Spelrum
Giraffen51
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade85
Mobilspel
Pågående19 799

Forumkategorier

Användare Inlägg  
UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-17 02:49
Antal inlägg: 706

Jag vaknade att jag skrek SKIFTNYCKEL!! SKIFTNYCKEL!! till min mycket frågande ex ,,,Vadå skiftnyckel? sa hon.
ÄHH! Du fattar ju ingenting! sa jag å vände mig om och somnade

Ballerina2008-04-17 10:05
Antal inlägg: 1726

min syrra är expert på att prata i sömnen. När hon bodde i Spanien och var och hälsade på så sa hon "åhhh alla är så avundsjuka på mig" "gick det bra att handla med spanionerna" Sen när jag kom hem från krogen en gång lite tidigare än henne då låg hon och dansade i sömnen. Hm kanske inte några mardrömmar.

Jag drömde en gång att jag skulle rädda en liten kille som hade snattat från att bli mördad av 2st 3meter långa bodybuilders, det hela slutade med att dem jagade mig istället med en gifttråd som de skulle peta in i magen på mig. Men jag klarade mig och hoppade på bussen till Gävle av nån konstig anledning. :P

Ballerina2008-04-17 10:06

lite senare skulle det vara, annars blir det lite konstigt :P

bennyboll - Ej medlem längre2008-04-17 18:14
Antal inlägg: 8806

Jag vaknade också en gång av att jag pratade finska med min man..
Sa samma mening om och om igen, men han fattade ju nada..Till slut då jag vaknade till så sa jag också; Äsch, du fattar ju ingenting!! Och somnade om..

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-06 11:10
Antal inlägg: 3784

Min värsta mardröm just nu är ingen dröm egentligen utan "landet" mellan drömvärlden och verklighet, eller snarare just som jag återvänder till verkligheten och inser att allt bara varit en dröm.

En del drömmar kan vara så ruggigt verkliga att vetskapen om att det inte varit på riktigt är jobbig att bära där och då. ...och ja, drömmarna handlar om min före-detta (en version av henne utan dåliga egenskaper såklart) och visst, jag behöver gå vidare. I'm working on it... :)

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-05-06 12:19
Antal inlägg: 993

Jag har ibland legat och halvsovit, eller mer 3/4 sovit, och lyssnat på musik i huvet. En låt har spelats upp väldigt klart och detaljerat i mitt huvud och jag har kunnat lyssna på den. Det är låtar som jag hört tidigare och dom spelas upp exakt som dom är i verkligheten, inget saknas. Skumt men kul.

Mardrömmar har jag annars nästan aldrig. Tror att jag haft 4-5st i hela mitt liv.

Ballerina2008-05-19 12:53

Fy fan. I morse vaknade jag kallsvettig och gråtande, hade en sån vidrig mardröm. Jag fattar inte att det kan vara så starkt :/

trashone - Ej medlem längre2008-05-19 13:00
Antal inlägg: 18678

Mina mardrömmar tenderar att alltid röra sånt jag eg inte vill tänka på. Så effekten blir ännu hemskare/äckligare.

Men dessa kommer bara ett par gånger om året som tur är. Vete fan hur man orkat med fler..

Ballerina2008-05-19 13:12

trashone

Nej, man blir så trött. Drömmer inte heller så ofta mardrömmar, men när de väl kommer så kan man bli helt förstörd trots att det bara är en dröm :/

trashone - Ej medlem längre2008-05-19 13:13
Antal inlägg: 18678

Så sant. Drömmer mindre med insomningspiller faktiskt. Kanske skall testa sånt regelbundet.

Ballerina2008-05-19 13:20

trashone

Gör du? Äter du det regelbundet?

Linda88 - Ej medlem längre2008-05-19 13:51
Antal inlägg: 241

jag drömmde en gång att jag fick barn det va väldigt hemskt

NadaR2008-05-19 13:57
Antal inlägg: 329

Jag drömde i natt att min katt fick kattungar.Två var levande och en var död.Jag satt med den döda ungen i famnen och viste inte riktigt vad jag skulle göra.Mamma katt tittade på mig med tårar i ögonen och sa hjälp mig.Jag frågade hur.Stoppa ungen i mickro så den för lite värme sa hon. Sagt och gjört.Efter en stund exploderade mickro och jag hade katt över hela köket.Jag tittade på mamma katt och hon bara log nöjd.Hon vände på huvudet och undrade om jag kunde göra så med dom andra också.När jag vaknade låg min katt i sängen bredvid och tittade på mig med somniga ögon.Din lilla djävel tänkte jag .I morgon ska hon till veterineren och steriliseras.

Candee2008-05-19 18:56
Antal inlägg: 1256

Bland de värsta drömmarna jag har haft var när min mor stog på ena sidan av ett slaktarbord och jag den andra. Vi drog i min syster och det slutade med att jag tog fram slaktaryxan (en sån där stor sak) och skulle dela på henne..sjukt eller sjukt var det..gissa hur jag mådde när jag vaknade ur den drömmen. Kan tala om att jag inte sov en blund den natten..

Har haft rätt sjuka drömmar..skulle nog bli riktiga skräckfilmer om jag var regissör..

zimba - Ej medlem längre2008-05-19 19:11
Antal inlägg: 2256

Usch, undrar vad som får hjärnan att hitta på såna hemskheter.

Candee2008-05-19 19:37
Antal inlägg: 1256

Jaa..och man mår ju dessutom riktigt dåligt av att drömma såna..hujj! Har inte ens vågat ta upp det måde människor som har gåvan att tyda drömmar..de är för hemska ibland. Men tack o lov var det ett tag sen man drömde sånt..
..kanke var mina tidigare demoner av dåliga barndomsminnen som satt sina spår. Är mer i balans nu på äldre dar..;)

Vigdir2008-05-19 21:31
Antal inlägg: 3722

Candee - jag har drömt liknande! Drömde att min farmor var död och att alla hennes barn var osams om var hon skulle begravas, så jag och min mor fick i uppdrag att stycka henne i lika många bitar som antal barn, så de kunde begrava henne på varsitt ställe.

Jag har också drömt att jag dött fem gånger på en natt (fem mardrömmar efter varandra, utan att jag vaknade - brann upp, drunknade, krockade med ett tåg...) eller att jag jagats/fänglats av SS-soldater.

Jag drömmer alltid mardrömmar precis innan jag blir sjuk, ett tag mest om att någon bröt sig in och skulle mörda mig, numera ofta att jag tvingas gifta mig med någon som jag vet kommer misshandla mig eller liknande. Jag drömmer ganska kopiöst med mardrömmar i perioder, nu var det tack och lov ett tag sedan, för trött blir man.

LadyZara2008-05-19 21:53
Antal inlägg: 1057

Den märkligaste mardrömsperioden jag haft (hade väl sin förklaring i att jag var trött på jobbet) var en massa drömmar där mina patienter åt på mig. Jag tittade ned på golvet och då låg X där och åt på mitt ben eller min arm. Drömde också att jag låg brevid mina patienter i deras sängar och att de höll fast mig så jag inte kunde komma loss... Läskigt att ta hand om den personen några timmar senare... JA!

MissT2008-05-19 23:13
Antal inlägg: 1110

Jag brukar ha hemska drömmar om att min kille är otrogen. Trodde länge det handlade om min egen svartsjuka eller rädsla för att bli lämnad. Efter samtal med min psykolog fick jag förklarat att mitt undermedvetna målar upp den här bilden för att "testa" hur mycket jag bryr mig om honom. Ju starkare man reagerar desto viktigare är han kan man säga. Skönt att veta ;)

DennisPlz2008-05-19 23:18
Antal inlägg: 4031

Skam den pseudolog som säger nåt oväntat...

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?