Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 671

Forumkategorier

Användare Inlägg  
litenstor2008-04-17 14:41
Antal inlägg: 235

jag tycker att berusade människor stundtals kan vara mycket otrevliga och äckliga. Stundtals kan det vara vänliga också, alkohol i "rätt" mängd och på "rätt" plats är okej. Men när fyllon inte förstår när man inte vill ha kontakt det är lite irriterande. Man vill ju inte vara otrevlig mot dem... men bara för att man inte är otrevlig så tror de att man vill prata med dem... en gång var den ett fyllo i 50-årsåldern som ville ha mitt nummer bara för att jag var lite trevlig. Det var lite läskigt eftersom han troligen var äldre än pappa, sedan flirtade han vidare med en 14-åring, han ville inte förstå att hon inte var äldre. Isch!

litenstor2008-04-17 14:42
Antal inlägg: 235

jag dricker aldrig, ska jag påpeka.

yayasout - Ej medlem längre2008-04-17 14:42
Antal inlägg: 1408

Du inger mod.
Du skänker lugn.
Du får pryda att bada näck, och främlingar att bilda hög.
Du ger minnen för livet.
När vi blir förälskade får du oss att göra någonting åt det.
Du gör tungsinta lättsamma.
Du får den som egentligen vill säga nej, att säga ja.
Människor tappar omdömmet på grund av dig.
Kollegor blir flåsade i örat.
Förtroenden blir svikna.
Du ligger bakom drunkningsolyckor och slagsmål.
Du splittrar familjer.
Du påverkar dem som ännu inte fötts.
Du är med vid våldtäckter och bilolyckor.
Inte många säger emot, förän nu.

Den reklamen säger allt om vad jag anser om alkohol och varför jag föredrar att vara i nyktra sällskap.

le-lou2008-04-17 14:50
Antal inlägg: 17500

hemskt att vara nykter bland fulla människor. Fulla människor är jobbiga, luktar illa och är klängiga.

Intet2008-04-17 14:58
Antal inlägg: 557

Gosh va korrekta ni är då.

Jag skulle då inte överleva utan öl i min värld, och alkohol får människor att släppa loss. Eftersom att svenskar har en förmåga att hålla allt inne annars. Sänk alkoholskatten och slopa alkoholmonopolet säger jag.

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-17 15:00
Antal inlägg: 706

Dvb,,,Det är klart att det inte gäller alla,,men vi är ganska kända på turistorter att ha en sätt som inga andra har när det gäller fylla. Har ju jobbat i 19 år nykter bland onyktra människor så man har ju sett ett och ett annat.

Phlack2008-04-17 15:08
Antal inlägg: 7

Jag blir en betydlig bättre socialt fungerande person när jag dricker (till en viss gräns såklart, svårt att vara någonting när man är medvetslös) och de flesta jag talat med som träffat mig berusad har gillat mig mer i det tillståndet.

Som nykter är jag väldigt reserverad och mer analyserande än spontan, står inte ut med fulla personer när jag är nykter heller.

Miss_jk2008-04-17 15:11
Antal inlägg: 8941

Intet, tack för det! En som jag i alla fall! Går aldrig ut utan att dricka eftersom jag har roligare på krogen/festen med alkohol i blodet.

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-04-17 15:20
Antal inlägg: 1290

Jag är nog ett typfall.
Blir pratglad, flirtig och allt tillbehör när jag dricker :)
Dock så får jag aldrig black-outs och ser alltid till att komma hem till mig själv (om jag inte festar i nån annan stad förstås).

Fulla människor är väl helt ok sålänge de är salongsberusade... Och dansar! Det bästa sättet att slippa jobbiga fulla typer är att hålla sig till dansgolvet, tycker jag, om man går ut på krogen då.

klobba2 - Ej medlem längre2008-04-17 15:38
Antal inlägg: 2332

Denna tråd handlar väl om ens relationer till berusade människor?
inte hurvida man är nykter när man "går ut" eller??

Jättedålig2008-04-17 16:47
Antal inlägg: 20

d värkar kul tyker ja :P:P:P hehu

Spader triss - Ej medlem längre2008-04-17 16:56
Antal inlägg: 93

Jag tycker själv att jag blir ganska rolig när jag är full, men andra säger att jag blir rätt dryg och upprepar samma saker om och om igen.

Forticert2008-04-17 17:06
Antal inlägg: 271

Jag kan inte ta onyktra/fulla personer på allvar. Det de säger betyder ju inget. Allt som sägs kan tas tillbaka dagen efter och skyllas på att man var full eller inte minns.
Jag dricker väldigt sällan alkohol. När jag går ut går jag på dansställen, alltså "styrdans" ställen, bugg och foxtrot. Man dansar mycket bättre och har roligare när man är nykter.

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-17 17:24
Antal inlägg: 6214

Efter en jävligt omtumlande helg i närvaro av en person med klara alkoholproblem, är jag benägen att (just nu) klart se med beklagande på fulla personer...

magre_memed2008-04-17 17:39
Antal inlägg: 272

hatar alkohol den borde inte finnas... oavsett hur mycket man dricker, personer som är fulla är fula också... hatar detttt sååå...

ansuz2008-04-17 17:44
Antal inlägg: 32

Va blir man fulare när man är full? Jag trodde man blev snyggare.

Jollz2008-04-17 17:48
Antal inlägg: 673

Det är folket runt omkring som blir snyggare. Huvva!

Arriba2008-04-17 18:01
Antal inlägg: 19

Öl <3

katalias - Ej medlem längre2008-04-17 18:06
Antal inlägg: 2032

Coolt att så många här verkar dissa alkoholen. Jag gjorde det liksom utan att tänka på det för många år sen. Det bara blev så att jag undvek alkohol. Har egentligen aldrig gillat att vara full.

Däremot har jag inget emot att festa! Jag dansar på borden och rockar loss precis lika mycket som mina småfulla vänner när vi är (snarare var) ute. Nu går jag nästan aldrig ut längre, bara om det är nån konsert jag inte vill missa.

Fulla människor.. Det är så olika, ju! En vän är outhärdlig, honom vägrar jag träffa när han dricker. Men de flesta är bara roliga. I festsammanhang, när vännerna är fulla, räknar jag förstås inte med några djupa samtal. Roligare att dra upp dom på dansgolvet, eller spela nåt fånigt spel.

Det är när mina allra närmaste dricker som jag kan bli lite illa till mods. Att vännerna blir annorlunda "köper" jag, men inte att syrran eller pappa blir det... Det känns så himla fel. Turligt nog händer det nästan aldrig att jag ser dom fulla.

Intet2008-04-17 22:08
Antal inlägg: 557

Givetvis är fulla personer dryga när man är nykter själv, men det är ju därför man ser till att ha kroppen full av öl, haha! ;D Ärligt talat så tror jag att folk super så mycket i norden just för att vi är så reserverade annars. Man måste släppa loss ibland, det är bra för själen.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?