Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 544

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-tigre2008-04-17 17:08
Antal inlägg: 252

om man nu ser "yngre" ut, varför inte fortsätta göra det? du blev född sådan osv.

myran_64 - Ej medlem längre2008-04-17 17:13
Antal inlägg: 3157

Sminkar mig i stort sett aldrig, drar bara fingrarna genom håret och Voila, jag är klar för vilken utmaning som helst!!! Naturligt är bäst, sen att det ger mig extra minuter i sängen på morronen är ju bara ett plus =)

Tycker det är urjobbigt med tjejkompisar som måste fixa håret, sminket och sen stå och kolla i spegeln 10 minuter innan dom kan gå ut ens!!

tuta2008-04-17 17:22
Antal inlägg: 770

ja sminkar mej ,kanske inte varje dag men ofta.
om de e en hemma dag slipper ja gärna sminket. samma på sommaren då ja gärna e solbrun o känner inte nåt behov ar smink. lite maskara o tadaaah, ja känner mej redo för dagen. annat e de om ja ska dra ut o festa. då kan de gärna bli smink. ibland mer o ibland mindre.
tycker de e fint med lagom smink beroende på tillfället. men om man e så nerkluddad att man döljer sitt vacka ansikte e de ju synd. men smaken e som baken :)

magre_memed2008-04-17 17:36
Antal inlägg: 272

jag sminkar mig nästan aldrig, ibland av ngn konstigt anledning lägger jag bara mascara... förresten klarar jag inte sminka mig..

men om man ska på fester och sådant kan man väl få sminka sig men jag sminkar mig inte heller vid varje fest eller ngt annat...

ibland kan vissa känna sig fula bara för att dem inte har smink på sig trots att dem ser bra ut.

dVb - Ej medlem längre2008-04-17 18:55
Antal inlägg: 763

jag tycker att man känner sig piggare sminkad.. dock använder jag bara mascara och rouge.

katalias - Ej medlem längre2008-04-17 20:38
Antal inlägg: 2032

När min faster på en liten tillställning inom familjen tog tag i mamma (som väl aldrig någonsin har sminkat sig) och ville sminka henne så hoppade pappa upp från stolen och hojtade "förstör inte min fru, för helvete!"

Ballerina2008-04-17 22:11
Antal inlägg: 1726

Det är upp till var och en, men det blir ju ett problem om man inte kan känna sig snygg utan smink. Själv sminkar jag mig 1gång i veckan ungefär :P

MissT2008-04-17 22:16
Antal inlägg: 1110

Odvältaren, KINKY!! ;)
Jag sminkar mig är jag ska jobba och om jag ska på krogen men en ledig dag är jag naturell oavsett om jag är hemma eller ute på stan.

oceano - Ej medlem längre2008-04-17 22:17
Antal inlägg: 1563

Jag tycker det är jättekul med smink. Framför allt när man ska på fest. Man kan verkligen förstärka vissa detaljer å dölja andra. Ett måste när jag vill känna mig lite extra fin.
Till vardags sminkar jag mig väldigt diskret om jag sminkar mig alls. Beror lite på vad jag ska göra. På sommaren sminkar jag mig inte alls. Men jag kan absolut gå till affären utan smink;-)

Intet2008-04-17 22:56
Antal inlägg: 557

More makeup to the people! :D

Ronny2008-04-18 09:01
Antal inlägg: 518

le-tigre
jag går verkligen inte upp 2 timmar tidigare än vanligt bara för att jag ska sminka mej.. vad skulle ta så lång tid!?
jag sminkar mej högst 15 min. men grejen kanske är att man får in snitsen när man gör det så ofta? :p

Szechuana2008-04-18 09:03
Antal inlägg: 116

Jag sminkar mig nästan varje dag, för att jag har jättefula eksem i hela ansiktet. Ser inte klok ut utan underlagskräm.

Miss_jk2008-04-18 09:51
Antal inlägg: 8941

Jag sminkar mig i princip varje dag. Dock inte om jag bara ska till affären eller göra något liknande snabbt ärende. Men på jobbet och så har jag alltid smink. Dock så är det ytterst lite. Mer för att dölja än att framhäva. Lite underlagskräm och rouge på kinderna och så bara lite ljus ögonskugga för att inte se så mörk ut runt ögonen. That's about it. Det tar ungefär tre minuter på sin höjd att få detta på plats. Ska jag gå ut så blir det inte särskilt mycket mer, men annan ögonskugga, eyeliner och lite puder.
Tycker inte alls att det är fel att sminka sig, men det är däremot fruktansvärt fult med tjejer som har ett helt sjukt tjockt lager med underlagskräm, brunkräm, puder och rouge. Dessutom har de inte "dragit ut" det ordentligt ner mot halsen utan det går en kraftig linje vid käkbenet, och under den linjen ser man hur huden egentligen ser ut. Alla mascara de har tagit på sig gör att en frans ser ut att vara 1/2 cm i diameter, och jag blir nästan lite förundrad över att de orkar hålla ögonen öppna.
Nä, lagom är bäst! Sminka sig så att man ser osminkad ut, om ni förtsår.

vulcan2008-04-18 09:57
Antal inlägg: 7666

Forumadmin: Smink eller inte är en intressant frågeställning, men i seriöst hör den inte hemma. Off to Snack! :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?