika mycket det sociala, och som förälder även pedagogiska. Jag tror att maten blir så mycket godare om man kan väva in aspekter som att umgås runt matlagandet, handlingen och röjet. FÖRUTOM intagandet. Jag är utbildad kock. Men vardagsmat i hemmet är inte det utbildningen i första hand riktar sig till. men visst är jag expert på att få smakfulla måltider till mycket liten penning. Tyvärr går det inte stick i stäv med receptbyggande. utom mina råd är istället; -Lär dig priser, handla aldrig till ordinarie. handla när det är billigt och lägg ifrysen. -Ost,kött,grädde, kryddgrönt, bär funkar att frysa in hur lätt som helst. -grönsaker köp på vägen hem, bunkra inte. Svinnet blir skithögt prismässigt. En paprika 200g 79kr/kg är 17kr, dvs 5dl grädde! - Ska det vara gott, låt det ta tid då blir det billigare. Ska sluta nu men en sak till just för att du var förälder; -jag har ofta blindtester av råvaror men i olika märken. En kul lek för barnan där man röstar och ser vilket som var godast...inte fn är det HEINZ vitabönor! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-04 21:52 | |
![]() | Karlssons frestelse 4-5 portioner: 225* 10 medelstora potatisar 2-3 lökar ev. vitlök 350g köttfärs olja svartpeppar 4msk senap 4msk soja 3 dl grädde Skala och strimla potatisen. Hacka löken och fräs tillsammans med köttfärsen. Krydda med svartpeppar. Vispa ihop senap, soja och grädde. Varva potatis och köttfärs i en ugnsform slå sedan över gräddblandningen. Grädda i nedre delen av ugnen 45min-1tim. | |