Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 687

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sockiplast22008-04-15 15:56
Antal inlägg: 82

Jag är 30 men min kropp ser ungefär ut som för tio år sen, kanske ett par kilo mer på sin höjd.. Men så har jag ju inga ungar heller. Så skippa det så har ni inget att oroa er för :P

Persdotter_1 - Ej medlem längre2008-04-15 15:58
Antal inlägg: 37

Det är verkligen problematiskt att kvinnor världen över lägger ner så mycket tid på att kontrollera sina kroppar och sitt åldrande. Men, så länge nån tjänar grova pengar på våra rädslor för celluliter så kommer de nog aldrig försvinna!

Läste att Amelia Adamo själv aldrig funderade över såna saker när hon var ung på 70-talet. Nu driver hon en tidning som tjänar fett mycket på att berätta för kvinnor hur de ska lägga varje krona och tankekraft på att oroa sig över sina kroppar

Jag säger inte att det är fel att vilja känna sig vacker! Men är det inte nånting som gått snett när t.o.m feminister svälter sig själva för att passa in i ett feminint ideal?

Ajdan2008-04-15 15:59
Antal inlägg: 396

guldlock88, det kommer en dag när man inte längre kan äta hur mycket snask och dylikt som helst utan att gå upp i vikt. Jag kunde oxå det när jag var lika ung som du. Ej längre tyvärr. Trist bara att du verkar se ner på alla som kanske inte är lika smala som du.

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-15 16:00
Antal inlägg: 460

En kvinna är vacker när hon själv känner sig vacker(tror jag, är ju trots allt ingen kvinna);)

Persdotter_1 - Ej medlem längre2008-04-15 16:00
Antal inlägg: 37

Och nä, Guldlock, inte är du en oriktig kvinna. Kanske finns det lika många varianter av kvinnor som det finns individer som kallar sig själva kvinna

yayasout - Ej medlem längre2008-04-15 16:10
Antal inlägg: 1408

Vart drar du gränsen då man är fet kossa undrar jag?

För övrigt så behöver man inte vara överviktig för att få celluliter. Jag har sett små och smala tjejer få det också. Det är många andra saker än vikt och barnafödande som spelar in.

Personligen tycker jag att det är mycket fulare och äckligare med folk som opererar sig yngre och lyfter hit och dit än med lite kärlekshandtag.

Angeloflove2008-04-15 16:17
Antal inlägg: 3858

ja, enligt trådskaparen är ju allt från storlek 38 stort...

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-15 16:25
Antal inlägg: 103

Jag tycker inte heller om operationer o lyft och dylikt men rör man på sig och lever ett sunt liv om man har problem med vikten så görde en markant skillnad. Fet är man när det är ohälsosamt för sig sj, om man får ont i leder mm. Sant som du säger celluliter uppkommer ofta vid snabb vikt upp eller nedgång. Du lär inte hitta en jojobantare utan. Dock de jag tycker är synd är detta budskap media sänder ut " det är oki att vara överviktig" bara du döljer de i rätt kläder. kvinnor som är som jag då vi får höra att vi är falska opererade och så fort man ser en bild på en kvinna i tidningen som inte har bristningar eller kälekshantag så påstår de att den är retucherad (ingen aning om hur de stavas) Tycker man måste sluta lyfta fram de tjocka kvinnorna som de normala och sträva efter en sund livstil. Däremot tycker jag verkligen inte att man ska sluta uppmuntra större kvinnor till att må bra, men att påstå att de är hlt oki o säga att man är e riktig kvinna när man är övervikig och en hälsofara för sig sj de är fel.

oceano - Ej medlem längre2008-04-15 16:28
Antal inlägg: 1563

Hur i hela friden Guldlock kan du tycka att media lyfter fram de tjocka?? Inte ens de normala lyfts fram i media. Var har du hållt hus de sista 15 åren när debatterna handlat om de sjukt smala kvinnoidealet pumpats ut i media?? Så att vi har små 12 åringar som inte ens e nöjda med sin kropp??

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-15 16:30
Antal inlägg: 460

guldlock, köp en veckorevyn

Dyslekso2008-04-15 16:31
Antal inlägg: 8945

Guldlock88: det spelar nog ingen större roll att dessa kvinnor kallas för "riktiga kvinnor" på tv. De flesta tjocka kvinnor går nog runt och har dåligt självförtroende för sin vikt ändå.

Spirit - Ej medlem längre2008-04-15 16:50
Antal inlägg: 173

Shit! Jag får nog fan skjuta mig nu, och se till att min dotter bantar ner sig så hon kommer i storlek 0. Hon har ju för fan 36..jisses va fet hon äääääär. Obs! IRONIIIIIIIII

Doh!

Angeloflove2008-04-15 16:53

Kanske det enda programmet som går på guldlocks tv är "du är vad du äter"?

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-15 16:55

Enligt mig

För smal - vivirlatino.com/i/20...x4 79,0.jpg
Lagom - www.shoppingguide.nu..._f _org.jpg
Mullig - breitholtz.blogg.se/...21 2922.jpg
Tjock - www.midjanenhjartesa...nn a_ny.jpg

Nu vet jag inte kvinnornas mått eller längd men om man bara ska kolla bilderna är detta min uppfattning.

Lionnea2008-04-15 16:55
Antal inlägg: 40

Det är pga personer med resonemang som Guldlock88 som får mig att seriöst överväga att göra en "in to the wild"- flytta ut i en buss i ödemarken å lämna misären.

blå_groda2008-04-15 16:56
Antal inlägg: 2

Guldlock... det är tjejjer som du som får små barn att oroa sig över sin vikt och tycka att de är för tjocka... nu menar jag inte hur du nu än ser ut, utan ditt resonemang! Jag har en dotter som är 8 som ofta pratar om vikt och att vara tjock och att hon är tjock fastän hon ser ut som en fullständigt normal unge.
Ditt resonemang är så väldigt ytligt. Du lägger all tyngd på utseendet, att det är det som är det viktigaste. Har du funderat på insidan någon gång? Och att sitta och skryta om att du och dina kompisar kan äta hur mycket godis som helst utan att gå upp i vikt tycker jag visar hur ung du och ditt sinne är.
Jag hoppas verkligen att du får större och viktigare saker att tänka på och fokusera kring!

myran_64 - Ej medlem längre2008-04-15 17:03
Antal inlägg: 3157

Finns det folk som är som Guldlock88 på riktigt eller är det bara på tv ??

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-15 17:04

blå_groda skryter gör ja inte jag informerar stor skillnad. Och att din dotter tycker så är bara sorgligt. Man får la tycka som man vill inte sant? om ja är nojig över att gå upp i vikt då är väll det mitt problem. De åända jag stört mig på är den bild som ges till större kvinnor att de är oki att vara fet fast de är farligt försig sj. Dessutom är de ju så de är alltid st 32- 34 som e slut ALLTID. Och så denna orättvisa smala kvinnor med små bröst är exakt lika vanligt och riktiga som större o de borde inte finnas ord som "riktig"kvina

grönöga - Ej medlem längre2008-04-15 17:07
Antal inlägg: 5570

Guldlock88, du börjar ditt inlägg med att skriva följande;
"Kvinnans kropp är ju knas. Ofta man ser program där de är typ feta kossor med gropiga magar bristningar över byst o mage och cellulter på lår o rumpa."

Du presenterade lite länkar som exempel på "för smal, lagom ....."
Länken som du hänvisade till när du menar att någon är tjock anser du att den kvinnan är en "fet kossa"?

Angeloflove2008-04-15 17:07

Egentligen är väl alla av det kvinnliga könet riktiga kvinnor, hur de än ser ut.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?