Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 246

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Yrkesskadad - Ej medlem längre2008-03-28 16:43
Antal inlägg: 31

Riktigt kassa filmer är oftats blockbusters eller filmer med oändlig budget. Senaste exemplet av vidrighet på vit duk är 10.000 B.C. Här kan listan göras oändligt lång, men skulle nog utnämna Fantastic Four till den sämsta skit jag sett.

HoneyBadger - Ej medlem längre2008-03-28 16:45
Antal inlägg: 145

Mycket blockbusters som är skit ur ett perspektiv, men eftersom många såna filmer är underhållande (även för hjärndöda) så klassar jag de inte som värdelösa filmer. Underhållning behöver inte vara nå speciellt sofistikerat!

MissT2008-03-28 16:48
Antal inlägg: 1110

Sagan om ringen triologin suger...

Zeppelinare - Ej medlem längre2008-03-28 16:48
Antal inlägg: 678

"Säga vad man vill om Titanic - men rent tekniskt och visuellt är den faktiskt ett mästerverk. Låt vara att folk tycker den är tråkig o.s.v. men att kalla den en av de sämsta filmerna någonsin är ju bara konstigt (och antagligen bara ett försök att flama)"

Jag bedömmer en film efter originalitet, skådespelarinsatser, manus, foto etc. Inte efter budget och effekter.

Macabre - Ej medlem längre2008-03-28 16:51
Antal inlägg: 8

Stopp och belägg! Visst kan jag hålla med om att Troll i det stora hela är en tämligen tråkig och ganska ointressant film. Men Troll 2 är ju ett fullkomligt fantastiskt stycke skräp! En skrattfest utan dess like!
Jag har sett den åtminstone två gånger.

Yrkesskadad - Ej medlem längre2008-03-28 16:54

Na. Riktigt dåliga filmer ser jag kanske 25% av, börjar få stora skälvan sen och pallar verkligen inte mer. Attack of the Killer Tomatoes! kan vara en riktigt värdelös film ur den aspekt du menar. Annars har jag svårt för filmer från Serbien, idioter allihopa.

Miss_jk2008-03-28 16:56
Antal inlägg: 8941

Open Water är den klart sämsta och mest innehållslösa film jag någonsin sett! Två personer som blir kvarglömda ute på havet efter en snorklingstur. De ligger och guppar i ca 1 1/2 timme och ibland blir det lite läskig musik om det närmar sig en haj, sedan dör båda två i slutet. Menlös var namnet!

Nauticat2008-03-28 16:56
Antal inlägg: 91

Eragon var nog det sämsta jag har sett tror jag...

klobba2 - Ej medlem längre2008-03-28 17:02
Antal inlägg: 2332

Mission impossible trion
kommentarer överflödiga.

Snurt2008-03-28 17:05
Antal inlägg: 1304

Titanic har jag ju inte sett hela av, bara menade att den fick mig att somna, nån som vet vad som-hände-på-slutet , sjönk den? sjönk den?

Min västa film kan ju vara någons bästa och tvärtom? Ungefär som med lergökar och pilsnerkorv.

Film är ju i stort sett alltid kommersiell, så det är ju inget att hänga upp sig på.

Ond jävel - Ej medlem längre2008-03-28 17:05
Antal inlägg: 460

Allt av Michael Bay, "Pear Harbour" är bara ett hemskt exempel.
Jag ville slita ut ögonen på mig själv när jag såg den.

Värsta.

Mårten2008-03-28 17:05
Antal inlägg: 2529

Badger: Jag får panik på filmer vars enda syfte är att en känd skådespelare ska bete sig på ett helt bisarrt sätt hela filmen igenom, borde iofs haft Training Day och There Will Be Blood på delad etta då iofs.

DuLevande - Ej medlem längre2008-03-28 17:05
Antal inlägg: 36

Zeppelinare - "Jag bedömmer en film efter originalitet, skådespelarinsatser, manus, foto etc. Inte efter budget och effekter."

Intressant inlägg!
Om du bedömer Titanic utifrån de kriterierna så förstår jag verkligen inte hur du resonerar.
Originaliteten - ptja - beror ju hur man ser det! Men defacto är ju att Titanic blev en startbräda för en serie sådana filmer. Så en viss originalitet kan man ju faktiskt tillstå att den har! ;-)

Skådespelarinsatserna och fotot blev ju rosat av i princip alla - och sådana saker tycker jag inte man kan se subjektivt på.

Fast du har ju faktiskt rätt i en sak och det är att man inte kan bedöma en film efter budgeten... ;-)

Macabre: haha. Jag har aldrig sett Troll 2 - men jag youtubade lite nyss och hittade följande klipp:
www.youtube.com/watc...3O fXJddqQU

Jag måste erkänna att jag blev sugen på att se Troll 2. haha.

Päron?

Yrkesskadad - Ej medlem längre2008-03-28 17:14

Mårten

Vart är Cast Away på din lista då?

Ond jävel - Ej medlem längre2008-03-28 17:19
Antal inlägg: 460

Ja, Tom Hanks är nästan en garanti att det är en skitfilm.

Zeppelinare - Ej medlem längre2008-03-28 17:19
Antal inlägg: 678

"Zeppelinare - "Jag bedömmer en film efter originalitet, skådespelarinsatser, manus, foto etc. Inte efter budget och effekter."

Intressant inlägg!
Om du bedömer Titanic utifrån de kriterierna så förstår jag verkligen inte hur du resonerar.
Originaliteten - ptja - beror ju hur man ser det! Men defacto är ju att Titanic blev en startbräda för en serie sådana filmer. Så en viss originalitet kan man ju faktiskt tillstå att den har! ;-)

Skådespelarinsatserna och fotot blev ju rosat av i princip alla - och sådana saker tycker jag inte man kan se subjektivt på.

Fast du har ju faktiskt rätt i en sak och det är att man inte kan bedöma en film efter budgeten... ;-)"

Om du tycker Titanic är orginell så har du inte många rätt på hjärnkontoret, det är en klassisk Romeo och Juliasaga och de har man sett tusental av innan. Har du en sett filmen? Skådespelarna är usla i Titanic: stel och tråkiga skyltdockan Kate Winslet som inte berör alls och den överskattade Leonardo Di Caprio som gör en av sina sämsta insatser. Av 12 Oscar var ingen till någon skådespelare i filmen, jag vill gärna veta var du hört att skådisarna rosades.

HoneyBadger - Ej medlem längre2008-03-28 17:19

Yrkesskadad, vad fan snackar du om idioter hela bunten? Idiot. Har du sett underground, lepa sela lepo gore mm? Eller nån serbisk film ens?

HoneyBadger - Ej medlem längre2008-03-28 17:22

"Ja, Tom Hanks är nästan en garanti att det är en skitfilm."

mm, forrest gump är ju tydligen en skitfilm, charlie wilsons war, catch me if you can, the green mile.. mm...

lol

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?