Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade0
Mobilspel
Pågående19 345

Forumkategorier

Användare Inlägg  
anneli72 - Ej medlem längre2010-04-27 23:28
Antal inlägg: 11612

OKEJ.JAG BLEV TRÖTT.-SORRY.

Läderfejan - Ej medlem längre2010-04-27 23:34
Antal inlägg: 139

Mode följs av svaga människor utan egen personlighet samt liten hjärna.

clullanc2010-04-27 23:39
Antal inlägg: 180

Jag gillar kläder! Mode är också intressant, även om jag inte bryr mig särskilt mycket om ifall man följer det eller inte. :)
Däremot är det rätt svårt att undvika att klä sig enligt modet, om man nu vill det, när varenda kedja massproducerar likadana kläder. Om man inte syr dem själv förstås.

fashiion - Ej medlem längre2010-04-27 23:47
Antal inlägg: 2419

anneli72 Orka bli så sur? Gå o sov istället för å ta ut din agression på mig ?

Tanten M - Ej medlem längre2010-04-27 23:53
Antal inlägg: 5126

Tro't eller ej. Cred till Fashiion.
Som letade upp en modetråd istället för att skapa en ny.

Nu hoppas man ju att internsnacket i retadigtråden m cb kanske kan hålla sig på msn också :)

... det skulle ju helt plötsligt börja se ngt ljusare ut.

Tanten M - Ej medlem längre2010-04-27 23:55

Om mode bryr jag mig däremot inte.
Skit i vad som är modernt o klä dig i sånt du gillar,
va lite originell.

fashiion - Ej medlem längre2010-04-27 23:59

Tant M jag klär mig i det jag gillar? Helt klart jag klär mig inte för osäkerheten wtf!

Tanten M - Ej medlem längre2010-04-28 00:07

I såna fall köp chinos & vad det nu va o skit i vad som kommer till hösten. Om det nu e det du vill ha... vilket du skrev.

fashiion - Ej medlem längre2010-04-28 00:09

Haha LOL! Det kommer inte äns va inne till höstfan? :S

Zizzi2010-04-28 06:51
Antal inlägg: 866

De som känner sig manade att strikt följa modet saknar nog självförtroende.
Oftast handlar det väl om tonåringar.
Den som klär sig som alla andra löper kanske mindre risk att bli kritiserad och bedömd.
Har inte personen "rätt" kläder så finns en risk att omgivningen börjar fundera på varför.
Och om omgivningen börjar rikta sin uppmärksamhet på den som inte följer normen så kanske egenskaper hos personen börjar granskas. Egenskaper som den personen inte alls vill visa sin omgivning, men som (när utsidan ser annorlunda ut) tvingas upp till ytan av omgivningens frågor och funderingar.
Det behöver inte ens komma så långt som till frågor och svar, ett rykte kan starta och osanningar kan göra så att den som inte slaviskt följer modet blir utanför.
Personligen så tycker jag att det här med att följa modet egentligen är ganska fånigt.
Bara för att en kändis har blivit fotad i ett klädesplagg så ska resten av världen bära det klädesplagget bara för att en eller flera kändisar har gjort det.
Eller om en känd designer har ritat ett plagg så ska deras ideér vara trendsättande för världen.
Ni som slaviskt följer modet, känner ni er inte som viljelösa marionetter? Eller inbillar ni er att det ni har på er är ert eget val?
Iofs så kan det ju vara svårt att få tag i kläder som man gillar eftersom klädesbutikerna går efter modet och en egen stil kan vara svår att hitta om man nu inte köper från second-hand eller syr själv.

pläp2010-05-13 21:30
Antal inlägg: 108

Alla trender är inte snygga. Ta t.ex haremsbyxan ;-) usch

pläp2010-05-14 10:21
Antal inlägg: 108

...eller jeansen med extra hög midja som slutar strax under bysten - inte snyggt..:-p Jag hann se ett par tjejer som hade hunnit köpa eländet innan plaggen snabbt drogs ner från skyltningen i butiksfönstren och ersattes av snyggare saker.

granit692010-05-14 10:32
Antal inlägg: 340

Tråkigt som fan med trender/mode.
Tror svenskar är extra modemedvetna för att de inte vågar ha en egen stil.
Alla vill tillhöra en grupp.I gruppen ser alla lika ut.
Inte ens ett emo sticker ut.Även om dom tror det.

bj-olle2010-05-21 15:46
Antal inlägg: 3350

bumpar med ett par klassiker från nådens år 2008

www.youtube.com/watc...re =related
www.youtube.com/watc...ND toJz00y0

IcaPika2010-05-21 16:07
Antal inlägg: 118

Jag bryr mig inte så mkt om mode. Jag slänger på mig en oversize-tröja så magen inte putar så värst, ett par leggins och sköna tofflor på det och mina underbara Chanelglajjor on top. :)

IcaPika2010-05-21 16:09
Antal inlägg: 118

Att slaviskt följa mode är ju uttrist som sagt man måste kunna uttrycka sig själv efter eget tycke och smak inte bara det som står som trend- just nu. Dessutom skulle jag följa mode så skulle jag varken ha plats i garderoben efter ett par säsonger och feta hål i plöskan.

bj-olle2010-05-21 16:27

det är ju en underbar konstform! helt underskattad i hur den löser problem, hur den refererar, hur den visas upp osv.
man behöver inte bry sig så mycket om vad nån blondin skriver i sin blogg eller vad nån affär kränger för tillfället. de tråkigaste modebloggarna och tidningarna är ju såna som bara rapar upp "dagens look" eller vad man kan hitta i sin galleria för tillfället. det är mest trist och rätt pretentiöst som oftast. det finns en jättespännande och dynamisk scen (om än med en rätt trist bransch bakom sig, tom jämfört med andra konstbranscher, tom arkitektur), DEN är mycket mer spännande. tänk om konstmusik kunde visas upp som en runway-visning. faaan vad många diskussionsproblem det skulle lösa!

bj-olle2010-05-21 16:30

he he menade inte att låta helt manisk

ramsay - Ej medlem längre2010-05-21 20:54
Antal inlägg: 9204

jag håller med bj.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-05-21 21:03
Antal inlägg: 4050

Underskattad konstform. Överskattade designers. Får inte sällan känslan av kejsarens nya kläder.

På tal om kläder. Jag hatar verkligen Odd Molly. Om Ludde Lump fick barn med en Tildaängel skulle det barnet se ut som Odd Mollys kläder.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?