Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SCXiao2008-04-23 09:36
Antal inlägg: 2

Vi var ett par stycken som satt och disskuterade det här för inte alltför länge sen. Badmodet har förändrats väldigt mycket på inte alls många år, från baddräkt till stringbikini. Det var bara en tidsfråga innan
#1 kvinnorna ville ta av sig mer
#2 män ville att kvinnorna skulle ta av sig mer
För övrigt hörde jag på radion för någon vecka sen att nån forskare hade kommit på att det kunde vara skadligt för unga tjejer (under 20 tror jag), att använda bh då det kunde skada bröstens.. utveckling, minns inte vad han sa exakt så jag slår till med det!
Gäller det bikiniöverdel också, om någon hörde? ._.

rispåse2008-04-23 09:38
Antal inlägg: 406

Varför inte hellre se till att gubbsen har bikiniöverdel på sej? En del har ju faktiskt en del att stoppa i den oxå..

humor_862008-04-23 09:47
Antal inlägg: 7

Många människor anser det vara stötande om kvinnor tar av sig sin bikiniöverdel. Vissa män anser att det skulle vara skönt att gå utan badbyxor, men det diskuteras inte alls i media.

Lättast vore kasnke om man ngn dag i veckan lät människor klä sig som man ville i badhusen. Man får gå med brösten bara, eller med burka om man nu känner för det.

Ballerina2008-04-23 09:48
Antal inlägg: 1726

Något säger mig att jag inte borde ge mig in i den här diskussionen :P

Mr Pet2008-04-23 09:52
Antal inlägg: 90

Tycker att kvinnor ska bada i burka. Då slipper man få ofrivillg stårfräs på beachen. Och alla badvakter och livräddare skulle få mer att göra.

lutherhuvve - Ej medlem längre2008-04-23 10:02
Antal inlägg: 40

Synnerligen fånigt. Själv är jag för en mer påklädd standardisering! Sist jag var utomlands stötte jag på en man med stringbadbyxor - det var något av det äckligaste hittills! Nej, hel baddräkt/komplett bikini på damerna och långa badshorts på herrarna. Tack!

Ballerina2008-04-23 10:10
Antal inlägg: 1726

lut

låter lite koncervativt =) Kom att tänka på när jag var i Turkiet och solade toppless. Där träffade jag en muslimstjej som bjöd hem mig och min syrra på middag. Där dog mina fördomar mot muslimer :)

impala-582008-04-23 10:30
Antal inlägg: 535

Jag gillar bröst men inte på män och om nu kvinnor är tvingade att bära top så borde män med boobs oxå tvingas göra så.
Bröst är ju faktiskt vackrast på kvinnor.

Cait2008-04-23 10:34
Antal inlägg: 222

Jag skulle vara med på en barbröstad aktion mitt i stan. Om nån ordnar så kommer jag.

mamman - Ej medlem längre2008-04-23 10:36
Antal inlägg: 6379

Jag är mest imponerad över vilket liv det är om detta.
Det finns inte LAG som säger att vi ska ha överdel på oss utan badhusen bestämmer själv...
Sen vet jag inte hur många som skulle gå utan om det var ok att göra det överallt...

beaujolais - Ej medlem längre2008-04-23 10:39
Antal inlägg: 338

Håller med mamman - gör som ni vill. När jag var tonåring badade och solade vi alltid topless. Inga problem varken vid hav eller bassäng. Nu skulle jag iofs undvika det pga omtanke av omvärlden.

Grymming2008-04-23 10:41
Antal inlägg: 2666

Cait
jag skulle säkert vänja mig. men det skulle absolut inte vara nått för mig. ha ringet emot att vara naken och skäms inte över min kropp. men jag vill ändå lämna lite åt fantasin!

Budalv - Ej medlem längre2008-04-23 11:23
Antal inlägg: 2199

Grymming skrev:

"Tror oxå att nudism skulle lösa mycket. men jag skulle bli väldigt besviken om det blev så. Inte att det löste problem utan att jag skulle få se folk som jag själv inte fått välja att se naken"

Grymming, har du själv valt att se de halvnakna männen som strosar omkring ostraffat med bar överkropp på badhusen? Varför skulle det vara mer olustigt att tvingas se en naken person av det motsatta könet? Vore det inte i så fall bättre att sträva mot baddräkt för bägge könen, så att också rätten att få fantisera om brösthårsformationer tillkom samtliga badgäster?

Cait, du har helt rätt. Kan tänka mig en jobbig övergångsperiod dock, men för kommande generationer vore det det bästa.

Grymming2008-04-23 11:25

Ibland är det ju svårt att undvika sånna nakna kroppar som man inte vill se. Och det blir ju inte lättare om alla skulle gå nakna.

Budalv - Ej medlem längre2008-04-23 11:28

Varför vill du inte se dem? Tror du det skulle kännas mycket jobbigare att bada med kvinnor i enbart bikiniunderdel än att duscha med helnakna män?

Bergarn12008-04-23 11:28
Antal inlägg: 726

Grymming: Du har helt missförstått diskussionen! Själva grejen med dethär är en kollektiv avvänjning för oss män. Vi ska inse att bröst bara är en kroppsdel i mängden.

Sara: Barnen om några måste väll ändå vara van vid att se nakna börst? :)

Budalv: Helt rätt! Jag tycker också att vi män skall sätta på oss baddräkt, om nu kvinnor skall tvingas till det. Titta bara på borat, en förebild för oss män!
www.jaunted.com/file...nn es_2.jpg

Budalv - Ej medlem längre2008-04-23 11:29

Om du till exempel tänker ta dig ett bad, påminn dig då i förväg hur det går till i ett badhus: folk stänker ner varann, knuffas, grälar och stjäl från varann. Du kan förverkliga din avsikt tryggare om du säger till dig själv: ”Jag ska ta ett bad nu och samtidigt bevara min naturenliga jämvikt.” Så ska du göra före allt du företar dig. Om någonting då stör dig när du badar, har du tanken aktuell att ”jag tänkte ju inte bara bada utan samtidigt också bevara min naturgivna balans, och det kan jag ju inte om jag blir retad av det som nu sker.”

– Epiktetos, Encheiridion, IV

Den som retar sig på toppiga tonårstissar får helt enkelt stanna hemma och plaska i egen bytta.

Cait2008-04-23 11:51
Antal inlägg: 222

Jag har nu b esämt mig för att besöka ett nudistläger i Diane Arbus fotspår. Tror det kommer vara grymt Grymming.

Och: "lämna något åt fantasin". Människor är fantastiska, behövs ingen fantasi. Kroppar är fantastiska, var istället fantasifull när du rör dem...

Grymming2008-04-23 12:45

Bergarn
Men jag vill inte att det skall vara "en kroppsdel i mängden". Det ska vara lite förbjudet!

Cait, jag skulle gärna följa med på ditt läger. hade varit intressant att utforska.

Grymming2008-04-23 12:46

Budalv, du är skriver alldeles för krångligt för att jag skall förstå. men du har säkert en poäng i det du säger. ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?