Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| The_Viking | 2008-04-12 23:59 | |
![]() | Jag kan säga att narkotika lagarna har hjälpt många unga genom tiderna och även äldre. Om man inte blir straffad så får man ingen konsekvens (juridiskt sett) och då är det ju fritt fram. För mig så var det en räddning när jag blev tagen och åkte dit för ringa narkotika brott då jag blev "skrämd" och insåg att jag kastar bort mitt liv. Jag har tom tackat poliserna som tog mig. Jag känner även TUNGA missbrukare som suttit på kåken ett antal ggr för narkotika brott och nu till slut lagt av pga att dom är less på att åka in och ut på kåken. Dom är så trött på att inte ens kunna gå på stan utan att snuten stoppar dom stup-i-ett. Så jag tror att det är bra med en lagstiftning som innefattar alla inblandade. Sen så är det ju så att dom flesta som åker in för narkotika brott oftast får chans till behandling vilket dom aldrig får ute på gatan (vilket jag vet av egen erfarenhet). Jag ville åka på behandling och fick nej av soc bara för att mina föräldrar ställde upp för mig och att jag hade kvar min lägenhet. Jag var ju för fan 26år och dom ville att mina föräldrar skulle avgifta mig i princip. Det om något är ju galet! | |
| y not | 2008-04-13 00:00 | |
![]() | tveksamt då det idag knappast skulle leda till ett drogfriare samhälle. vad gäller användning håller jag med dig, liksom jag är emot alla lagar om hur man skadar sig själv. tex bilbälte, hjälm, användning av droger mm. Huru svin må i ollonskog släppas, är en lag jag inte vill ha bort. Jag tror inte den är till men för någon och det är ju en så underbara lag att kunna hänvisa till i de mest skilda tillfällen. Hela byggingabalken är väl rätt obsolet i sin form och där det har betydelse har nya lagar ersatt de som står där. | |
| DennisPlz | 2008-04-13 00:05 | |
![]() | Inför åsiktsfrihet, yttrandefrihet och varför inte en tryckfrihetsförordning? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-13 00:06 | |
![]() | Vapenexportlagarna känns lite meningslösa med tanke på att krigförande länder är de bästa kunderna. Dessutom verkar de ändå inte följas, svenska företag jobbar ju redan ihop med Raytheon t.ex. | |
| ChEeZdOoDlEs - Ej medlem längre | 2008-04-13 00:08 | |
![]() | Jag är inte för legalisering av någon annan drog än just cannabis. Jag känner massor med missbrukare av andra droger och har sett hur det gått för dom. Men cannabis har inte förstört någons liv, i alla fall inte i samma utsträckning som ciggaretter och alkohol som är LAGLIGA. Det om något är tokigt. | |
| The_Viking | 2008-04-13 00:14 | |
![]() | ChEeZdOoDlEs, SnickSnack! Cannabis förstörde mitt liv helt och hållet och även många kompisar till mig har fått livet förstört av just den drogen. Och det är ju inte bara vänner till mig som fått livet förstört just pga den drogen. Men jag håller med om det är ju konstigt att alkoholen är laglig. Fast å andra sidan är jag inte det då det är rätt "ovanligt" med alkohol missbruk eftersom största delen av världens människor kan hantera det. | |
| Anhahita | 2008-04-13 00:15 | |
![]() | håller iofs med, såg på tv om det där med beroende och olika droger att om alkohol uppfunnits idag hade det klassats som illegal drog. det kostar samhället mer än något annat beroende....... | |
| DennisPlz | 2008-04-13 00:16 | |
![]() | Droger förstör inte liv, lika lite som vapen tar liv. | |
| ChEeZdOoDlEs - Ej medlem längre | 2008-04-13 00:16 | |
![]() | Okej på vilket sätt har dom fått livet förstört? är det för att det lett till tyngre droger eller på vilket sätt. Fysikalisk så gör det inte så stor skada och vidare dyrt är det inte, och varför skulle man inte kunna hantera det på samma sätt som alkohol? | |
| Anhahita | 2008-04-13 00:18 | |
![]() | håller med ostbågen alltså.. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-13 00:18 | |
![]() | www.youtube.com/watc...JG HJu1gd8A | |
| y not | 2008-04-13 00:24 | |
![]() | Det finns gansk mycket forskning nu om hur cannabis faktiskt skadar. Det som är känt sen lång tid är sk haschpsykoser, men de är mer tvivelaktigt om det är cannabinolet som ger skadan eller utlöser en latent psykos. Vad det däremot är konstaterat att det påverkar hjärnans belöningssystem och sabbar det så att långvarigt cannamissbruk ger depressioner i ökad grad. Minnesfunktionerna tar också skada, liksom förmågan till selektivt tänkande. Sen huruvida det är värre skador en de osm alkoholen orsaker tycker jag är oväsentligt så länge man inte kan påvisa att man genom att tillåta cannabis även sänker alkoholskadorna och den totala skadebilden. Det intressanta i sammanhanget är ju att länder där det av tradition funnits cannabisanvändnig är de som internationellt är de största motståndarna mot legalisering och har de strängaste straffen. tex Egypten, Turkiet och Indien. | |
| y not | 2008-04-13 00:26 | |
![]() | www.fhi.se/upload/PD...47 _Web.pdf | |
| The_Viking | 2008-04-13 00:27 | |
![]() | Det är så här: 1. Cannabis leder ofta till tyngre droger 2. Psyket har blivit helt knullat 3. Man får ofta sämre kontakter med familj och vänner som inte drogar 4. THC:n lagras i fett celler runt hjärnan vilket kan påverka minnet. 5. Man kan hamna i psykoser som man aldrig kommer ur (även om det inte är jätte vanligt) 6. Man isolerar sig från omvärlden då drogen blir nummer 1 i livet. 7. Man kan få sämre syn. 8. Man får sämre koordination. 9. Man får "sämre" sperma. 10. Man kan även tappa sexlusten. 11. Man får sämre lungor (det beror på hur man röker det iofs.) 12. Ekonomin blir lidande i längden då du till slut lägger mer och mer pengar på drogen då din tolerans ökar och du behöver mer och mer för att känna något. Till slut spelar det ingen röll hur mycket du röker så blir du bara trött. Mot slutet av mitt missbruk var jag tvungen att röka 20gram om dagen för att ens kunna känna något. Jag kan säkert räkna upp en jävla massa mer effekter av Cannabis men mitt minne har inte återhämtat sig trots 2,5års nykterhet och drogfrihet. | |
| ChEeZdOoDlEs - Ej medlem längre | 2008-04-13 00:29 | |
![]() | Jo men jag menar inte att man ska hålla på med det varje dag på samma sätt som att för stora mängder alkohol eller cigaretter skadar kroppen. Men man borde få välja själv vad man vill utsätta sin kropp med så länge man inte skadar andra. Och jag har trots stor erfarenhet aldrig varit med om att en annan människa drabbats negativt av att någon annan rökt på. | |
| amoma | 2008-04-13 00:30 | |
![]() | är det bara jag som tycker det är "lite" (haha) Göran Persson över y nots inlägg, oaktat ämne så är han mannen med svaret !! | |
| ChEeZdOoDlEs - Ej medlem längre | 2008-04-13 00:30 | |
![]() | Men jag säger inte att det är bra för en snälla rara viking. Men jag vill att man ska ställa det i förhållande till alkohol och cigaretter. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-13 00:32 | |
![]() | ChEeZdOoDlEs, Har du sett hur feta svenskar börjar bli? Om folk inte ens kan hantera kniv och gaffel är det nog ingen bra idé att börja ge dem fler dumma valmöjligheter. | |
| The_Viking | 2008-04-13 00:33 | |
![]() | Då kan du inte ha "stor" erfarenhet! Eller så är det den berömda förnekelsen som talar! Du kanske inte skadar andra fysiskt men definitivt psykiskt. Så ont som jag gjort mina föräldrar förtjänar ingen människa att bli utsatt för eller ens ha på sitt samvete. Och då menar jag inte fysiskt. När jag började så skulle inte jag heller röka ofta men det sket sig tillslut och det gör det i 99,99% av alla fall. | |
| amoma | 2008-04-13 00:33 | |
![]() | TA inte illa upp förresten, många avgudade ju Gurra P. | |