Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 706

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sagolika2008-04-23 13:10
Antal inlägg: 124

Grymming: Det -är- en mardröm! Som tur är så har jag en förstående fästman (så förstående man kan va i denna situationen). Mitt ex är helt otrolig - att man ens kan vara funtad så som han är. Men så lever han i sin egna lilla bubbla där allt måste ske på -hans- villkor..

mantikoran2008-04-23 13:13
Antal inlägg: 183

Men om man är gifta i många år o utvecklas åt olika håll o till slut blir mer som vänner el syskon då är det ganska naturligt. Inga gräl, ingen fiendskap, bara vänskap.

oceano - Ej medlem längre2008-04-23 13:33
Antal inlägg: 1563

Jag fråga mitt ex igår varför han aldrig hör av sig till min dotter. Han har funnits i hennes liv i 14 år och hon e 15 nu. Han svara: Jag har inte tid, jag har ny familj nu!!
Gahhh!! Hur förklarar man det för en tonårstjej? Att vi levt med en man som har känslomässiga störningar! Kommer aldrig va hans vän eller ens försöka förstå honom. Att göra så emot ett barn e en gåta för mej.

mantikoran2008-04-23 13:35

Som nån sa - det är väl individuellt hur man gör o det blir - kan väl inte finnas några rätt eller fel (:

mantikoran2008-04-23 13:36

Oj - oceano - det där var inte menat till dig, det låter ju hur jobbigt o ledsamt som helst!

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-23 18:53
Antal inlägg: 706

Det beror nog på vem man är i förhållandet som har blivit dumpad....min förrförra tjej var det jag som lämnade och vi kunde vara bra vänner...men den senaste som var otrogen vill jag inte ens spotta på för att slösa på en bra spottloska.

Satu2008-04-24 21:42
Antal inlägg: 15

Förstår dig, UffeUppsala!

Har för egen del inte - vad jag vet *L* - drabbats av otrohet och är faktiskt vän med mina ex. Det finns ju en anledning till att kärlek uppstod och även om man inte funkar i en parrelation, så finns det ju annat som gör att man kan behålla vänskapen!

Så vän med ex - en självklarhet för mig!

cutie8 - Ej medlem längre2008-04-24 21:44
Antal inlägg: 59

oceano: Sån är min far! Jag är 26 i år och har väl inte sett min far på över ett år nu och ingen kontakt har vi heller.... det han "skyller" på är att han har en ny familj! Vissa personer är det fel på!

falafelibröd2008-04-25 00:38
Antal inlägg: 782

Jag har väl egentligen bara ett ex att tala om, och vi har ingen som helst kontakt. Vi hade ett bra förhållande och jag var jättekär. Han hade varit efter mig i typ ett år, sen dumpade han mig bara så där som ett blixtnedslag. Jag antar att det inte var lika intressant längre, när "jakten" var över. Jag har inte haft kontakt med honom sen den dagen han dumpade mig över telefon, och det är väl en 5 år sedan nu...Så vän med honom? Nej.

oceano - Ej medlem längre2008-04-25 00:45

Lider med dej cutie8.

Fattar inte hur en del människor är funtade?!
Mina barn har ju sin riktiga pappa som är underbar som tur är. Men jag kan ändå tycka att på 13 år har man ju skaffat sig band tillsammans så det skulle va omöjligt att bara skita i barnen.
Om jag va hans nya tjej så skulle jag undra vad han va för en person som inte hade kontakt med de barn som han varit med att uppfostra så pass länge.
Hon har ju egna små barn som säkerligen får uppleva samma sak om det inte håller mellan de två.

emman2008-04-27 22:59
Antal inlägg: 1630

Jag har bra kontakt med flera gamla ex. Ofta märker man att folk har en tendens att tycka sitt ex är "dum-i, jobbig, trög" osv. Men hur mkt kan personen ha förändrats sen man blev kär i denne? Givetvis finns det undantag men har man levt ihop i flera års tid så borde ju personen ifråga inte ha varit _så hemsk_?

Jag tror absolut det kan vara svårt att "vara vänner" när uppbrottet är färskt, eller en av parterna fortfarande har känslor kvar, men när det väl har lagt sig så borde man ju (förhoppningsvis) tycka att personen ifråga är en hygglig prick som man har ett utbyte av att träffa/prata med. Sen att man inte längre vill ligga med varandra är väl den stora skillnaden.
Sen har väl jag kanske haft tur och inte träffat rötägg, för flera av mina ex är hyvens killar, som jag till slut kände var mer som ett syskon än en partner. Då är det kanske dags att bryta upp, men jag tycker ju inte illa om dem för den sakens skull.

Ett annat "problem" är ju om senare partners har problem med att man fortfarande "hänger" med sitt ex. Det är ju tråkigt om man slutar ha kontakt för den sakens skull, men det är ju ändå något man får respektera (om man inte har barn tillsammans med exet dvs).

Mårten2008-04-27 23:43
Antal inlägg: 2529

ex? finns det grund för mig att kräva tillbaka hemgiften från din släkt?

emman2008-04-27 23:47

<3

oceano - Ej medlem längre2008-04-27 23:47

Hahahahah,,,fan va kul Mårten;-)

mrkrister2008-04-27 23:56
Antal inlägg: 24

klart man kan vara kompis med sitt ex?

SÖDERTÄLJESK - Ej medlem längre2008-04-28 00:18
Antal inlägg: 41

låter som lillan80 var vän med exet på dennes premisser....tror det kan vara svårt att vara vän med sitt ex, inte sällan händer det väl att ens nuvarande pojk/flickvän blir svartis

Mirr2008-04-28 00:19
Antal inlägg: 265

Min första seriösa relation byggde på en redan etablerad vänskap, wow vi är kära, för att sedan efter ett tag ha etvecklats till att åter batra vara vänskap. Detta från bådas sida. Honom är jag vän med. Problem blir det när ena parten står kvar med känslorna.

emman2008-04-28 00:19

Fast då borde den svartsjuke partnern kanske fundera över varför h*n blir så svartsjuk?

vindsus862008-04-28 00:22
Antal inlägg: 3785

ett av mina ex är typ min bäste vän nu. men vi bröt kontakten ett tag så känslor försvann. men jag tycker nästan ibland att det känns som att man kan komma varann ännu närmre som vänner om man haft en kärleksrelation eller så tidigare. fast det beror ju på vem man är också. och vem den andra är. jag har även ex som jag inte skulle vilja umgås med ens om jag fick betalt för det.

Miss_jk2008-04-28 12:17
Antal inlägg: 8941

E Solu, stackars stackars dig som inte vet vad vänner är för något!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?