Spelrum
Giraffen44
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade69
Mobilspel
Pågående20 073

Forumkategorier

Användare Inlägg  
OfB2008-03-28 21:52
Antal inlägg: 26

Har man tid:

Gå med på allt. Kallprata lite. Förhandla lite. Kallprata lite. Ge dem adressen. Kallprata lite. Fråga om alla erbjudanden. Kallprata lite. Sno 15 minuter av deras tid. De tror att dom har en affär på gång och när de precis satt ett streck i sina papper att affären gått i lås.....ja då tar du tillbaka alltihopa. Rubbet! Kolla hur säljaren reagerar!

Sånt tycker jag är kul. Jobbar med serös försäljning så åjag tycker det är kul och höra hur man INTE skall göra.

Att be dem om hemnumret är lönlöst och skittråkigt! Det är roligare att spela lite dum...ännu roligare blir det om deras chef sitter och lyssnar bredvid! Oj vad jag har skojat med dessa genom åren. Men det är en annan historia!

Lycka till!

le-lou2008-03-28 22:22
Antal inlägg: 17500

oavsett om vad man tycker om yrket i sig, så är det lite dubbelmoral att i vissa trådar gapar folk om att alla ska jobba och göra rätt för sig, men tydligen så är telefonförsäljarna ett pack för sig som inte borde arbeta? Jag gapar om att folk ska jobba ja, och därför tycker jag att även telefonförsäljarna har rätt att finnas till.
Man kan tacka nej, anmäla sig till NIX. Man behöver inte vara dryg och otrevlig mot de stackarna som ringer..de gör sitt jobb, inget konstigare än så.

jag tippar på att de flesta som jobbar som telefonförsäljare, inte direkt njuter av sitt jobb, och hurrar på väg till jobbet. Dock är det faktiskt ett jobb, och de väljer det istället för att gå och dra på soc och a-kassa.

E Solu - Ej medlem längre2008-03-28 22:26
Antal inlägg: 4715

Jag skulle nog snarare kalla det ett utnyttjande av oönskade ungdomar än ett jobb.

y not2008-03-28 23:11
Antal inlägg: 9014

jag ropar inte på att alla skall jobba. Och de flesta telefonförsäljare uppskattar säkert samtalet vi har. Men om de tränger sig på mig så är inte det mitt ansvar. Om jag finner nöje i att trakassera dem som ringer till mig så är det väl min rätt. Jag har inte bett dem ringa.

Ades2008-03-28 23:26
Antal inlägg: 162

Jag har jobbat som telefonförsäljare.. Och det är ett skitjobb, om man kan kalla det ett jobb.. Ringa och lura folk om dagarna är inget riktigt jobb tycker jag... Jag hatar telefonförsäljare mest av alla.. Utyttjande av ungdomar som inte kan få riktiga jobb skulle jag också kalla det..

E Solu - Ej medlem längre2008-03-28 23:27

Har också jobbat som telefonförsäljare under c:a 12 månader, for the record.

y not2008-03-28 23:43

Vill ni två som jobbat som det verifiera eller falsiefiera detta?

"För övrigt så är det kul med alla som berättar hur de driver med telefonförsäljare - jag stötte på noll stycken sådana under min stolta tid som telefonterrorist..."

creamie2008-03-28 23:48
Antal inlägg: 388

Det funkar ju inte, de ringer ändå. Och alltid när man äter kvällsmat. Hur lyckas de?

E Solu - Ej medlem längre2008-03-29 00:03

Jag träffade på en del som försökte, men jag drev mest med dem tillbaka istället... Skickade några hundra ordrar. ;)

Santander2008-03-29 00:10
Antal inlägg: 3

Jag säger ETT STORT TACK till NIX som har fungerat suveränt under 6 år

y not2008-03-29 00:13

det där med att få ordrar på halsen har jag råkat ut för ett par gånger, men slår inte det tillbaka ganska rejält när de blir reklamerade?

E Solu - Ej medlem längre2008-03-29 00:20

Bara om de bandar samtalen, vilket de inte alltid gjorde på min tid, men numera gör de det. :) Men jag brukade inte skicka oönskade beställningar. Eller jo det är klart att jag gjorde. Hade de förstått vad jag sade hade nog minst 50% av de som beställde tackat nej. Procent och siffror är ju inte allas starkaste sidor.

le-lou2008-03-29 07:48
Antal inlägg: 17500

haha!

Zeppelinare - Ej medlem längre2008-03-29 08:20
Antal inlägg: 678

Mig ringde dom och fråga om jag vill ha en gratis skiva, javisst ville jag ha det. Gratis är gott. Efter cirka två veckor dyker skivan upp - tillsammans med en RÄKNING, jag blev så klart förbannad och ringde upp företaget och hotade med att bränna upp deras kontor. Som tur var rev de räkningen :).

kolakyss2008-03-29 09:05
Antal inlägg: 23

Min dotter jobbade som telefonförsäljare på timbasis under en period. Hon träffade på en del stolpskott men de flesta var faktiskt mycket artiga och trevliga. Numera när det ringer försäljare hem till mig så säger jag bara nej-tack jag är inte intresserad, de sköter bara sitt arbete, precis som min dotter gjorde..

katalias - Ej medlem längre2008-08-07 10:04
Antal inlägg: 2032

I dag ringde en tjej från Divine och ville skicka mig gratis hipsters. Jag blev helt paff, hon ringde nämligen till min mobil. Jag frågade hur hon fått mitt nummer och svaret blev att hon inte visste det för det dök bara upp på skärmen.

Fan vad sur jag blir. Är det tillåtet att ringa mobiler när man jobbar med telemarketing? Det går ju inte att NIXa mobiler! Hur ska man komma undan då?

bluebite2008-08-07 10:09
Antal inlägg: 502

katalinas - ja, man får ringa alla telefoner som är koplade till personen, inklusive mobiler.

Bitte - Administratör2008-08-07 10:09
Antal inlägg: 24214

Ja det är OK,, att ringa mobil

Bitte

Bitte - Administratör2008-08-07 10:11
Antal inlägg: 24214

Smurf på dig Bluebite =)

Bitte

Toppluuvvan2008-08-07 10:11
Antal inlägg: 4

ett jobb är ett jobb... så enkelt är det,som någon tidigare skrev så är det nog inte roligt att gå på soc bidrag eller stämpla för att ha en inkomst... alla må ju få sköta sitt jobb utan att folk sitter och klankar ner på dom som inte ha någon annan möjlighet än att jobba med försäljning.. i alla jobb så¨handlar det nästan om försäljning,,,, hur ska företag annars gå runt?????

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?