Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| B-Jovi | 2008-04-23 21:19 | |
![]() | Hittade den här. Inte sann, men rätt träffsäker. Efter fyra långa månader av kyla och vinter så är det äntligen vår och grillsäsongen är här. Därför är det viktigt att påminna er alla om hur det går till, eftersom det är den enda matlagningen som en riktig man gör. Förmodligen eftersom det medför vissa risker (tändvätska, eld osv). När en man erbjuder sej att grilla händer följande: Rutin: 1. Kvinnan handlar all mat 2. Kvinnan gör en potatisrätt, sallad, vitlöksbröd, en eller ett par såser och förbereder efterrätten. 3. Kvinnan marinerar köttet lägger det på ett fat tillsammans med de nödvändiga grillverktygen och eventuella kryddor. Sedan bär hon ut det till mannen som sitter bredvid grillen - med en öl i handen. Här kommer det viktiga: 4. MANNEN PLACERAR KÖTTET PÅ GRILLEN. Mera rutiner: 5. Kvinnan tar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, underlägg och så vidare… 6. Kvinnan går ut till mannen och säger till honom att köttet bränns vid. Han tackar henne och frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker att rädda köttet! Viktigt igen: 7. MANNEN TAR BORT KÖTTET FRÅN GRILLEN OCH LÄMNAR ÖVER DET TILL KVINNAN. Ännu mera rutiner: 8. Kvinnan dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, sallad, bröd, potatisen, såserna och bär ut dem till bordet där hon har lagt på en ren duk. 9. Efter maten så dukar kvinnan av och diskar. Och viktigast av allt: 10. Allihopa tackar mannen så mycket för den utsökta maten och berömmer honom för hans färdigheter . 11. Mannen frågar därpå kvinnan om hon har njutit av sin mat lediga dag??? När han ser hennes reaktion så kommer han fram till (det han har misstänkt länge) att det går aldrig att göra en kvinna nöjd! | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-23 21:19 | |
![]() | Integrerad grill då? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-23 21:20 | |
![]() | *Fniss* | |
| B-Jovi | 2008-04-23 21:22 | |
![]() | Bara det blir sådär hett och varmt så det kan bli med en rätt påsatt grill | |
| B-Jovi | 2008-04-23 21:23 | |
![]() | Enligt din "sida" mamman så ska jag påminna dig om att du har annat att göra ! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-23 21:27 | |
![]() | Jepp... har ett fönster med skolarbete uppe också... skiftar lite, ska undervisa i morgon.... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-23 21:29 | |
![]() | Så är det för oss kvinnor, vi kan grilla, plugga, och betapeta samtidigt:) | |
| B-Jovi | 2008-04-23 21:29 | |
![]() | Ah-aaah! dubbelarbetande? Vad undervisar du i? om man får fråga och att att man i så fall går ifrån den något svalnande grillen (men den lågan tänds snart igen, jag lovar -bara Ann) | |
| B-Jovi | 2008-04-23 21:30 | |
![]() | Du verkar ju helt underbar vita_syrener ! | |
| B-Jovi | 2008-04-23 21:31 | |
![]() | För att återgå till ämnet (som utlovat) så kör jag med briketter och el-tändare | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-23 21:33 | |
![]() | Det är en övning i skolan... inget värre ;-) Men det ska vara väl förberett och man ska veta vad det handlar om... Hälsa är ledordet. | |
| Ajdan | 2008-04-23 21:34 | |
![]() | B-Jovi, detta var det roligaste jag har läst på länge, jag döööööööööör av skratt!!! Och det är ju så roligt just för att det är PRECIS EXAKT på detta vis (förutom att jag inte brukar säga till min man att köttet bränns vid, han har rätt bra koll på det). Tack, för dagens skratt :-) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-23 21:35 | |
![]() | Vill också be Ann om ursäkt för att vi pajar tråden en aning... | |
| B-Jovi | 2008-04-23 21:37 | |
![]() | Varsågod Ajdan. Vill också än en gång säga att det var inte meningen att paja tråden | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-23 21:37 | |
![]() | Pajar? Jag tycker vi utvecklar den lite grann...kol grillning glöd....finns mycket att säga om kött :) eller jag menar grillning.... | |
| B-Jovi | 2008-04-23 21:40 | |
![]() | Köttet ... mmm varmt ...hehe sätta på ...iiiihhh | |
| B-Jovi | 2008-04-23 21:53 | |
![]() | Många "heta" ord blev det ! Är det något som är totalt oätligt som grillat ? Kåldolmar eller ? | |
| mjf | 2008-04-23 21:55 | |
![]() | Tack så jätte mycket B-Jovi! Dien beskrivning du återgav är en som hämtad ur mitt sommarliv. Det fattas bara två ingredienser: en 6-åring och en 1-åring som jag hjälper lösa konflikter med kompisarna, byter blöjor på, läser saga för, förmanar, tröstar vid behov, sysselsätter med kritor och papper, ger dricka, hjälper till toaletten, plåstrar om osv allt medan allt det andra pågår. Men jag älskar min man och han är helt fantastisk vid grillen! (bara lite ironisk). Måste dock tillägga att jag brukar få MYCKET beröm jag också - alla vet att det är jag som står för såserna och jag är en hejare på dem! | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-04-23 21:56 | |
![]() | Gaaaasol | |
| mjf | 2008-04-23 21:57 | |
![]() | Sorry glömde: kol så klart! | |