Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 19 977 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| daner00 | 2008-04-14 21:21 | |
![]() | "Men är man inte intresserad av att veta så tycker jag inte att man behöver påpeka heller." Gäller det dig också? | |
| Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-14 21:22 | |
![]() | daner00, ja. | |
| werigo - Ej medlem längre | 2008-04-14 21:24 | |
![]() | Jag tycker solen_lyser har en alldeles utmärkt o balanserad hållning i sina inlägg. Det verkar bli någon form av masshysteri här i forumet om Engla. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-14 21:26 | |
![]() | werigo, ungefär som det blev om Arboga.. men den familjen är ju lycklig igen nu, antar jag eftersom det inte står om dem i tidningarna längre. | |
| Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-14 21:34 | |
![]() | Så fort kvällpressen och morgontidningarna (och media överlag) spyr ut senaste nytt i deras löpsedlar, ja, då passar folk på att öppna ögonen för den verklighet vi lever i. Jag skäms över att det uppmärksammas så fort media är med i bilden. Och när media inte är med, ja, då är det inte lika aktuellt. | |
| sejmårr | 2008-04-14 21:37 | |
![]() | och vems problem är det? Ditt eller medias? | |
| sejmårr | 2008-04-14 21:39 | |
![]() | Masshysteri? Ja,det borde det bli varje gång en annan människa använder någon av våra små till att tillfredställa sina drifter med. | |
| Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-14 21:44 | |
![]() | sejmårr, tyvärr blir det inte hysteri om inte media tar upp det. Och nu snackar jag om majoriteten. Och det är media's problem, jag läser sällan kvällstidningar såvida jag inte ska åka långa vägar och inte har något annat vettigt att läsa just då. Och jag köper aldrig kvällstidningar. Gillar inte kvällstidningar och den stora orsaken till det är att ekonomin lyser ända hit och det faller inte mig in att vara en av dem som suktande läser deras ord. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-04-14 21:47 | |
![]() | Jag säger som ordvältaren sa i en annan tråd. Basta, "En liten flicka har blivit mördad" •Ett par hundra små flickor blir mördade varje dag, livet går vidare. Skärp dig Man får aldrig glömma? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-14 21:51 | |
![]() | Basta, bravo :) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-14 22:00 | |
![]() | De enda gånger jag stöter på "media" är nog när forumtrådar här uppmärksammar någon enstaka skandalös artikel. Fattar inte riktigt vad problemet är. Vill man sponsra denna typ av snaskeri så kan man väl få göra det. Vill man ha riktiga nyheter besöker man lämpligen någon RSS-sida istället. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-04-14 22:03 | |
![]() | ordvältaren "Basta bravo :) *Om du var konsekvent skulle jag ta det som en komplimang, Men efter ditt inlägg om Nero så vad säga? | |
| HappyGrace | 2008-04-14 22:36 | |
![]() | I fallet Engla så har inte media snaskat för mycket. Media har en stor del i att fallet med lilla flickan Engla har blivit löst. Visst så spyr man över att media ska göra vinst på att gräva i snaskigheter, men å andra sidan så får folk upp ögonen, och på så sätt kan delta i observationer mm. Tack vare media så är detta eläde uppklarat och vardagen kan återgå till att reparera en mycket stor skada för mänskligheten. Men som i tidigare inlägg så är detta en lite bråkdel av vad människor, och i synnerhet barn får stå ut med och leva med varje dag... Ta hand om livet och älska varandra, jag önskade bara att vissa barn slapp detta elände med elaka människor, barn är det bästa som finns och dom ska vi vara rädd om och älska... Mamma Grace :) | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-04-15 02:16 | |
![]() | En tragedi, avlöses av en annan... förstasida-material, tänker redaktörerna för den seriösa skvallerpressen. ^^ | |
| Miss_jk | 2008-04-15 06:11 | |
![]() | Närhetens lag, återigen. Det värker alltid lite extra i hjärtat när det är en "vanlig familj, precis som min" som blir drabbad. Jag lider också med de fattiga i afrika och bidrar med pengar på både ena och andra sättet därför, men händer något sådant som fallet med Engla så blir jag än mer illa berörd. Så är det. Och utan media skulle jag ju inte ens få reda på att det hänt, så det är klart att man inte skulle uppmärksamma det. | |
| y not | 2008-04-17 10:26 | |
![]() | Fy fan vad jag hatar krigets våldtäkter och tortyr i Kongo. Jag fattar inte att folk inte bryr sig? Är alla så totalt jävla egoistiska och hjärndöda utan nån som helst empati, att vi utan att tveka tillochmed skickar tillbaka barn utan anhöriga till nya övergrepp. FY FAN säger jag bara | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-17 10:35 | |
![]() | Jag finner det jobbigt och tidskrävande att bry mig om människor utanför Sverige när man kan se på bingolotto och ha roligt istället för att engagera sig i sina medmänniskor. Speciellt vill jag inte skicka pengar till någon nödhjälp för de pengarna har jag hört går till administrativa avgifter. | |
| y not | 2008-05-10 18:10 | |
![]() | I Arboga däremot händer det grejer. Lilla Engla är gömd och begraven efter att blivit storkändis för att mördats av en pedofil. Snacka om kriterium för att bli berömd postumt. Men dett är i alla fall ett intressant ämne vad som skapar berömmelse. Vad som får oss att bry oss om varandra och hur vi rteagerar på att andra reagerar. Om inte annat så är det i alla fall snack i skilda ämnen vilket ju iinte alltid är populärt. | |