Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade35
Mobilspel
Pågående19 668

Forumkategorier

Användare Inlägg  
alfina2008-04-20 12:35
Antal inlägg: 60

katalias har du funderat på powerplate (vibrationsträning), nu vet jag inte var du bor, om det finns där, men det kan vara bra träning om man inte klarar promenader och annat.
Det hjälpte mig väldigt mycket, när jag hade svårt med annan träning.

Dans är bra träning, sätt på en bra skiva att dansa till och sätt igång bara, bra för hela kroppen.

Imbattibile - Ej medlem längre2008-04-20 12:39
Antal inlägg: 1609

Jag säger bara intervallträning, oavsett om det är löpning eller cykling, det biter bäst. Det viktigaste under passet är att du verkligen fokuserar på att anstränga dom musiklerna där du vill ha resultat, mao hitta tekniken där dom musklerna arbetar maximalt. Om du har bra teknik, hållning, löpsteg, m.m. så kommer de bli jobbigt och du kommer säkert inte kunna cykla/springa särskilt länge, men den korta korrekta träningen är betydligt bättre än att cykla eller springa som en säck under lång tid.

Och glöm för helvete inte o äta bra under träningsperioden.

Imbattibile - Ej medlem längre2008-04-20 12:41

Och glöm inte att sola heller, en brunbränd kropp ger ett fräschare intryck.

Nemi2008-04-20 15:08
Antal inlägg: 5952

ordis:
givetvis menar jag inte att man ska gå ut stenhårt från början med intervallträning i backar + powerwalk med utfall och "indian-hopp" och liknande om man är ovan :)
Tipsade bara om att det är en jättebra träningsform att promenera och det går att variera oerhört mycket med,om man känner att "vanlig" promenad är för enkelt efter ett tag :)

Det viktigaste jag tror är att skaffa sig rutiner för träning, att se till att man tar promenad/vadmannuskaträna t ex varje tisdag,torsdag och söndag. Med invanda rutiner så kommer träningen bli en del av vardagen och inget man måste "klämma in" :)

Budalv - Ej medlem längre2008-04-20 16:28
Antal inlägg: 2199

Kroppsarbete. Skäms inte för att ta svarta pengar.

Drfg2008-04-20 17:19
Antal inlägg: 26

Gå är ju bra som sagt men du skrev att du dansat innan det är ju också bra, dansare brukar alltid ha en najs ass ;) Det mest effektiva är ju nästan alltid att göra sådant man tycker är roligt.

emmylicious2008-04-20 17:55
Antal inlägg: 4501

såna jeans har jag också lelou...

nåja, jag har några kilo (läs många) att gå ner. tidigare så brukade jag gå på boxercise 1-2 gånger i veckan. riktigt bra träning, dock ingen hemma träning.. men jag har satt ihop ett eget boxningspass utifrån vad jag lärt mig på gruppträningen. passet är ca 30 min och inkluderar det mesta:)

för min del blir det dock promenader till att börja med. har ingen kraft eller kondition för att börja direkt med boxercise.

emmylicious2008-04-20 17:56
Antal inlägg: 4501

herregud, jag särskrev ett ord! första gången i mitt liv. hemmaträning ska det naturligtvis stå.

katalias - Ej medlem längre2008-04-20 19:05
Antal inlägg: 2032

Alfina, powerplate! Finns ju hos min sjukgymnast, ska absolut ta upp saken med henne. Tack för tipset!

alfina2008-04-20 19:10
Antal inlägg: 60

Hoppas det kan hjälpa!

RogerM2008-04-20 19:59
Antal inlägg: 15

ska du tighta till kroppen utan att gå ner i vikt måste du öka i muskelmassa. allså bör du styrketräna. promenader kommer inte göra dig slankare om du ska behålla vikten. möjligen får du bättre hållning av det hela, men du blir inte slankare. din fråga är rätt difus, och det är okay, med de förkunskaper du har. Men jag antar att du vill få vissa områden "tigthare"... vilket innebär lår osv. då ska du gå ner i vikt. punktförbränning existerar inte, så övningar som tar på musklerna under det fettet du vill få bort kommer inte ta just det fettet ändå. motionera och ät nyttigt.

Lejonbalsam - Ej medlem längre2008-04-20 20:34
Antal inlägg: 185

äntligen RogerM :) blev konfunderad över att ingen ens tog upp styrketräning... snygg kropp får man ju via tre steg. Bra mat, dynamisk träning (lyfta vikter), förbränningsträning (gå, cykla, simma osv) nog ingen i riktigt bra form som slarvar med något av dom.
Mina favoriter för underkroppen är helt klart knäböj och utfall med fri skivstång :) rekommenderas varmt!
Synd att tjejer brukar vara så rädda för styrketräning. Musklerna blir bara tajtare, mindre och fastare om man tränar dom...

Imbattibile - Ej medlem längre2008-04-20 20:50

Hon sa att hon hatar gym, så de är väl därför ingen nämnt de kanske!?

Lejonbalsam - Ej medlem längre2008-04-20 20:54

I see... märklig människa... :) men man kan köpa hem vikter eller köra med kroppen som motstånd bara musklerna får jobba lite så börjar dom bränna mycket fett också.

frvib2008-04-20 21:05
Antal inlägg: 431

Det är inte helt sant att punktförbränning inte fungerar. Vid aktiva muskler kan det förbrännas nästan dubbelt så mycket fett som vid muskler där inget arbete sker. I övrigt håller jag med dig, Roger.

RogerM2008-04-20 21:27

det där får du gärna styrka med nån referens. Det är alltid kul att ta till sig olika teorier.

Lejonbalsam - Ej medlem längre2008-04-20 21:32

Jo, det är helt sant att punktförbränning inte fungerar :) "När du bränner fett tas det nämligen från alla fettceller som du bär på." -Fredrik Paulún.
Har du sett någon med magrutor och gäddhäng?

frvib2008-04-20 21:52
Antal inlägg: 431

Fredrik Paulún är inte lika uppdaterad som jag. Dessutom har denna punktförbränning ingen enorm betydelse.

"In conclusion, blood flow and lipolysis are generally higher in SCAT adjacent to contracting than adjacent to resting muscle irrespective of exercise intensity. Thus specific exercises can induce 'spot lipolysis' in adipose tissue."

www.ncbi.nlm.nih.gov...d/ 16985258

RogerM2008-04-20 22:08

just det, den studien har jag faktiskt sett. Fast jag har inte sett något mer sedan den dök upp. jag har väl inte letat heller, då jag inte är så intresserad. jag är dömd till att ha fet mage oavsett vad jag ägnar mig åt :)

Hur som helst skule det behövas mer forskning på området för att utröna den praktiska betydelsen av det hela. Att ökad lipolys är kopplat till ökat blodflöde känns spontant inte så förvånande...

Lejonbalsam - Ej medlem längre2008-04-20 22:11

här tar vi visst in luft...
10 personer i en undersökning är kanske inte så mycket att hurra över... men det är väl såna som tv-shop använder som vetenskapliga fakta.
Sista raden ger
"Thus specific exercises CAN induce "spot lipolysis" in adipose tissue."
Alltså kan tyda på...
Sitta och göra knee extensions i 120 minuter :)
Tror man kan stoppa upp den avhandlingen någon stans...

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?